اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

تخریب ساختمان قدیمی بر اثر گودبرداری غیراصولی در شهر گلستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: یک ساختمان قدیمی بر اثر گودبرداری غیراصولی ساختمان همجوار در معرض تخریب بود که ساکنان آن از ساختمان خارج و عملیات تخریب آن آغاز شد.

تخریب ساختمان قدیمی بر اثر گودبرداری غیراصولی در شهر گلستان

به گزارش شجرنیوز، غلامرضا صادقی، با تاکید بر حفظ جان مردم در اثر خطر ریزش ساختمان فرسوده در گلستان اظهار داشت: یک ساختمان 3 طبقه فرسوده به علت گودبرداری ساختمان همجوار ترک برداشته بود که ساکنان آن از ساختمان خارج شدند.

وی افزود: وضعیت این ساختمان به قدری خطرناک بود که امکان داشت هر لحظه آوار شود که با ورود دادستانی و نظر کارشناسی نظام مهندسی و با حضور عوامل نیروی انتظامی، شهرداری و آتش‌نشانی عملیات تخریب آن آغاز شد تا به ساختمان‌های همجوار آسیب نرسد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: در زمینه جلوگیری از فاجعه انسانی تمامی ساکنان این خانواده از ساختمان خارج شدند، زیرا ساختمان در شرایط نامطلوبی قرار داشت.

همچنین در ادامه محمد میرزمانی شهردار شهرگلستان با بیان اینکه یک ساختمان مستهلک و فرسوده بدون استحکام دچار ترک خوردگی شده است اظهار داشت: این ساختمان بدون فنداسیون در 30 سال گذشته بنا شده است که متاسفانه به دلیل گودبرداری ملک همجوار ترک خورده و فاقد استحکام است.

وی با بیان اینکه ملک همجوار به اندازه فنداسیون گودبرداری کرده است افزود: این ساختمان غیرایمن در حال حاضر توسط عوامل شهرداری در دست تخریب است.

شهردار گلستان در ادامه گفت: برخی از لوازم و اسباب خانه به دلیل عدم استحکام بنا از این ساختمان تخلیه و جابه‌جا نشده است که خسارت مالی و مادی در این حوزه به مالکان وارد می‌شود.

میرزمانی در پایان با بیان اینکه هیچ گونه آسیب جانی به مالکان وارد نشده است خاطرنشان کرد: آواربرداری از این ساختمان با تصمیم مدیریت شهری آغاز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.