اخبار شهرستان شمیراناتاخبارخبر مهمدر استان

بارش برف در شمیران به ۲۰ سانتی متر رسید/ معاون فرماندار: از تردد غیرضروری به شمیرانات خودداری کنید

سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات به ۲۰ سانتی متر می رسد، گفت: ۱۱ سایت برف روبی اصلی و ۳ سایت فرعی در معابر شمال تهران در حال فعالیت است.

بارش برف در شمیران به ۲۰ سانتی متر رسید/ معاون فرماندار: از تردد غیرضروری به شمیرانات خودداری کنید

به گزارش شجرنیوز از شمیرانات، حمید مهری سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران روز دوشنبه ضمن اعلام آمادگی کامل برای عملیات برفروبی افزود: بارش برف در ارتفاعات منطقه یک ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر گزارش شده است و کلیه نواحی ۱۰ گانه با اعلام وضعیت جوی در مدت ۴۸ ساعت است که آماده باش هستند و عملیات برف روبی در همه معابر اصلی و فرعی در حال انجام است و مشکلی در تردد نیست.

وی ادامه داد: در برخی نقاط از منطقه که بارش به صورت باران بوده نیز با توجه به لایروبی انهار هیچ نقطه آبگرفتگی اعلام نشده ولی با توجه به ریزش برگ های پاییزی، کنترل و پاکسازی انهار به صورت مستمر در حال انجام است.

مهری تصریح کرد: توزیع و جانمایی بیش از ۳۷۰ مخزن و نیز انباشت و دپوی بیش از ۶۰ هزار کیسه شن مخصوص در داخل مخازن در معابر و گذرگاه های اصلی و فرعی از اقدامات اجرایی است که قبل از بارش برف انجام شده بود.

این مقام شهری از شهروندان درخواست کرد: به هنگام شرایط نامساعد جوی از تردد غیر ضروری در معابر به خصوص نواحی شمالی خودداری و مدیریت شهری را در برف روبی سطوح مقابل محل سکونت خود و تکانیدن پوشش برف روی درختان همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی خانمان در سطح منطقه باسامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و اطلاعات مکانی فرد مورد نظر را اعلام کنند تا نسبت به اعزام گشت های اورژانس خدمات اجتماعی و اسکان آنها در مدد سرا ها اقدام شود.

همچنین شهردار ناحیه ۱۰ منطقه یک تهران هم در این باره گفت: با توجه به ادامه بارش ها در سطح ناحیه تمامی عوامل و مدیران شهری ناحیه بصورت جهادی، با آغاز بارش از شب گذشته با انجام تمهیدات لازم اقدام به انجام عملیات برف روبی در ارتفاعات شهرک شهید محلاتی، سوهانک، قائم (عج)، لاله با استفاده از ماشین آلات برف روبی و پخش شن و نمک مخصوص جهت باز نمودن مسیرهای اصلی کردند.

منطقه ۱ شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

معاون فرماندار: از تردد غیرضروری به شمیرانات خودداری کنید

وحید تاجیک معاون عمرانی فرماندار شمیرانات از شهروندان خواست تا با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر استمرار بارش باران و برف در ارتفاعات، از سفرهای غیرضروری به بخش‌های لواسانات و رودبارقصران خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استمرار عملیات نمک‌پاشی از بامداد شنبه آغاز و همپنان تداوم دارد، خاطرنشان کرد: افزایش حجم بارش برف، حوالی ظهر امروز منجر به دقایقی تاخیر در تردد مسافران محور لواسان بزرگ شد که با تسریع در بازگشایی مسیر، مرتفع و در هیچ‌یک از محورها شاهد انسداد نبوده‌ایم و تردد در جاده‌های اصلی، فرعی، روستایی و معابر شهری همواره جریان دارد.

تاجیک افزود: لغزندگی معابر نیز منجر به چند مورد تصادف خسارتی در مسیرهای دسترسی لواسانات و رودبارقصران شده است که خوشبختانه آسیبی به شهروندان نرسیده است.

این مسئول یادآور شد: مدارس و مراکز آموزشی شمیرانات نیز امروز به فعالیت خود پرداخته و روز گذشته (یکشنبه) سه مدرسه امامه، شمشک و دربندسر در مقطع ابتدایی در پی شدت بارش برف تعطیل شده بودند.

تاجیک با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های متعدد در هفته جاری، تاکید کرد: ضروری‌ست شهروندان حین تردد در جاده‌های کوهستانی، زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک گرم به همراه داشته باشند و پیش از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

وی اعلام کرد: تمام عوامل خدماتی و امدادی شهرستان آماده‌باش بوده و تردد در جاده‌ها و معابر جریان دارد.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسانات و رودبارقصران با آب و هوایی کوهستانی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان با ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای سه راهدارخانه فعال یعنی راهدارخانه مرکزی (داخل محوطه راهداری شمیرانات در ابتدای لواسان)، راهدارخانه فشم و راهدارخانه شمشک است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.