مجله شجرصنعت و تجارت

لیست شهرک های صنعتی تهران و حومه

آنچه در این مطلب می خوانید:

در سال های اخیر تاسیس شهرک های صنعتی در حومه شهرها با سرعت زیادی انجام شده است. این کار در حومه شهرهای بزرگی همچون تهران با سرعت بیشتری صورت می گیرد. تهران به دلیل نزدیکی به بازار مصرف و دسترسی به نیروی انسانی بیشتر، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در استان تهران چندین شهرک صنعتی وجود دارد که هر کدام از آنها، دارای تعداد زیادی صنایع و کارخانه‌های مختلف هستند. برای اینکه یک فهرست دسته بندی شده از تمامی شهرک ‌های صنعتی تهران در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گیرد، در ادامه این شهرک‌ها را به همراه مشخصاتی همچون آدرس، شماره تماس و … معرفی می کنیم.

آدرس و شماره تلفن شهرک های صنعتی تهران

شهرک صنعتی شمس آباد

آدرس: كيلومتر 40 اتوبان تهران – قم

شماره تماس:۵۶۲۳۲۴۹۴_۰۲۱

 

این شهرک صنعتی، یکی از بزرگترین شهرک ‌های صنعتی تهران می‌باشد. شهرک صنعتی شمس آباد در بخش‌های جنوبی استان تهران قرار گرفته است. شمس آباد در لیست شهرک های صنعتی تهران قرار دارد که وسعت بسیاری دارد و این وسعت به حدود ۳ هزار هکتار می‌رسد. همچنین شهرک صنعتی شمس آباد از نظر مکانی به فرودگاه بین‌المللی‌ امام خمینی و ایستگاه راه آهن بسیار نزدیک است.

در طول چند سال گذشته حدود ۲۳۰۰ قرارداد در این شهرک صنعتی منعقد شد که در این میان ۱۴۰۰ واحد صنعتی مشغول به کار و فعالیت شدند.

صنایع مختلفی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند. به عنوان مثال صنایع سلولزی شیمیایی، پلاستیک، نساجی و پوشاک، غذا و آشامیدنی، کانی غیر فلزی و فلزی نمونه‌هایی از صنایع فعال در این شهرک صنعتی هستند. سرمایه گذاری‌های انجام شده در این شهرک صنعتی شامل کوره‌های صنعتی ایران، تجهیزات نفت فولاد بست ایرانیان کارگلاس، لاستیک سازی عنایت و نمونه‌هایی از این موارد هستند.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: آدرس و تلفن دفاتر پلیس +10 تهران

شهرک صنعتی عباس آباد

شماره تماس:  36423232 و 36423332 و 36425843 الي 5

آدرس: محور تهران-گرمسار بعد از پاسگاه شريف آباد باند شمالي جاده در فاصله 45 كيلومتري شهر تهران ( كيلومتر 45 بزرگراه امام رضا(ع) )

شهرک صنعتی عباس آباد نیز یکی دیگر از شهرک‌ های صنعتی تهران می‌باشد که وسعت بسیار زیادی دارد. در این شهرک، کارخانه‌های بسیار بزرگی مثل امرسان و اخوان وجود دارد که باعث شدند محبوبیت این شهرک صنعتی بسیار افزایش پیدا کند. این شهرک صنعتی حدود ۱۰۲۹ هکتار می‌باشد که در حدود ۶۹۰ هکتار آن را صنایع و کارخانجات مختلف تشکیل داده‌اند.

همچنین جمعیت افرادی که در این شهرک صنعتی مشغول به کار و فعالیت هستند، بسیار زیاد است و به ۴۲ هزار نفر می‌رسد. صنایعی که در این شهرک صنعتی مجاز به فعالیت هستند، صنایع ریخته گری، نساجی و پوشاک کانی‌ها، برق الکترونیک، شیمیایی و سلولزی هستند.

شهرک صنعتی نصیر آباد

شماره تماس: 56390704 و 56390705

آدرس: محور تهران- رباط كريم ؛2 كيلومتر مانده به شهر رباط كريم باند جنوبي جاده (كيلومتر 30 جاده قديم تهران- ساوه)

شهرک صنعتی نصیرآباد که در نزدیکی رباط کریم قرار دارد، تقریباً وسعت کمتری نسبت به سایر شرکت‌های صنعتی داشته و وسعت آن برابر با ۲۶۰ هکتار است. این شهرک صنعتی در سال ۱۳۶۹ احداث شد و صنایع مختلف امروزه در آن مشغول به فعالیت هستند.

به عنوان مثال صنایع شیمیایی و پلاستیک، غذایی، آشامیدنی، نساجی، پوشاک سلولزی و برق و الکترونیک، امروزه در این شهرک صنعتی مستقر شده و فعالیت می‌کنند و جابجایی از این شهرک صنعتی به داخل تهران بسیار راحت می‌باشد.

