اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار بکار خود پایان داد+ گزارش تصویری

آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان شهریار در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان شهریار پنجم اسفندماه سال جاری باحضور مسئولین و مدیران شهرستانی در فرهنگسرای الغدیر این شهرستان برگزار شد.

این جشنواره به همت انجمن نمایش شهرستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهریار از 5 دی ماه با دریافت آثار ارسالی در بخش های خوانش گری مرد و زن، خوانش گردان، نویسندگی، طراحی بروشور و کار برگزیده آغاز بکار نمود و در 5 اسفندماه با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره و معرفی آثار برگزیده به پایان رسید.

آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شد

فرشید ستایش راد معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهریار در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران این رویداد، برگزاری دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار پس از گذشت یک دهه را نقطه عطفی در برپایی رویدادهایی از این دست عنوان نمود و بر حمایت بیش از پیش هنرمندان در این شهرستان تاکید کرد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شد

نادر نیکخواه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار نیز طی سخنانی در این مراسم گفت:هنر به ذات خود مقدس است چون موهبتی است که از جانب خالق هنر به انسان بخشیده شده است.

خداوند خود را در قرآن چنین وصف کرده است: هو الله الخالق الباری المصور له الاسماء الحسنی، این سه اسمی که در این آیه آمده است اتفاقاً با هنر ارتباط دارد. در واقع انسان به اعتبار اینکه صورت الهی دارد، این صفات در او تجلی کرده است.همه زیبائی هایی که در اطرافمان می بینیم ذره ای از هنر پروردگار است و آدمی که مخلوقی باهوش و باختیار از خالقی هنرمند است به اندازه درک و فهم خود از آن هنر مقدس و الهی بهره می برد.

اینکه چرا میگوئیم هنر مقدس؛بواسطه اراده خداوند بر سعادت بشر است و هر هنرمندی که با تاسی از خالق خود دغدغه جامعه و مردم کشورش را داشته باشد تا با هنر خود دردی از دردهای اجتماع را کم و به خیر و صلاح نزدیک کند قطعا دارای هنر مقدس است.

بنده اعتقاد راسخی به هنرهای نمایشی در جهت اصلاح فرهنگ و کاهش آسیب های جامعه دارم و نمایش نامه خوانی دروازه ورود افراد به هنر نمایش بر بروی صحنه خواهد بود تا استعدادها کشف و پرورش یابند.

در این دوره از جشنواره شاهد هنرنمایی نوجوانانی بودیم که می توانند با تلاش، مطالعه و آموزش بیشتر آینده روشنی را برای این سرزمین در حوزه هنر نمایش ترسیم کنند.

آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شد

سعید یعقوبلو رئیس انجمن نمایش شهرستان شهریار و دبیر دومین جشنواره نمایشنامه خوانی نیز ضمن گرامی داشت جایگاه رفیع بزرگان فرهنگ و هنر شهرستان شهریار از مشارکت تمامی هنرمندان و همراهی مسئولین و سازمان های مختلف در برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی نمود.

به گزارش شجرنیوز، از مجموع  34 آثار رسیده به دبیرخانه تعداد 10  اثر با نام های پری کوچک تنهایی من، پزشک نازنین، ساز روباه، سنگسار، خوان هشتم، قصه هزار هزار شهرزاد، لاله عباسی، مین، مهمانسرای دودنیا و یک خانه کوچک که زیادقدیمی نیست به مرحله نهایی جشنواره راه یافته بودند که با حضور رحیم نوروزی، حسن زارعی و شهرام نوشیر به عنوان داور آثار برتر از این میان معرفی شد و جوایز در بخش های مختلف به هنرمندان تقدیم شد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شد

شهرام نوشیر به نمایندگی از داوران این دوره جشنواره، ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران بر ضرورت اعتماد و اعتبار به جوانان تاکید نمود و افزود: امیدوار هستیم تا حمایت های موجود از فرهنگ و هنر در شهریار ادامه دار باشد تا بتوان نسل جدید و جوانان را که چنین با انگیزه در این جشنواره حضور یافته اند را در مسیر حرکتی درستی پیش برد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شد

محبوبه زرین قلم عضو شورای اسلامی شهر وحیدیه و فرشته عابدلو عضو شورای اسلامی شهریار از مدعوین ویژه این مراسم بودند.

همچنین دربخش هایی از این مراسم بصورت ویژه از هنرمند پیشکسوت شهرستان شهریار استاد محمدرضا مظفری تجلیل به عمل آمد و همچنین یاد و نام مرحوم استاد خلیلی از هنرمندان فقید شهریاری نیز با حضور خانواده وی گرامی داشته شد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شدآیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شدآیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شدآیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شدآیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شدآیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شدآیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شدآیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه خوانی در شهریار برگزار شد

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

خبرنگار: حامد کریمی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.