اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

اسلامشهر مشکلات شهرهای اطراف را بر دوش می‌کشد

فرماندار اسلامشهر گفت: شهرستان اسلامشهر بار مشکلات حمل و نقل و ترافیکی شهرهای اطراف و شهرستان های جنوب غربی تهران را بر دوش می کشد که با اقدامات برنامه ریزی شده برای سال جاری، معضل ترافیک این منطقه برطرف می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ترافیک شهرستان اسلامشهر که با حضور اعضای شورای ترافیک استان تهران عصر امروز در محل فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر که به عنوان کریدور عبوری شهرهای جنوب غربی استان و نقطه اتصال به کلانشهر تهران شناخته شده، بار مشکلات حمل و نقل و ترافیکی شهرها و شهرستان های اطراف را بر دوش می کشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اسلامشهر محل گذر زمینی بین شهر تهران با شهرستان های بهارستان، رباط کریم و شهریار است، با مشکلات حمل و نقل آنها درگیر بوده و مسائل آنها در سبد این منطقه ریخته شده است، ولی هیچگاه برای رفع معضلات و مشکلات این شهرستان با نگاه و خط کشی سیاسی، جناحی و منطقه‌ای به آنها نگاه نمی کنیم.

حبیبی بیان کرد: اگر این شهرستان برای رفع معضل ترافیکی تصمیماتی می گیرد ، به طور قطع یکسری موضوعاتی برای منطقه عارض شده که متناسب با نگاه استانی رسیدگی انجام نشده و به ناچار این منطقه با بودجه های شهرستانی برای رفع معضلات گام برمی دارد، به عنوان نمونه مترو جنوب غرب استان تهران با بودجه و اعتبارات شهرداری اسلامشهر در حال احداث است، در حالی که با بهره‌برداری از آن مردم شهرستان های بهارستان و رباط کریم بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه ما مدیریت مجموعه تهران را انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم به بهترین شکل در جهت رفع معضلات گام برداریم، تاکید کرد: اگر در شهرستان اسلامشهر در جهت رفع معضلات ترافیکی محورهای مواصلاتی شهرستان، سلسله اقدامات شهری، شهرستانی، استانی و ملی انجام می شود، برای بهبود راه های مواصلاتی شهرستان بوده و ادامه دارد، مهم‌ترین اولویت ما، قبل از تسهیل در رفت و آمد ها، حفظ و تامین جان شهروندان است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه در حوزه راه های درون شهری و برون شهری تحولات عظیمی در حال انجام است، گفت: با اقدامات صورت گرفته و با حمایت های مسؤولان استانی و ملی سازمان راهداری و با اجرای طرح‌های پیشنهادی مصوب شده در سال جاری تمام مشکلات احصا شده در حوزه راه های مواصلاتی اسلامشهر برطرف می شود.

حبیبی از بهسازی آسفالت، ایمن سازی مسیر و تامین روشنایی محور احمدآباد مستوفی خبر داد و خاطرنشان کرد: با ایمن سازی و تامین روشنایی راه های روستایی منطقه علاوه بر ایجاد راه های پدافندی در جنوب غربی استان تهران و ارتقاء ایمنی محورها، تسهیل در عبور و مرور شهروندان و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در منطقه را شاهد خواهیم بود.

فرماندار اسلامشهر

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در اسلامشهر

سرهنگ علیرضا دلجویی رئیس پلیس راهور شهرستان اسلامشهر در این نشست با اشاره به وسعت و گستردگی جغرافیایی شهرستان اسلامشهر، تاکید کرد: شهرستان اسلامشهر به اندازه برخی از مناطق تهران وسعت دارد، اما امکاناتش قابل مقایسه با تهران نیست، این شهرستان مهمترین مسیر ارتباطی جنوب غرب استان تهران است و بار ترافیکی شهرستان های بهارستان و رباط کریم را به دوش می کشد.

