صباشهراخباراخبار شهرستان شهریاردر استان

امام جمعه صباشهر: نباید حادثه عظیم《غدیرخم》و شان و منزلت بزرگ《مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام》مظلوم بماند

شهریار- حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه گفت: نباید حادثه عظیم 《غدیرخم》 و شان و منزلت بزرگ 《مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام》 مظلوم بماند

به گزارش ذشجرنیوز از شهریار و به نقل از دفتر امام جمعه صباشهر، حجة‌الاسلام والمسلمین محمد زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (مصادف با دومین جمعه از ماه ذی‌الحجه) در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مردم خداجو و ولایتمدار، ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و سفارش به انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: طبق آیات نورانی ۸۴ و ۸۵ سوره مبارکه غافر، انسان نباید در لحظات نازل شدن عذاب و قهر، به خدا ایمان بیاورد، بلکه باید در آرام و قرار زندگی به یاد خدا بود و همه بت‌ها را از فکر و قلب بیرون ریخت.

ایمان به خداوند سبحان فقط در لحظات سخت و نزول عذاب‌ها، هیچ سودی ندارد. امام جمعه صباشهر با اشاره به آیات پایانی سوره سبا (۵۲ تا ۵۴) افزود: کافران در آن هنگام که عذاب دوزخ را به چشم ببینند پشیمان شده و خواهند گفت که ما به حق ایمان آوردیم ولی با این همه دوری از مقام ایمان، هیچ‌گاه نمی‌توانند به آن مقام در قیامت نائل شوند چرا که آنها پیش‌تر به خدا، کافر بودند و از جایی دور از مقام علم و یقین، نسبت ناروای جنون، سحر و کذب به رسول خدا حضرت محمدمصطفی(ص) می‌دادند و امروز میان آنها و آرزوهایشان که به دنیا بر گردند یا توبه و ایمانشان را بپذیرند تا از عذاب رهایی یابند، به کلی دور شدند. وی ضمن ارائه مطالب مبسوطی در رابطه با اهمیت《ایمان به خداوند》 در همه لحظات زندگی با استفاده از آیات و روایات افزود: در چهار جا، ایمان آوردن به درد نمی‌خورد؛ ۱) ایمانی که در لحظه مرگ به‌دلیل ترس از قبر و … باشد، ۲) ایمانی که به هنگام نزول عذاب الهی مانند طوفان، سیل و زلزله و … باشد، ۳) ایمان در زمانی که علامت‌های ظهور و بروز قیامت نمایان می‌گردد، در اینجا هم تسلیم شدن انسان، دردی از دردهایش دوا نمی‌کند، ۴) و ایمان در روز محشر و روز حساب و کتاب و در آن لحظات وانفسای قیامت که دادگاه عدل خداوند برپا خواهد شد.

بنابراین باید ایمان آوردن به خداوند متعال را به روز مبادا و لحظات سخت و نفس‌گیر زندگی نسپاریم. خطیب جمعه صباشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک و شادباش آغاز دهه مبارک عید امامت و ولایت و اعیاد فرخنده قربان و غدیرخم و نیز فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امام هادی(ع) گفت: محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت باید در شادی معصومین، شاد و در غم‌ها، محزون باشند. باید کاروان شادی روز غدیر به‌صورت بسیار باشکوه و گسترده برگزار شود و نباید این حادثه عظیم و نیز شان و منزلت بزرگ مولای متقیان، مظلوم بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرینه در ادامه خطبه دوم با برشمردن کارهایی که می‌شود به‌نام حضرت علی(ع) در روز عید غدیر انجام داد، گفت: هر کسی می‌تواند به عشق اول امام شیعیان جهان، در کار خود سنگ تمام بگذارد، به مردم امکانات ویژه‌ای ارائه کند، یکی با تخفیف، دیگری با ارائه رایگان محصولات، با روزه، اطعام، برگزاری مراسم جشن، نصب پرچم و پارچه در درب منازل، پخش شیرینی و شکلات و امثال این موارد… امام جمعه صباشهر با اشاره به فرا رسیدن هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: امروزه در هر نقطه‌ای از زمین، هر کجا که اثری از جرم و جنایت هست، پای آمریکای جنایت‌پیشه هم آنجاست. بنابراین این ادعای دروغین حاکمان آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، دروغین و پوشالی است.

وی ضمن اشاره به جسارت اخیر به مقدس‌ترین کتاب آسمانی در سوئد گفت: جسارت و اهانت به 《قرآن کریم》 آن‌هم با آتش کشیدن این کتاب سراسر نور و رحمت که مقدس‌ترین کتابِ متعلق به دو میلیارد مسلمان است، چه نوع از آزادی بیان است؟! سازمان ملل کجاست؟! چطور ممکن است یک عده آدم معلوم‌الحال بخواهند با ادعاهای حقوق بشر و آزادی بیان، به عقاید و کتب سایر ادیان توهین نمایند؟! قویاً از تریبون نماز جمعه، این اقدام زشت را محکوم می‌کنیم و درخواست مجازات این افراد را داریم.

امام جمعه صباشهر با اشاره به اتفاقات خوب دو سال اخیر توسط آیت‌الله رئیسی، رئیس محترم جمهور گفت: طرح‌های به‌جا مانده، معطل و زخمی از دوره‌های قبل الحمدالله با درایت، فعالیت شبانه‌روزی و کار جهادی دولت سیزدهم، در همه جای ایران عزیز از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب، به سرانجام روشن و بهره‌برداری می‌رسند. بدون‌شک، این کارهای خوب و تاثیرگذار، باعث امیدواری هم‌میهنان صبور و شریف کشور می‌شود و قطعاً منجر به حضور حداکثری و مشارکت بیشتر آحاد مردم در انتخابات پیش‌رو در اسفند ماه خواهد شد. وی با اشاره به برخی اتفاقات جهانی و بین‌المللی، از جمله شنیده شدن خبرهای خوش از سوریه گفت: همان‌طور که آمریکا از افغانستان فرار کرد، امروز هم باید مزاحمت‌های خود را از این کشور جمع کرده و به کشور خودش بازگردد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.