اخبار شهرستان پیشوااخبارخبر مهمدر استان

استاندار تهران از بیمارستان در حال ساخت پیشوا بازدید کرد

استاندار تهران در جریان سفر یک روزه به شهرستان پیشوا، از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان بازدید کرد.

استاندار تهران از بیمارستان در حال ساخت پیشوا بازدید کرد

به گزارش شجرنیوز از پیشوا، علیرضا فخاری که روز پنجشنبه به منظور بازدید از پیشوا و شرکت در جلسه شورای اداری، به این شهرستان سفر کرده، از روند احداث بیمارستان نیمه تمام شهرستان پیشوا که پس از سفر ۲۸ خرداد امسال آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی پس از ۱۴ سال عملیات احداث آن از سرگرفته شده، بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت.

ادای احترام استاندار تهران به شهیدان شهرستان پیشوا

استاندار تهران همچنین با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) و گلزار شهدای پیشوا ، به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس این شهرستان ادای احترام کرد.

علیرضا فخاری ، با حضور در صحن مطهر حضرت امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل هفتم شیعیان جهان و تقدیم گل به مزار شهیدان، با آرمان های شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم تجدید میثاق کرد.

بازدید از مراحل احداث و تکمیل بیمارستان نیمه تمام پیشوا و دیدار با خانواده معظم شهدا، بخشی از برنامه‌های سفر یک روزه استاندار تهران به شهرستان پیشوا است.

فخاری پس از بازدید از طرح های مهم اقتصادی و تولیدی پیشوا، در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرده و مسائل و مشکلات این شهرستان را با حضور مسئولان مورد بررسی قرار می‌دهد.

شهرستان پیشوا ، مبداء قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ است و مردم این شهرستان در ۱۵ خرداد آن سال که مصادف با سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بود ، با اطلاع از دستگیری امام راحل ، کفن پوش و پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند که در منطقه باقرآباد توسط مزدوران رژیم ستم شاهی به خاک و خون کشیده شدند.

مردم پیشوا در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است.

بیمارستان پیشوا

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت فاقد حتی یک تخت بیمارستانی است که بیمارستان نیمه تمام آن پس از سال‌ها معطلی با حضور رئیس جمهور در این شهرستان تعیین تکلیف شد و عملیات احداث آن از سر گرفته شد.

اواسط سال ۱۳۸۷ بود که با ورود رشته‌های پرستاری و پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا، زمینی در شهرک نقش جهان، مقابل ساختمان مرکزی این واحد دانشگاهی خریداری شد و عملیات اجرایی آن با سرعت آغاز شد.

روند سریع ساخت و ساز این بیمارستان در ابتدا به گونه‌ای بود که همگان تصور می‌کردند در کمترین زمان مردم پیشوا دارای بیمارستان می‌شوند و مسئولان وقت، زمانی حداکثر ۴ ساله را برای تکمیل و افتتاح آن اعلام می‌کردند ولی عملیات اجرایی این طرح مهم با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی متوقف شد و تا کنون هیچ اقدام عملی برای تکمیل آن صورت نگرفت.

سال ۱۳۹۹ و با پیگیری‌های صورت گرفته، موضوع تکمیل این بیمارستان در نشست مشترک مسئولان شهرستان با استاندار تهران، رؤسای دانشگاه آزاد و علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونانشان مطرح و مقرر شد تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، مالکیت بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی به همراه کلیه متعلقات آن به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود و سال گذشته با ورود دادستان پیشوا،این مهم محقق شد و این سازه به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شد.

با سفر رئیس جمهور به شهرستان پیشوا، تکلیف این طرح مهم پس از ۱۴ سال مشخص شد و عملیات احداث آن با سرعت آغاز شد تا طبق وعده رئیس جمهور، سال آینده این طرح مهم به بهره‌برداری رسیده و بخش مهمی از مشکلات مردم این شهرستان رفع شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.