اخبار شهرستان شهریاراخباردر استان

امام جمعه صباشهر: دشمنان، چشم دیدن ایرانِ قوی را ندارند

امام جمعه صباشهر: دشمنان، چشم دیدن ایرانِ قوی را ندارند

به گزارش شجرنیوز به نقل از دفتر امام جمعه صباشهر، حجة‌الاسلام والمسلمین محمد زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (مصادف با دومین جمعه از ماه ربیع‌الاول) در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مردمِ مومن و ولایتمدار، ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توصیه به خویشتن‌داری، گفت: امام زمان(عج) به‌عنوان 《ماء معین》 یاد شده است. در آیه سی سوره ملک هم به ماء معین اشاره شده است. آیات و روایات نشان‌دهنده این هستند که اگر امام غایب شود و اگر آب که مایه حیات است، در بین ما نباشد، کسی جز خداوند متعال نمی‌تواند آن را ظاهر کند و به میان ما برگرداند.

امام جمعه صباشهر ضمن بیان مطالبی در رابطه با “نعمت بزرگ امامت و ولایت” افزود: فقط خداوند سبحان می‌تواند امام معصوم و نعمت ولایت و امامت را به مردم بازگرداند و وجود نازنین امام زمان(عج) را برای هدایت جامعه ظاهر کند.

وی ضمن اشاره به موضوع “ظهور حضرت مهدی(عج)” از زبان آیات و روایات افزود: امام زمان(عج) غایب نیست و حَیُّ و حاضر است، بلکه غفلت و سرگردانی ما باعث شده که فکر کنیم امام دوازدهم غایب است. او ظاهر است و به دستور الهی در زمان و مکان مخصوص خودش ظهور خواهد کرد.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه ضمن تشکر از جناب سروان یاری؛ رئیس کلانتری صباشهر و سخنران محترم پیش از خطبه‌ها که به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی به ارائه گزارش عملکرد برای نمازگزاران پرداخت، گفت: برای منادیان نظم و امنیت که تلاش می‌کنند تا آرامش و آسایش مردم در داخل کشور برقرار باشد، آرزوی سلامتی و موفقیت داریم و این هفته را به همه عزیزان نیروی انتظامی تبریک می‌گوییم. نیروی انتظامی همواره در حال خدمت صادقانه به مردم شریف است، در ایام اربعین هم خدمات قابل ملاحظه و شایسته‌ای به زائرین مخصوصاً در مرزها ارائه داد. همچنین در این ایام اخیر هم با صبر و بردباری در مقابل آشوبگران ایستاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به رحلت حضرت عبدالمطلب و سالروز ازدواج حضرت محمدمصطفی(ص) با حضرت خدیجه(س) گفت: ثمره این ازدواج نورانی، 《انا اعطیناک الکوثر》 شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کودک، ادامه داد: متولیان امور کودکان در کشور باید برای تربیت کودکان این مرزوبوم برنامه‌ریزی کنند تا رشد و پرورش اسلامی کودکان عزیز این کشور با الهام از مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام شکل بگیرد.

امام جمعه صباشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج حسین همدانی، گفت: این شهید سعید حرم حضرت زینب(س)، گمشده ایام هشت سال دفاع مقدس خودش را در سوریه و در مقابل داعشی‌های تکفیری پیدا کرد و به آرزوی دیرینه خود رسید و به جمع یاران شهیدش پیوست.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و تبریک این هفته پر خیر و برکت گفت: باید به‌عنوان یک راهبرد مهم و حساس به وحدت جامعه مسلمین نگاه کرد. وحدت بین شیعه و سنی موضوع بسیار مهمی است که دشمنان اسلام همیشه آن را دنبال می‌کنند تا تفرقه و جدایی ایجاد کنند و انتقام خود را بگیرند.

وی ضمن اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: شانزدهم ربیع‌الاول؛ سالروز اقامه اولین نماز جمعه در شهر مدینه به امامت پیامبر اکرم(ص) است، نمازی که امروز مهم‌ترین اجتماع هفتگی مسلمانان عالم شده است.

امام جمعه صباشهر ضمن اشاره به دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه و دشمنان این نظام در مورد نحوه فوت خانم مهسا امینی افزود: متاسفانه این اتفاق تلخ و به‌دنبال آن، آشوب‌ها و اغتشاش‌ها در شهرهای دیگر، با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم و از پیش برنامه‌ریزی شده، منجر به اتفاقات خطرناک و تلخی شد که باز هم نعمت بزرگ ولایت به دادمان رسید.

مقام معظم رهبری در سخنان ارزشمند خود در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) فرمودند که جامعه هنری و ورزشی ما قابل احترام‌اند، رخداد این حوادث تلخ با طراحی دشمنان به‌خصوص آمریکا و اسرائیل است. دشمنان، چشم دیدن ایرانِ قوی را ندارند. ملت ایران باید شجاعانه ایستادگی کند و با جان و مال و غیرت همیشگی، این انقلاب را حفظ کنند.

خطیب جمعه صباشهر ضمن محکومیت اقدام اخیر فتنه‌گران، آشوب‌گران و اغتشاش‌گران گفت: واکنش‌ها به حادثه تلخ فوت، چه ارتباطی با قرآن کریم، پرچم مقدس و حجاب از سر بانوان محجبه برداشتن داشت که فتنه‌گران بخواهند این‌گونه ناامنی ایجاد کنند و آرامش را از شهروندان سلب کنند و به اموال عمومی آسیب بزنند. اینها نشان می‌دهد که نقشه چیز دیگری است و از جای دیگر هدایت می‌شود. الحمدالله مردم با بصیرت این‌بار هم مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.