مجلس و دولتاخبارخبر مهمسیاست

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم؛ فرزندان دارای مادر ایرانی برای کسب تابعیت به ثبت احوال مراجعه کنند

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال نسبت به کسب تابعیت اقدام کنند.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم؛ فرزندان دارای مادر ایرانی برای کسب تابعیت به ثبت احوال مراجعه کنند

به گزارش شجرنیوز، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی قانون داریم.

وی افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در صورتی که ۱۸ سال کامل داشته باشند می‌توانند خود با مراجعه به ثبت احوال درخواست کسب تابعیت کنند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در صورتی هم که این افراد به سن ۱۸ سال نرسیده باشند، مادر آنها می‌تواند با مراجعه به ثبت احوال برای کسب تابعیت‌شان درخواست کند.

جمعی از مخاطبان با ثبت پویشی خاطرنشان کرده‌اند:

پس از کشمکش‌های فراوان، بالاخره بعد از ۱۶ سال قانون «تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی» در سال ۱۳۹۸ به تصویب و تأیید نهایی رسید، اما متأسفانه در کل کشور تاکنون از حدود ۸۰ هزار متقاضی، تنها ۴ هزار شناسنامه صادر شده است.

این فرزندان حتی از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم جا ماندند. همانطور که مستحضرید حتی یک رأی هم سرنوشت‌ساز است و اگر طبق آیین‌نامه و بدون اتلاف وقت شناسنامه صادر می‌شد، افراد بیشتری می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند و شاهد صحنه پرشورتری می‌بودیم.

این افراد از بسیاری امکانات مثل تحصیل، رفاه و … محرومند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.