خبر مهماخباراخبار شهرستان رباط کریمدر استان

حسن نوروزی: تخلفات عمرانی شبیه متروپل در کشور کم نیست/ مسکن مهر آبشناسان رباط کریم، کج شده

نوروزی با اشاره به تخلفات عمرانی در کشور گفت: در پروژه مسکن مهر آبشناسان رباط کریم ساختمان هنوز ۱۰ سال از عمرش نگذشته کج شده به خاطر اینکه ناظر کار خودش را درست انجام نداده است.

حسن نوروزی: تخلفات عمرانی شبیه متروپل در کشور کم نیست/ مسکن مهر آبشناسان رباط کریم، کج شده

به گزارش شجرنیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، با اشاره به حادثه بنای متروپل آبادان و مشکلات ناشی از خطاهای عمرانی اظهار کرد: اصولاً در کنکاش ساختمان‌هایی که فرو می‌ریزد توجه می‌شویم که اینها وابسته به جریانی خاص صاحب نفوذ است.

وی افزود: مهندسان ناظری که معرفی می‌شوند معمولاً به دلیل وجهی که به رؤسای استانی خود می‌پردازند، کار تأییدیه را از راه دور انجام می‌دهند و کار را با یک امضا تأیید می‌کنند در حالی که مهندس ناظر باید ساکن شهری باشد که ساختمان سازی در آن صورت می‌گیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونان عمرانی فرمانداری‌ها باید روی اینگونه ساخت و سازها نظارت کنند تا مشخص شود کار ناظران ساختمان درست صورت گیرد، تصریح کرد: اگر مهندسان ناظر اهلیت داشته و ساکن شهری باشند که ساختمان سازی در آن انجام می‌شود، معاونت عمرانی شهرداری و فرمانداری هم وظیفه نظارتی خود بر عملکرد مهندسان ناظر را به خوبی انجام دهند تا کار درست صورت گیرد، اتفافاتی نظیر متروپل رخ نخواهد داد و مردم را دچار خسارت‌های اینچنینی نمی‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: وضعیت تعیین نظام مهندسی ما بسیار غلط است و معانان عمرانی فرمانداری‌ها اشتباه کار می‌کنند و شهرداری ها با فیش، مجوز ساخت می‌دهند و نه با اخذ مجوز، بنابراین چنین وقایعی حاصل بی دقتی هاست.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه نمونه‌های زیادی از چنین ساختمان‌هایی در کشور داریم، گفت: حالا آبادان به دلیل اینکه ۳ نماینده در مجلس دارد، صدای مردمش به گوش مسئولان می‌رسد، اما برخی شهرستان‌ها مانند رباط کریم که با ۱.۵ میلیون جمعیت یک نماینده دارند رخ داد چنین وقایعی کمتر به گوش رسیده است در حالی که ما هم در حوزه انتخابیه خود از این دست مشکلات ساختمانی داشته‌ایم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نسیم شهر نمونه‌ای از ریزش ساختمان داشتیم که مجروح داشت و خسارات زیادی به اموال مردم زد، بیان کرد: در پروژه مسکن مهر آبشناسان در رباط کریم ساختمان هنوز ۱۰ سال از عمرش نگذشته کج شده به خاطر اینکه ناظر کار خودش را درست انجام نداده است.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان‌ها در آسانسورهایش آب جمع می‌شود در حالی که پیمانکار پولش را گرفته و رفته است و اکنون باید بپرسیم مهندسان ناظر در زمان ساخت و تحویل کجا بوده‌اند که اکنون مردم شاهد چنین مشکلاتی هستند. بنابراین مشکلات ادامه دارد و عده‌ای از مسئولان همچنان نمی‌خواهند کار کنند و مسئولیت بپذیرند.

نوروزی با اشاره به قوانین نظام مهندسی اظهار کرد: در نظام ساخت و ساز قانونی به نام تونل مشترک داریم که سیستم‌های آب، برق و … باید در یک تونل قرار گیرند تا از خسارات بعدی جلوگیری شود در ساخت فاز یک مسکن‌ شهرک پرند این قانون رعایت شد، اما در فازهای بعدی فراموش شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کار در کشور به سمت عالمانه و تخصص پیش رود و به دست اهلش سپرده شود چنین مسائلی را شاهد نخواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.