اخبارخبر مهمسیاستمجلس و دولت

دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران

شجرنیوز در آستانه برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، به بررسی اجمالی برخی از انتظارات مردم ایران در حوزه های داخلی کشور می پردازد. امیدوار و منتظر هستیم که با عزم و اراده واقعی دولت جدید و البته حمایت همیشگی مردم، مسائل و مشکلات داخلی و خارجی برطرف شده و ایران عزیزمان پرقدرت در همه عرصه ها بدرخشد.

دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار سياسي شجرنيوز، در 28 خرداد 1400، تکلیف دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران طی برگزاری یک انتخابات سراسری مشخص شد و پس از شمارش آراء سید ابراهیم رئیس الساداتی مشهور به سید ابراهیم رئیسی با بیش از 18 میلیون رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران برای مدت 4 سال برگزیده شد. ایشان در طول انتخابات مسئولیت ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشتند. مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در تاریخ 12 مرداد 1400 انجام خواهد شد.

بی شک می دانیم که ملت ایران علی رغم مشکلات فراوانی که طی سال های گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده اند و همچنین با وجود سیاه نمایی دشمنان نظام، با اقتدار به پای صندوق های رای رفته و سرنوشت دولت سیزدهم ایران را خود تعیین نمودند. اکنون که مردم وظیفه خود را انجام داده اند، نوبت دولت سیزدهم است که همه تلاش خود را برای برآورده کردن خواسته های این ملت صبور به کار برد.

البته ناگفته نماند مشارکت مردم در این دوره هم به دلیل همه گیری کرونا و هم به خاطر نارضایتی های پیش آمده به خصوص از نظر اقتصادی، تا حدودی کاهش یافته بود که این خود جای تامل دارد.

کاندیداهای ریاست جمهوری 1400کاندیداهای ریاست جمهوری 1400

زمان شروع به کار دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران

از زمان اعلام نتایج انتخابات تا زمان شروع رسمی دولت، سه مرحله پیش رو است. اول تایید صحت انتخابات برگزار شده توسط شورای نگهبان، دوم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری و سوم تحلیف ریاست جمهوری با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی.

رئیس جمهور منتخب پس از برگزاری مراسم تحلیف، برای معرفی کابینه و وزرا به مجلس شورای اسلامی دو هفته قانونا زمان دارد. پس از اعلام اسامی کابینه و تایید وصول توسط مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه های ارائه شده آنها ارزیابی می شوند.

رئیس منتخب همه جمهور

رئیس منتخب همه جمهور

از دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران چه می خواهیم؟

اکنون پس از برگزاری انتخابات، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کل ملت ایران است و در مسیر پیش روی خود با چالش های فراوانی رو به رو است. البته توقع حل این همه مشکل آن هم در یک دوره چهار ساله کمی دور از انصاف است ولی تمام اقشار جامعه انتظار دارند رئیس جمهور منتخب برای برطرف کردن مشکلات تمام توان خود را به کار گیرد.

کمترین کاری که رئیس جمهور منتخب می تواند و باید انجام دهد، عمل به وعده های انتخاباتی خود است. وعده هایی که بخش زیادی از مردم به واسطه نیازشان، برای عملی شدن آنها به منتخب خود رای داده اند و چشم امید به اجرایی شدن آن دارند.

رئیس جمهور باید خود را بدهکار مردم بداند، بدهکار اعتماد و حسن نیتی که به او داشته اند و برای ادای این بدهی باید با تمام قوا وارد میدان شود. مردم از رئیس جمهور  منتخب می خواهند کابینه دولت سیزدهم را از نیروهای مقتدر و با کفایت، صادق و کارآمد و دلسوز انتخاب کرده و برای مردم کار کند و در خدمت آنها باشد.

حدود 80 درصد اقتصاد در اختیار دولت است و بزرگترین مشکل ملت هم در حال حاضر در زمینه اقتصاد و معیشت است. اقتصادی که کمر مردم خصوصا قشر ضعیف جامعه را شکسته است. کرونا هم مزید بر علت شده و مشکلات را دو چندان کرده است.

