صنعت و تجارتاخباراقتصاد

اکانت های فیک، قصد تخریب میهن را دارند/ مسائل را به تحریم بستنی تقلیل می دهند!

سخنگوی انجمن لبنی در واکنش به اتهامات وارد شده به شرکت میهن در فضای مجازی گفت: در حال حاضر مشخص نیست که چه کسانی با اکانت های فیک و ناشناس و غیر معتبر، خبرسازی می‌کنند و دست به تخریب شرکت‌ها می‌زنند و در افکار عمومی انحراف از موضوعات اصلی ایجاد می‌کنند و مسائل را به تحریم بستنی تقلیل می‌دهند.

اکانت های فیک، قصد تخریب میهن را دارند/ مسائل را به تحریم بستنی تقلیل می دهند!

به گزارش شجرنیوز، سخنگوی انجمن لبنی با اشاره به اینکه اساساً امکان جابجایی نیروی انسانی با ماشینهای یخچال دار حمل بستنی وجود ندارد، گفت: من در ابتدای طرح این دست مطالب بیشتر گمان می‌کردم عنوان کنندگان این ادعا با انگیزه شوخی و مطایبه چنین اتهامی را مطرح کرده اند اما متاسفانه گویا این ادعا را جدی  گرفته اند.

این فعال صنفی عنوان کرد: هرکس با حمل سرد آشنایی داشته باشد می‌داند که دمای این یخچال ها صفر یا زیر صفر است و طبعا جابجایی افراد در دمای صفر معقول نیست.

بنی طبا گفت: از سویی دیگر اگر قرار باشد یخچال را خاموش کنند به دلیل نبود هوا و فضای بسته، و نبود نور، فرد در آن فضا نمی‌‍‌‌تواند نفس بکشد و بعد از چند دقیقه باید از محفظه خارج شود.

این فعال صنعت لبنیات اضافه کرد: از طرفی مالکیت ناوگان در نیمی از شرکت های لبنی تحت مالکیت خودشان نیست و اجاره می‌شود.

وی افزود: علاوه بر هزینه‌های نگهداری خودروی یخچال دار که ریسک صدمه خوردن محفظه آن حتی برای کالا بالاست چه برسد به نفر، شرکتهای لبنی در حالت عادی برای توزیع محصولات خود با کمبود ناوگان مواجه اند، چه برسد که بخواهند ناوگان خود را به کار دیگری اختصاص دهند و تعهدات خود به عرضه کنندگان و فروشگاه ها را انجام ندهند و در نتیجه سهم بازار خود را از دست بدهند.

سخنگوی صنایع لبنی تصریح کرد:  گذشته از این آیا واقعا بعضی گمان می‌کنند که  نیروی انتظامی با آن همه ناوگان متعدد و سیستم حمل و نقل، نیازی به استفاده از ناوگان محدود شرکت ها دارد؟ واقعا نباید قبل از طرح ادعا کمی تامل کرد؟!

وی درباره تصاویر و فیلم های پخش شده در این زمینه توضیح داد که استاندار تهران از ابتدای مهرماه به دلیل باز شدن مدارس، محدودیت‌هایی را اعمال کرده و هرگونه بارگیری و تخلیه بار در ساعات اولیه صبح را برای کلیه شرکت‌های پخش ممنوع کرده است، در نتیجه ناوگان باید در ساعات عصر اقدام به توزیع کنند و در نتیجه در مناطقی که طرح ترافیک اجرا می‌شود کامیونتها نیز مجبور هستند در گوشه خیابان یا میدان منتظر باشند تا با اتمام ساعت محدودیتها، وارد محدوده طرح ترافیک شوند. حالا اگر این انتظار همزمان با تجمعات و استقرار نیروهای انتظامی باشد به این معنی است که ناوگان حمل شرکتها درگیر جابجایی نیرو هستند؟!

وی ادامه داد: آیا کسی تاحالا فیلم و عکسی از پیاده یا سوار شدن نیرو به داخل خودروهای یخچال دار منتشر کرده که چنین ادعایی درست باشد؟

این فعال صنفی اضافه کرد: صنعت لبنیات کشور هفتاد سال در کنار مردم بوده و با دولت‌های مختلف کار کرده و سرمایه اصلی این شرکت‌ها مصرف کنندگان هستند.

 بنی طبا افزود: این شرکت‌ها به جز حجم بازار و سرمایه‌های خود که مصرف کنندگان هستند، به مسأله دیگری فکر نمی کنند و اصولا اهل مداخله در چنین جریاناتی نیستند.

 وی تصریح کرد: این شرکت‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند که در رونق اقتصاد کشور نقش دارند و عموماً در مناطق محروم ایجاد شده‌اند و برای ایجاد رفاه در این مناطق تلاش کرده‌اند.

بنی طبا با اشاره به حجم اشتغالزایی این شرکت‌ها در مناطق محروم گفت: شرکت‌های بزرگ لبنی در مناطقی که ایجاد شده‌اند، باعث ایجاد اشتغال، درآمد آبرومند و کاهش فقر و توسعه خدمات در مناطق خود شده‌اند و در نهایت به کاهش چالش‌های اجتماعی انجامیده‌اند، ولی در حال حاضر مشخص نیست که چه کسانی با اکانت‌های فیک و ناشناس و غیر معتبر، خبرسازی می‌کنند و  دست به تخریب شرکت‌ها می‌زنند و در افکار عمومی انحراف از موضوعات اصلی ایجاد می‌کنند و مسائل را به تحریم بستنی تقلیل می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.