شهر اسلامشهراخباراخبار شهرستان اسلامشهرخبر مهمدر استان

حفاری تونل متروی اسلامشهر دوم آبان ماه به پایان می‌رسد

اسلامشهر- شهردار اسلامشهر گفت: جشن پایان حفاری تونل متروی اسلامشهر دوم آبان ماه همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع) برپا می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، آیین افتتاح ساختمان معاونت خدمات شهری منطقه 6 شهرداری اسلامشهر با اعتباری بالغ‌بر 550 میلیارد ریال صبح امروز با حضور شهردار و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر و دیگر مسئولین اسلامشهری برگزار شد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در آیین افتتاح این ساختمان اظهار داشت: این ساختمان در 2 هزار متر مربع زمین و 440 متر مربع زیربنا در قالب معاونت خدمات شهری و واحدهای زیر مجموعه جمعاً به ارزش 550 میلیارد ریال ساخته و برای خدمت رسانی بهینه به شهروندان آماده شده است.

وی افزود: به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و با هدف امید آفرینی و اعتمادسازی در میان شهروندان اسلامشهری، طرح ” اسلامشهر من” با رویکرد بهره‌برداری از یک پروژه در هفته تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت که در این راستا پروژه احداث ساختمان معاونت خدمات شهری منطقه 6 شهرداری اسلامشهر به عنوان دومین پروژه امروز افتتاح شد.

حمیدی با اشاره به اقدامات در حال اجرا در سطح منطقه 6 شهرداری اسلامشهر تأکید کرد: قرارداد برای 10 میلیارد ریال اعتبار دیوارهای محوطه ساختمان خدمات شهری، 40 میلیارد ریال لکه‌گیری آسفالت، 20 میلیارد ریال هم‌سطح سازی معابر، 40 میلیارد ریال جدول‌گذاری منعقد و به‌زودی عملیات اجرایی در سطح منطقه انجام می‌شود.

شهردار اسلامشهر گفت: به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی در ابن منطقه که سطح آب بالاست، 70 میلیارد ریال سال 1400 و 120 میلیارد ریال 1401 هزینه شده و در سال جاری هم 200 میلیارد ریال تخصیص یافته و جمعاً در حدود 400 میلیارد ریال اعتبار برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرک امام حسین (ع) و شهرک امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه باید دامنه خدمات را در سطح شهر پخش کنیم، تصریح کرد: با کمک اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر بودجه با برنامه‌ریزی مدون بسته شده و فعالیت‌های پژوهشی و کارشناسی در ستاد در حال انجام است، مدیران شهری باید با تمرکززدایی و هدایت نیروها به سمت معاونت‌ها و مناطق، خدمات را در سطح گسترده سازند تا بتوان خدمات مطلوب‌تری به شهروندان در تمام نقاط شهری ارائه داد.

حمیدی ادامه داد: به یاری خدا جشن پایان حفاری تونل مترو اسلامشهر دوم آبان ماه همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع) برپا می‌شود و تا 40 روز آینده 2/5 کیلومتر از پروژه کمربندی شمالی افتتاح و در دسترس مردم و قرار می‌گیرد و برای بالغ‌بر 200 هزار خودرو عبوری دسترسی تا میدان قائم ایجاد می‌شود.

شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که در قالب پویش “اسلامشهر من” در حال شکل‌گیری است، شاید برای شهرداری اسلامشهر عادی باشد اما برای شهرهای دیگر، پروژه‌های مهم و فرا شهرستانی است، به یاری خدا این پروژه‌ها تا پایان سال در دستور کار قرار دارد و به فراخور زمان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

جمع‌آوری آب‌های سطحی در اسلامشهر نیازمند 1 هزار میلیارد ریال اعتبار است

ترکمن شورای اسلامشهر، تونل متروی اسلامشهر

حجت‌الاسلام علی ترکمن در ادامه این مراسم اظهار داشت: به دلیل جغرافیای زمین و شیب به سمت منطقه 6 شهری اسلامشهر، آب‌های زیرزمینی از مناطق 1 و 2 شهری سال‌هاست به این سمت گسیل می‌شوند که مشکلات زیست‌محیطی عدیده‌ای را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی افزود: شهرک امام حسین (ع) در منطقه 6 شهرداری اسلامشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین بافت فرسوده استان تهران با جمعیت بالغ‌بر 70 هزار نفر شناخته شده که می‌طلبد مسئولان اهتمام و توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در این منطقه تصریح کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه 6 شهرداری اسلامشهر 1 هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد که تاکنون در حدود 400 میلیارد هزینه شده است.

ترکمن در پایان خاطرنشان کرد: احداث سوله مدیریت بحران، احداث سوله ورزشی، احداث چند زمین چمن مصنوعی با هدف افزایش سرانه ورزشی، آسفالت‌ریزی معابر و شریان‌های اصلی و فرعی شهرک امام حسین (ع)، بازگشایی معابر، نصب 2 هزار روشنایی در شهرک امام حسین (ع) و نصب 500 روشنایی در شهرک امام خمینی (ره)، ساخت مدرسه شهید شفیعی با هدف افزایش سرانه آموزشی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی از فعالیت‌هایی است که در این منطقه به منظور رفاه حال شهروندان در حال اجرا است.

گفتنی است به قول و وعده رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر پویش اسلامشهر من از هفته گذشته آغاز و مقرر گردیده با هدف ایجاد امید آفرینی و اعتمادسازی تا پایان سال جاری هر هفته یک پروژه افتتاح و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار گیرد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.