مجله شجر

شهرک صنعتی پرند کجاست؟ راه‌های دسترسی به آن

شهرک صنعتی به محدوده‌ای از یک شهر اطلاق می‌شود و به‌جای اینکه نیاز‌های مسکونی و تجاری برای شهروندان را تامین کند، در جهت تاسیس املاک با کاربری صنعتی، مبادرت می‌نماید. طراحی شهرک صنعتی شامل دو مرحله است که در قالب طرح تفضیلی و طرح آماده‌سازی بیان می‌شود. شهرک صنعتی پرند هم یکی از این شهرک‌های صنعتی است که به ‌تازگی تاسیس شده و طراحی آن طبق اصول و ضوابط خاصی به انجام رسیده است.

در این شهرک، زمین‌های آماده شده برای استقرار صنایع، به قطعات مختلف تفکیک شده و با رعایت مقررات در اختیار سرمایه‌گذاران صنعتی که دارا‌ی پروانه‌ی مجاز هستند، قرار می‌گیرد. در این مقاله، سعی داریم به ‌طور اجمالی شما را با شهرک صنعتی پرند و موقعیت عالی برای سرمایه‌گذاری در آن، آشنا کنیم.

شهرک صنعتی پرند کجاست؟

شهرک صنعتی پرنددر سال 1392، در 45 کیلومتری جنوب غربی تهران، شهرک صنعتی پرند به مساحت 358 هکتار، افتتاح شد. این شهرک، بسیار سریع توسط اصناف مورد قبول واقع شد و هم اکنون یکی از شهرک‌های صنعتی فعال در ایران به ‌شمار می‌آید. از جمله اصنافی که در شهرک صنعتی پرند مستقر هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطعه‌سازی برق و الکترونیک
  • صنایع فلزی
  • صنایع چوب
  • خودروسازی
  • شرکت‌های بزرگ فعال و مطرح
  • شرکت‌های خدماتی

این روز‌ها سرمایه‌گذاری در پرند با آینده‌ی روشنی همراه خواهد بود و بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در بخش‌های مختلف این شهر، به کار و تجارت مشغول شوند. شهر پرند دارا‌ی هفت فاز است که در آینده قرار است، تعداد آن به 16 فاز گسترش یابد. فاز‌های صفر تا 3، املاک شخصی‌ساز و سند‌دار هستند و در فاز‌های 4 الی 6، املاک مسکن مهر قرار دارند.

فاصله‌ی پرند تا شهرک صنعتی پرند

از آن‌جایی که فاصله‌ی تهران تا شهر پرند 35 کیلومتر و فاصله‌ی شهرک صنعتی پرند تا تهران 45 کیلومتر است، بنابراین فاصله‌ی پرند تا شهرک صنعتی پرند، حدوداً 10 کیلومتر برآورد می‌شود.

راه های دسترسی به شهرک صنعتی پرند

راه های دسترسی به شهرک صنعتی پرند

با توجه به موقعیت مکانی شهرک صنعتی پرند (که در 10 کیلومتری بعد از شهر رباط‌کریم در باند جنوبی جاده یعنی کیلومتر 35 اتوبان تهران- ساوه، قرار دارد)، از راه‌های دسترسی به شهرک صنعتی پرند می‌توان به بزرگراه تهران- ساوه اشاره کرد. راه‌های دیگر دسترسی به شهرک صنعتی پرند مطابق زیر است:

  • دسترسی بزرگراهی: دو بزرگراه تهران- ساوه و تهران- قم از مهم‌ترین راه‌های دسترسی به شهر جدید پرند هستند.
  • دسترسی با مترو: مترو‌ی پرند در حال احداث است اما در صورتی که این مترو راه‌اندازی شود، از پرند به تهران و بالعکس می‌توان توسط مترو رفت‌و‌آمد کرد. در حقیقت پرند بین دو ایستگاه مترو‌ی شاهد و مترو‌ی فرودگاه امام خمینی قرار دارد. البته، دسترسی توسط خطوط تاکسی و اتوبوس نیز در بسیاری از ایستگاه‌های مترو، امکان‌پذیر است. این اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها از پرند به مقصد مترو‌ی صادقیه یا مترو‌ی شاهد در حرکت هستند.
  • راه‌آهن: یکی از راه‌های دسترسی شهر پرند به تهران، راه‌آهن تهران جنوب است.

امکانات خدماتی شهر

خرید-ملک-در-شهرک-صنعتی-پرند-

بیش ترین امکانات شهر پرند در فاز صفر تا 3 متمرکز شده است که می‌توان امکانات این شهر را در موارد زیر بیان نمود:

  • بوستان مشاهیر در حال حاضر در حال احداث است و مکانی برای تفریح به‌حساب می‌آید. در این بوستان قرار است، سالن آمفی تئاتر 3000 متر مربعی احداث شود. علاوه بر آن، این بوستان دارا‌ی نگارخانه، پیست دوچرخه سواری و رمپ ویژه‌ی معلولان و نابینایان باشد.
  • بزرگ‌ترین مرکز تفریحی اقامتی خاورمیانه به نام سرزمین ایرانیان در جنوب شهر پرند واقع شده است. در این مجموعه پیست اتومبیل‌رانی، شهربازی کودکان، دریاچه‌ی مصنوعی، زمین گلف، پینت‌بال، سینما، رستوران و … وجود دارد.

فهرست شرکت‌های شهرک صنعتی پرند

شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در پرند بسیار متعدد هستند و بیش از 500 شرکت در حوزه‌ی خدمات، صنایع فلزی، برق و الکترونیک در شهرک صنعتی پرند به ثبت رسیده‌اند.

