اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه‌خانه شهرقدس

فرماندار قدس با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور در اردیبهشت ماه از راه‌اندازی دفتر مترو غرب استان در شهریار و شروع مسیر از شهرقدس خبرداد و گفت: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب اشباع شده و ۴۵۰ میلیارد تومان جهت احداث مدول دوم تعریف که پس از جذب احداث خواهد شد.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، وحید گلیکانی فرماندار قدس ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: مردم ولایی و انقلابی با حضور در صحنه و در دفاع از کشور توانستند بر توطئه‌های دشمن غلبه کنند تا نقشه‌های دشمن به نتیجه نرسد.

وی گفت: با وجود تحریم‌هایی که بر کشور وارد شد، در عرصه‌های مختلف از جمله علم و تکنولوژی، پزشکی، هوافضا، ماهواره‌ها و موشکی به دستاوردهایی دست یافتیم که می‌توانیم آن را به دنیا صادر کنیم.

فرماندار قدس با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به شهرستان در اردیبهشت ماه افزود: یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری موضوع حمل و نقل مترویی و ریلی بود که با محوریت سه شهرستان قدس، شهریار و ملارد با مشارکت شهرداری‌ها و شوراهای این شهرستان‌ها، در دهه فجر دفتر شرکت مترو در شهریار تاسیس و افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه با انجام کار مطالعاتی این شرکت در سال‌های آینده شاهد اتصال شهرستان‌های غرب استان به مترو تهران و کرج خواهیم بود، ادامه داد: روزانه بیش از ۶۰ هزار نفر از شهرستان قدس به تهران تردد کرده که با راه‌اندازی مترو سهولت دسترسی شهروندان انجام شده و ابتدای مسیر از شهرستان قدس خواهد بود.

گلیکانی افزود: یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه فاضلاب شهری است که نزدیک به ۱۷ سال انشعابات آن واگذار شده و فاز اول تصفیه‌خانه در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد اما به دلیل اشباع شدن حوضچه تصفیه‌خانه، افرایش سطح حوضچه فاضلاب در فاز دوم در سفر رییس جمهوری مطالبه و ۴۵۰ میلیارد تومان برای آن تعریف شد که پس از تخصیص و جذب مدول دوم از طریق اداره آب و فاضلاب احداث خواهد شد.

وی درخصوص باغ شازده و خریدوفروش زمین‌های آن افزود: پیگیری‌های متعددی در این زمینه انجام شده و علیرغم اینکه یک مرتبه این باغ در دوره‌های گذشته به فروش رسیده است، با همکاری بنیاد مستضعفان نسبت به حفظ این باغ و بهره‌مندی مردم از درختان و هوای سالم اقدام شد و لازم است با هماهنگی استاندار، بنیاد و مدیران شهری نشست‌هایی جهت حفظ این موقعیت برای شهروندان برگزار شود.

فرماندار قدس گفت: بیمارستان ۱۲ بهمن یکی از قطب‌های درمانی شهر است که با مساعدت مدیریت شهری زمینی برای توسعه آن اختصاص یافت و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شد و مجوز آن از دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر شده که پس از تهیه نقشه‌های معماری نسبت به توسعه آن اقدام خواهد شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.