وی افزود: با افزایش مشکلات اقتصادی و تورم قیمت مسکن جمعیت تهران به اسلامشهر سرریز شده و با افزایش بی رویه تردد خودروها، شریان ها و خیابان های این شهرستان جوابگوی این حجم از خودروها نبوده و نیازمند تدابیر و برنامه ریزی مناسب است.

دلجویی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد فوتی های شهرستان در محور کمربندی الغدیر رخ می دهد، بیان کرد: ترافیک پرحجم میدان نماز اسلامشهر در سال ۹۹ با اصلاح هندسی رفع و به میدان الغدیر منتقل شد و طراحی اصلاح هندسی میدان الغدیر نیز با کمک شهرداری اسلامشهر و حمایت فرمانداری و شورای ترافیک انجام شده و در روزهای آتی زیر بار ترافیک می‌رود که تا حد چشمگیری موجب کاهش تصادفات هم می شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان اسلامشهر، گفت: اسلامشهر تنها شهری است که در استان تهران مطالعات طرح جامع دارد و در همین راستا چند نقطه حادثه خیز در طول کمربندی الغدیر شناسایی شده  که باید هرچه سریعتر اصلاح شود تا شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در این محور باشیم.

وی با اشاره به اینکه خودروهای عبوری از شهرستان اسلامشهر از میدان نماز وارد و در مسیر کمربندی الغدیر تا میدان الغدیر پیش می‌روند، تصریح کرد: با اصلاح هندسی میدان الغدیر در روزهای آتی مشکلات ترافیکی این مسیر رفع و به میدان قائم منتقل می شود که مطالعات طرح اصلاح هندسی این میدان نیز انجام شده و در صورت همکاری شهرستان بهارستان طرح اجرایی آن به زودی انجام می‌شود که با اجرای این طرح، ترافیک میدان قائم رفع خواهد شد.

رفع معضل ترافیکی میدان قائم

حمیدرضا چابک رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اسلامشهر نیز با اشاره به ضرورت اصلاح هندسی برخی معابر و میادین شهر، اظهار کرد: پس از اجرای موفق اصلاح هندسی میدان نماز، طرح اصلاح هندسی میدان الغدیر نیز انجام شده و تا چند روز دیگر به اتمام می رسد و مطالعات طرح اصلاح هندسی میدان قائم هم انجام شده است.

وی گفت: روزانه ۷ هزار تداخل از جنوب میدان الغدیر عبور و وارد شهرستان بهارستان می‌شوند که بعد از اجرای اصلاحات هندسی این میدان بار ترافیکی به میدان قائم منتقل می شود که بایستی طرح مطالعاتی میدان قائم نیز سریعتر اجرایی شود.

چابک با اشاره به شناسایی محدوده پرحجم ترافیک میدان قائم، تاکید کرد: با بررسی راهکارها و پیشنهاد سناریوهایی از سوی کارشناسان ذیربط در مورد اصلاح دوربرگردان ها، تعریض خطوط، ایجاد مسیر انحرافی در میدان، نصب چراغ راهنمایی، شبیه سازی ها انجام و پس از اعمال نظرات کارشناسی سناریوی ایجاد مسیر انحرافی با کاهش زمان سفر به عنوان سناریو برتر شناخته شد.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری اسلامشهر با تاکید بر اینکه تداخلات میدان قائم مانند میدان نماز است، افزود: روزانه تردد ۱۲۰ هزار خودرو را از این مسیر شاهد هستیم که در ساعات پیک به ۲۰ هزار خودرو می رسد و در صورت همکاری مسؤولان شهرستان بهارستان عملیات اجرایی این طرح به زودی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث تقاطع غیر همسطح در این میدان در حدود ۸۰۰ میلیارد هزینه داشت و به دلیل اینکه شهرداری اسلامشهر در حال اجرای پروژه‌های بزرگی چون مترو و کمربندی شمالی است و عملاً امکان احداث تقاطع غیر همسطح در شرایط فعلی وجود ندارد، با اصلاح هندسی این میدان و تنها اعتبار ۲۰ میلیاردی مشکلات ترافیک خودروهای عبوری اسلامشهر و شهرستان های بهارستان و رباط کریم مرتفع می شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.