خرید کارخانه در شهرک پرند

کارخانه-های-شهرک-صنعتی-پرند

برای خرید کارخانه و ملک تجاری در شهرک صنعتی پرند، باید قبل از اقدام به خرید، به نکات زیر توجه نمایید:

  • ابتدا باید نوع کاربری ملک تجاری را تعیین نمایید.
  • در مرحله‌ی بعد، باید بررسی کنید که ملک تجاری مد نظر شما، مجوز کاربری شهرداری را داشته باشد.
  • سپس، شرایط حقوقی ملک را از جهت سند، شخص متصرف و منافع آن، بررسی کنید.
  • اخذ استعلام‌های ضروری مرتبط با ملک مانند استعلام از سازمان بیمه‌ی تامین اجتماعی و اداره‌ی امور مالیاتی کشور باید از شهرداری انجام گیرد.
  • هنگام خرید کارگاه یا کارخانه در صورتی که ملک داخل شهرک صنعتی پرند باشد، حتماً باید قبل از تنظیم هرگونه مبایعه ‌نامه یا قول ‌نامه به دفتر هیئت مدیره‌ی شهرک مراجعه کنید تا از صفر تا صد موارد مرتبط با ملک مورد معامله آگاه شوید. در حقیقت این مرجع، حکم اداره‌ی ثبت و اسناد و املاک را دارد و کلیه‌ی سوابق ملک در دفتر هیئت مدیره‌ی شهرک حفظ است. شما می‌توانید، با مراجعه به این مکان از بدهی‌های احتمالی، مسائل حقوقی، موارد رهنی ملک و … اطلاع یابید و سپس در جهت خرید خود اقدام نمایید.
  • اخذ کد رهگیری از دفاتر املاک نیز از کار‌های بسیار مهم در هنگام خرید یا فروش کارخانه در شهرک صنعتی پرند است.
  • در نهایت لازم است تا با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نسبت به انتقال اسناد، اقدام نمایید.

به‌طور کلی، قبل از هر خرید یا فروش کارخانه یا ملک تجاری پیشنهاد می‌کنیم، با افراد مجرب مورد اعتماد مشورت کنید.

قیمت کارخانه و کارگاه در شهرک پرند

برای خرید و فروش سوله، انبار، کارگاه، کارخانه و همچنین زمین با موقعیت صنعتی در شهرک صنعتی پرند می‌توانید با مراجعه به دفاتر املاک معتبر، ابتدا قیمت را استعلام کنید و سپس با بررسی آگهی‌های خرید و فروش و مشورت با مشاوران املاک مورد اعتماد خود، از قیمت منصفانه‌ی املاک صنعتی یا کارخانه، باخبر شوید.

فروش کارخانه در شهرک پرند

املاکی-در-شهرک-صنعتی-پرند

در هنگام فروش کارخانه در شهرک صنعتی پرند نیز باید به همان مواردی که در قسمت خرید، ذکر کردیم، توجه نمایید. پیشنهاد ما این است که برای فروش کارخانه در شهرک صنعتی پرند، حتماً به دفاتر املاک معتبر متخصص در این زمینه مراجعه نمایید تا در هنگام معامله، با مشکلات قانونی مواجه نشوید.

مشاور املاک شهرک صنعتی پرند

از آن‌جایی‌که شهرک صنعتی پرند، یکی از شهرک‌های تازه‌ساز به‌شمار می‌آید، دارا‌ی دفاتر مشاور املاک متعددی است که در زمینه‌ی انجام کلیه‌ی امور قرارداد‌ها، اجاره ‌نامه‌ها، مبایعه ‌نامه‌ها، اخذ کد رهگیری معتبر و خرید و فروش انواع املاک مسکونی و تجاری فعالیت می‌کنند. هنگام مراجعه به دفاتر مشاوره‌ی املاک شهرک صنعتی پرند باید توجه داشته باشید که حتماً به دفاتر متخصص و مورد اعتماد در این زمینه مراجعه کنید.

مزایا‌ی شهرک صنعتی پرند

تاسیس شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک صنعتی پرند، به‌منظور توسعه‌ی صنعتی کشور در خارج از مناطق شهری است تا تاثیرات منفی بار صنعتی بر ساکنین شهر‌ها را کم‌تر کند. تاسیس این شهرک‌ها، آلایندگی را کاهش می‌دهد و از بار ترافیکی مناطق شهر‌نشین کم می‌کند. بدین ترتیب، می‌تواند در حل مشکلات زندگی شهری کمک بسیاری نماید. از آن‌جایی‌که فاصله‌ی شهرک‌های صنعتی حداقل 20 کیلومتر از شهر اصلی است، ساکنین شهرهای اصلی می‌توانند برای کار، به‌ راحتی رفت‌و‌آمد کنند.

هنگام تاسیس شهرک‌های صنعتی، موقعیت و چشم‌انداز آینده‌ی آن‌ها، برای سرمایه‌گذاری اصناف مختلف بسیار حائز اهمیت است. شهرک صنعتی پرند با تبدیل شدن به قطب صنعتی تولید قطعات مختلف خودرو و خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات، مجاورت با فرودگاه امام خمینی (ره) و نزدیک بودن به شهر جدید پرند، چشم‌انداز روشني براي سرمايه‌گذاران دارد.

شهرک صنعتی پرند به‌علت نزديكي به شهر پرند از نظر اسكان كارگران و مديران كارخانه‌ها با مشکلی رو‌به‌رو نمی‌شود. از طرفی، راه‌اندازی خط مترو‌ی پرند تا ایستگاه شاهد و هم‌چنین مونوریل تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک، پیام‌رسان چشم‌اندازی روشن برای سرمایه‌گذاری موفق در شهرک صنعتی پرند است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.