شهرک صنعتی خاوران

 شماره تماس: 33852161            

آدرس: كيلومتر 11 بزرگراه امام رضا (ع) – خاورشهر- روستاي محمود آباد – شهرك صنعتي خاوران

یکی دیگر از موارد موجود در لیست شهرک های صنعتی تهران، شهرک صنعتی خاوران است. شهرک صنعتی خاوران که در بخش‌های شرقی استان تهران قرار دارد، واقع در کیلومتر ۱۱ بزرگراه امام رضا و ۱۰ کیلومتری شهر پاکدشت است. نزدیک بودن این شهرک صنعتی به شهر پاکدشت باعث شده که جابجایی و حمل و نقل به این شهرک صنعتی بسیار راحت باشد. وسعت شهرک صنعتی خاوران بسیار زیاد بوده و در حدود ۵۰ هکتار می‌باشد.

بیشتر فعالیت‌ها در این شهرک صنعتی در زمینه‌های چوب و فلز هستند و هم اکنون تقریباً حدود ۵ هزار نفر در این شهرک صنعتی به کار و فعالیت مشغول هستند. صنایع چوب کشور به خصوص صنایع بزرگ و پرفروش، امروزه در این شهرک صنعتی مستقر هستند.

شهرک صنعتی فیروزکوه

  شماره تماس: 76440180 و 76440044 و 76440033

آدرس: محور تهران- فيروزكوه ؛ 5 كيلومتر بعد از شهر فيروزكوه (كيلومتر 120 جاده تهران-فيروزكوه)

یکی از شهرک های صنعتی تهران که در نزدیکی شهر فیروزکوه قرار دارد، شهرک صنعتی فیروزکوه است که وسعت آن حدود ۲۵۰ هکتار بوده و ۱۲۱ قرارداد منعقد شده در این شهرک صنعتی وجود دارد. هم اکنون ۲۹ واحد صنعتی در این شهرک مشغول به کار هستند و حتی توانستند بهره برداری نیز انجام دهند.

صنایعی که در شهرک صنعتی فیروزکوه مشغول فعالیت هستند، شامل صنایع دارویی و غذایی، سلولزی، کانی‌ها، برق و الکترونیک هستند.

شهرک صنعتی خوارزمی

شماره تماس: 36478004 الي 8

 آدرس: كيلومتر 45 بزرگراه امام رضا (ع) بين دو شهرك عباس آباد و ايوانکي سمنان

این شهرک صنعتی، فاصله قابل توجهی با استان تهران دارد و یکی از بهترین و بزرگترین شهرک‌ های صنعتی تهران محسوب می‌شود. با توجه به اینکه می‌توان مسیر این شهرک صنعتی به استان تهران را با استفاده از جاده های مختلف کوتاه کرد، سرمایه گذاری هایی برای احداث جاده های جدید انجام شده است.

همچنین در این شهرک صنعتی یک نیروگاه برق بزرگ وجود دارد که حدود ۱۵ مگاوات برق تولید می‌کند. برخی از کارخانه‌های مربوط به صنایع غذایی نیز در شهرک صنعتی خوارزمی وجود دارد که البته هم اکنون بلا استفاده هستند.

شهرک صنعتی پرند

شماره تماس: 56418080

آدرس: 45 كيلومتري جنوب غرب تهران

شهرک صنعتی پرند در ۴۵ کیلومتری جنوب تهران و در مسیر جاده‌های ساوه قرار دارد. این شهرک صنعتی در سال ۱۳۸۱ احداث شده و تاکنون بسیاری از صنایع در آن مشغول به فعالیت بوده و به بهره‌ برداری رسیده‌اند. صنایع بسیار زیادی در شهرک صنعتی پرند مشغول فعالیت هستند. از صنایعی که در این شهرک فعال هستند، صنایع فلزی، برق الکترونیک و مواد غذایی هستند.

اگر علاقمند به احداث کارخانه در شهرک‌های صنعتی غرب تهران هستید، شهرک صنعتی پرند، می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. همچنین در این شهرک صنعتی تعداد زیادی کارخانه تأسیس شده است که تمامی آنها با مجوز فعالیت، ساخته شده‌اند. البته برخی از آنها امروزه غیرفعال هستند. در اینجا آدرس و شماره تلفن یکی از سهرک های صنعتی در جنوب غرب تهران را اوردیم. اگر به دنبال چنین اطلاعاتی در خصوص دفاتر پلیس + 10 غرب تهران هستید، می توانید مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید.

