مجله شجرصنعت و تجارت

شهرک صنعتی شمس آباد کجاست

شهرک صنعتی شمس آباد، یکی از مشهورترین شهرک‌های صنعتی تهران می‌باشد که صنایع مختلفی در آن مشغول به فعالیت هستند و افراد بسیاری در این شهرک صنعتی، مشغول به کار هستند.

برخلاف چند نمونه از شهرک‌های صنعتی دیگر در اطراف تهران که فعالیت بسیاری از صنایع در آن متوقف شده‌ است؛ این شهرک طی چند سال اخیر یکی از مهمترین مراکز برای تولید و گسترش صنعت بوده است. به طوری که هیچگاه فعالیت در آنجا متوقف نشده است. به گونه‌ای که امروزه بیش از ۱۲ هزار نفر پرسنل در آنجا مشغول به کار هستند. این شهرک صنعتی، در لیست شهرک های صنعتی جنوب تهران قرار داد که صنایع متفاوتی در آن فعالیت دارند که در ادامه درباره آنها به طور کامل توضیح می دهیم.

امکانات شهرک صنعتی شمس آباد

شهرک صنعتی شمس آباد بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای راه اندازی و احداث خطوط تولید صنایع مختلف است.

  1. این شهرک صنعتی از چندین کارخانه تشکیل شده است که همه آنها کاملاً مجهز هستند. بنابراین امکان اجاره و خرید سوله در این محل صنعتی وجود خواهد داشت.
  2. همچنین به دلیل اینکه سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی طی چند سال اخیر از طرف دولت و سایر ارگان‌های بزرگ کشور انجام شده است، تمامی ملزومات مصرف انرژی مثل برق، گاز و آب در این شهرک صنعتی به طور کامل فراهم شده است.
  3. یکی از مهمترین ویژگی‌های این شهرک صنعتی که باعث شده میزان اجاره و استفاده از آن افزایش پیدا کند، این است که سوله‌های صنعتی احداث شده و زمین‌هایی که برای کارخانه‌ها مدنظر قرار داده شده است، مساحت بسیار زیادی دارند. درنتیجه برای تولید در مقیاس بزرگ مناسب هستند.
  4. از طرفی هزینه اجاره و استفاده از امکانات این شهرک‌های صنعتی بسیار مناسب است. البته باید گفت به دلیل استقبال بسیاری از صنعتگران برای اجاره سوله و فعالیت در این شهرک شمس آباد، اگر بخواهید کسب و کار خود را در این مکان شروع کنید، باید مراحل قانونی خاصی را بگذرانید.

آدرس و شماره تلفن شهرک صنعتی شمس آباد

آدرس: كيلومتر 40 اتوبان تهران – قم

شماره تماس:۵۶۲۳۲۴۹۴_۰۲۱

راه‌ های دسترسی به شهرک صنعتی شمس آباد

دو راه دسترسی از شهر تهران برای این شهرک صنعتی وجود دارد.

  • اولین مسیر مربوط به اتوبان تهران-قم می‌باشد که در واقع پس از فرودگاه امام خمینی، دومین خروجی به سمت شهرک صنعتی شمس آباد خواهد بود.
  • مسیر دوم از طریق جاده قدیم قم بعد از شهر حسن آباد می‌باشد. بعد از این منطقه شما به راحتی می‌توانید به این شهرک دسترسی داشته باشید.
  • اگر هم قصد دارید از شهرهای اطراف به این منطقه برسید، می‌توانید به ایستگاه مترو در مناطق شهر ری و شاهد، مراجعه کنید. در ایستگاه خط شهرری، تاکسی‌هایی وجود دارند که به راحتی شما را به شهرک صنعتی شمس آباد می‌برند.

فاصله شهرک صنعتی شمس آباد تا تهران

این شهرک صنعتی تقریباً فاصله نزدیکی به شهر تهران دارد. اگر شما بخواهید به صورت عادی و با تاکسی از شهر تهران به سمت این شهرک بروید، حدود ۵۳ کیلومتر باید بپیمایید که این مسافت برای شما تقریباً برابر با ۵۰ دقیقه خواهد بود. البته باید گفت این شهرک صنعتی ایستگاه‌های مخصوص به خود را دارد که پرسنل و نیروی کار همه روزه می‌توانند در ایستگاه‌های خط حاضر شوند و به محل کار خود بروند.

هزینه خرید سوله و کارخانه در شهرک صنعتی شمس آباد

یکی از مهمترین سوالاتی که برای کاربران و متقاضیان خرید سوله و کارخانه در شهرک صنعتی شمس آباد به وجود می‌آید، این است که قیمت این کارخانه‌ها و املاک صنعتی چقدر است. در واقع قیمت خرید سوله‌ها و کارخانه‌ها به جواز آنها بستگی دارد. نوع کاربری هر کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت است. شما قبل از خرید باید تمامی این عوامل را مورد بررسی قرار دهید.

با توجه به فعالیتی که در کارخانه مورد نظر دارید، مساحت کارخانه و امکاناتی که در آن وجود دارد، قیمت‌ها برای اجاره یا خرید سوله کاملاً متفاوت خواهد بود. فرآیند خرید کارخانه و سایر املاک صنعتی، با املاک معمولی کمی متفاوت است و مراحل قانونی بسیار زیادی دارد.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: دفاتر پلیس + 10 تهران: آدرس دقیق، لیست خدمات و ساعات کاری

صنایع مختلف و استخدام نیروهای فعال در شهرک صنعتی شمس آباد

این شهرک صنعتی یکی از مراکزی است که در زمینه صنایع پلاستیک، رنگ،  فلزی و بسیاری دیگر از زمینه‌ها مشغول به فعالیت است. هر زمان که تعدادی کارخانه در این شهرک صنعتی متوقف شود، به سرعت سوله‌ها و کارخانه‌ها فروش رفته و جایگزینی جدیدی برای آن‌ها پیدا می‌شود. به همین دلیل هیچ گاه این شهرک صنعتی فعالیت خود را متوقف نخواهد کرد.

این موضوع باعث می‌شود که جذب و استخدام نیروهای متخصص و فعال توسط مسئولین این شهرک صنعتی بسیار بالا باشد. صنایع بسیار مشهوری در این شهرک مشغول به فعالیت هستند و نیاز به افراد خبره و با تجربه در حیطه کاری خود دارند. به نوعی می‌توان گفت شهرک صنعتی شمس آباد طی چند سال اخیر نقش مهمی در زمینه اشتغال‌زایی برای کارکنان و افراد جامعه داشته است.

شهرک صنعتی شمس آباد کجاست و چه صنایعی را شامل می شود؟

در این مطلب به طور کامل درباره اینکه شهرک صنعتی شمس آباد کجاست و چه ویژگی هایی دارد، صحبت شد. شهرک شمس آباد حدود ۳ هزار هکتار مساحت دارد و در جنوب استان تهران قرار دارد. فاصله این شهرک صنعتی با استان تهران حدود ۵۳ کیلومتر و برابر با ۱۵۰ دقیقه می‌باشد.

دو راه دسترسی به شهرک صنعتی شمس آباد وجود دارد. همچنین میزان فعالیت و راه اندازی خط تولید صنعتی در این شهرک صنعتی بسیار زیاد است. صنایع پلاستیک سازی، ماشین سازی، سلولزی و صنایع رنگ مهمترین صنایع فعال در شهرک صنعتی شمس آباد هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.