بالا رفتن همه هزینه های معمول زندگی مثل کالاهای مصرفی، کوچک شدن سفره مردم، ناتوانی مردم در خرید مسکن و بالا بودن نرخ اجاره ها، بالا رفتن سن ازدواج، نبود فضا و امکانات لازم برای اشتغال جوانان، کاهش تولید و صادرات، کاهش نقش بازار سرمایه در اقتصاد و مشکلات نظام بانکی کشور، مصرف گرایی مردم و بی توجهی به تولیدات داخلی از جمله مشکلاتی است که گریبان نظام اقتصادی ایران را گرفته است

مردم انتظار دارند رئیس جمهور منتخب برای حل این مشکلات اقدام قاطع و اثرگذار انجام داده و سر و سامانی به اقتصاد آشفته کشور بدهد.

مردم از رئیس جمهور منتخب می خواهند که دولت سیزدهم امید و شادابی را به جامعه برگرداند. چیزی که این روزها مردم ما به آن نیاز مبرم دارند. اگر مشکلات جامعه کمتر شود نشاط و سرزندگی هم به وجود می آید.

خواسته دیگر مردم از رئیس جمهور منتخب آن است که برای مبارزه با رانت و فساد، تحولی در نظام اداری و ساختاری جامعه ایجاد کند تا شاهد این حجم عظیم از رانت، فساد، اختلاس و دزدی بیت المال نباشیم.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

انتظارات جوانان از دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران

حدود 25 درصد از جمعیت 80 میلیونی کشور جوانان تشکیل می دهند. جوانانی که اکثر آنها پس از عمری تحصیل در مدرسه و دانشگاه و گرفتن مدرک، بدون مهارت خاصی سرگردان می شوند و انتظار دارند زمینه استخدام و کار برای آنها فراهم باشد.

جوانان تحصیل کرده خودشان باید کار ایجاد کنند نه آنکه بیکار باشند و یا منتظر استخدام در ارگانی دولتی. طبعا جوان بیکار توانایی ازدواج و تامین مخارج زندگی مشترک را نخواهد داشت و به همین دلیل سن ازدواج هم در کشورمان بالا رفته و از سوی دیگر جمعیت جوان نیز به سرعت در حال کاهش است زیرا زوجین با این شرایط اقتصادی تمایلی به داشتن فرزند ندارند. اقتصاد ضعیف دلیل همه این مشکلات می باشد.

مشکلی که اگر فکری به حالش نشود اوضاع را از این بدتر خواهد کرد. رئیس دولت سیزدهم باید به جوانان و توانمندی های آنان اعتماد کند و از همین نیروهای جوان و با انگیزه در اداره کشور و رفع مشکلات جوانان استفاده نماید.

آیا رئیسی به جوانان اعتماد می کند؟

آیا رئیسی به جوانان اعتماد می کند؟

 

تولیدکنندگان و دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران

مردم از منتخب خود می خواهند به فریاد تولیدکنندگان و کارگران برسد. قشری که تعدادشان در جامعه ما کم نیست و بیشترین آسیب را از مدیریت ضعیف اقتصاد در چندان سال گذشته دیده اند. کرونا هم که آمد اوضاع را بدتر از قبل کرد. شاید در این اوضاع و احوال، راه اندازی کارخانه ها و کارگاه های تعطیل شده و فعال شدن بخش تولید کشور تنها راه نجات باشد و رئیس جمهور منتخب باید مشکلات بخش تولید را که مثل زنجیر بهم متصل است و تعدادشان هم کم نیست، حل کند و در سال پشتیبانی و مانع زدایی جان تازه ای به عرصه تولید و صادرات کشور بدهد.

باید برای دستیابی به بازارهای صادراتی مناسب و راه اندازی موتور تولید کشور تلاش کرد و آن را رونق داد. برای جهش واقعی در تولید باید تحولی بزرگ در تولید کشور ایجاد کرد و تحقق این امر به اراده دولت و عزم مردم بر می گردد.

چشم امید تولیدکنندگان و کارگران به حمایت های دولت سیزدهم

چشم امید تولیدکنندگان و کارگران به حمایت های دولت سیزدهم

 

با شجر نیوز منبعی موثق برای آگاهی از اخبار روز ایران و جهان، همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.