شهرک صنعتی پیشوا

 شماره تماس: 36744702 الي 4

آدرس: جاده خاوران بعد از دو راهي شريف آباد به سمت پيشوا (كيلومتر 45 بزرگراه امام رضا (ع)

شهرک صنعتی پیشوا یکی از شهرک ‌های صنعتی تهران، واقع در شهرستان ورامین است که مساحت آن به حدود ۳۸۰ هکتار می‌رسد. همچنین امروزه حدود هشت طرح این شهرک صنعتی در دست ساخت هستند. حدود ۱۰ واحد صنعتی در این شهرک احداث شده‌اند که به بهره برداری رسیدند. همچنین ۳۴ قرارداد صنعتی در این شهرک منعقد شد.

شهرک صنعتی چرمشهر

آدرس شهرک صنعتی چرمشهر: جاده تهران – ورامین، جاده آب باریک، 35 کیلومتری شهر ورامین و 85 کیلومتری شهر تهران

شماره تلفن: 02136770489

شهرک صنعتی چرمشهر در شهرستان ورامین و جنوب شهر تهران واقع شده است. با استقرار سوله های چرم، شهرک صنعتی چرمشهر تاسیس و شروع به فعالیت کرد. مساحت این شهرک 200 هکتار و تعداد 189 واحد شغلی در آن به بهره برداری رسیده است.

شهرک صنعتی قرچك

آدرس شهرک صنعتی قرچک: قرچک، کمربندی جنوبی بعد از کارخانه آجر ثبات، شهرک صنعتی قرچک

شماره تلفن: 02136494500

شهرک صنعتی قرچک یکی دیگر از مواردی است که در لیست شهرک های صنعتی تهران قرار می گیرد. همانطور که از نام این شهرک صنعتی مشخص است، در شهر قرچک واقع شده است. فاز اول این شهرک دارای 130 واحد صنعتی می باشد که تمامی قطعات این فاز واگذار شده و فاز دوم آن در حال واگذاری است.

شهرک صنعتی دماوند 2

آدرس شهرک صنعتی دماوند 2: دماوند، ابتدای محور فیروزکوه، کیلومتر 7 جاده دماوند – کیلان

شماره تلفن: 5 – 02176300702

شهرک صنعتی دماوند، یکی از شهرک های صنعتی شرق تهران است که در شهرستان فیروزکوه قرار دارد. مساحت این شهرک صنعتی 213 هکتار می باشد که 4.78 هکتار از آن واگذار شده است.

شهرک صنعتي پایتخت (علی آباد)

آدرس شهرک صنعتی پایتخت: محور تهران – گرمسار، بعد از پاسگاه شریف آباد، باند جنوبی جاده (کیلومتر 45 جاده امام رضا)

شماره تلفن: 02334572300

شهرک صنعتی پایتخت که با نام علی آباد هم شناخته می شود؛ از شهرک های صنعتی جنوب تهران محسوب می شود. عملیات اجرایی ساخت این شهرک صنعتی در سال 1370 و مساحت 669 هکتاری شروع شد. زمین صنعتی شهرک صنعتی پایتخت 245 هکتار می باشد که تاکنون 220 هکتار آن به صنایع و کارگاه های مختلف واگذار شده و 25 هکتار آن باقیمانده است.

شهرک صنعتی خرمدشت

شهرک صنعتی خرمدشت در مساحت ۲۵۰ هکتار یکی از مجموعه‌های صنعتی در اطراف شهر تهران است که توان صنعتی بالایی دارد و این موضوع باعث شده تا شرکت‌های بزرگی نظیر صنایع ماشین سازی ایران تکنیک، ماشین سازی مرشدی، شرکت لوازم خانگی پویا مکث و… در این مجموعه فعالیت کنند.

شهرک صنعتی شهریار

شهرک صنعتی شهریار مجموعه ای با مساحت ۵۰۰ هکتاری است که در شهرستان شهریار و منطقه صفا دشت قرار گرفته است. ویژگی‌های جذابی که شهرک صنعتی شهریار دارد، موجب شده تا این مجموعه تبدیل به یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی استان شود.

بهترین شهرک صنعتی تهران کجاست؟

شهرک صنعتی تهران

در این مطلب از شجر نیوز درباره شهرک‌ های صنعتی تهران به طور کامل صحبت شد. چندین نمونه شهرک صنعتی در استان تهران وجود دارد که هم اکنون ممکن است حدود بیست الی سی درصد آن‌ها مشغول فعالیت باشند. برخی از سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند کمک کند که احداث صنایع جدید صورت گرفته و از این طریق رشد صنعت کشور تسریع پیدا کند.

بهترین شهرک صنعتی تهران، با توجه به نوع کار شما و هزینه هایتان می تواند متفاوت باشد و شما می توانید با بررسی ویژگی های هر یک از آنها، مناسب ترین آنها را با توجه به کسب و کارتان انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.