اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

راه اندازی مترو اسلامشهر؛ یک اتفاق بزرگ در تهران

این روزها عملیات عمرانی و آماده سازی مترو اسلامشهر در حال انجام است. در این یادداشت به اهمیت این پروژه و تاثیرات مثبت آن بر این شهرستان خواهیم گفت.

احداث خط واحد متروی اسلامشهر

خدمت رسانی شهری قطعا یکی از بزرگ ترین اهدافی است که هر دولت دنبال می کند. طبیعتا حمل و نقل بین شهری، از بزرگ ترین خدماتی است که هر دولت باید به شهروندان خود ارائه کند. مترو اسلامشهر، با هدف سهولت بخشیدن به جابجایی افراد، طی چند سال اخیر در حال احداث است. در حال حاضر بیش از 50 درصد از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و آخرین پیش بینی ها نشان می دهد که 2.5 میلیارد نفر دیگر تا سال 2050 به مناطق شهری نقل مکان خواهند کرد.

در شهرهای آینده، مترو نقشی حیاتی در حمل و نقل مردم و کالاها به شیوه ای پایدار و مسئولانه از نظر زیست محیطی ایفا خواهد کرد. احداث خط مترو اسلامشهر می تواند حمل و نقل ساکنان این منطقه به دیگر خط متروهای تهران را سهولت ببخشد. در چند سال گذشته، تلاش نیروهای مدیریتی و راهبری در راه اندازی این خط مترو به نتیجه آنچنانی نرسیده است. امید است در سال های آتی با اتخاذ رویکرد مدیریتی صحیح، احداث این خط به پایان برسد.

به نقل از شجرنیوز شهرهای بزرگ جهان که مشکل حمل‌ونقل عمومی خود را حل کرده‌اند، عمدتاً در پرتو دو سیاست عمومی زیر این کار را انجام داده‌اند:

  • گسترش چشمگیر شبکه مترو و قطارهای شهری
  • مقررات قاطع استفاده از مترو

شواهد تجربی در سرتاسر جهان تأیید کرده‌اند که گسترش شبکه‌های مترو باعث کاهش بسیار مؤثرتری در استفاده از حمل‌ونقل خصوصی می‌شود. مترو اسلامشهر پس از احداث نقش مهمی را در کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی جاده ای و در پی آن کاهش ترافیک ایفا خواهد کرد. به این منظور تمامی مسئولان شهر تهران به طور پیگیرانه سعی در احداث خط مترو اسلامشهر دارند.

مترو اسلامشهر

مترو اسلامشهر

چرا احداث مترو اسلامشهر مهم است؟

سیستم های مترو شهری برای پایداری اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی کلان شهرها ضروری هستند. در سال‌های اخیر، بحث حمل‌ونقل شهری در ایران و از جمله پایتخت آن تهران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به گونه ای که راه اندازی مترو اسلامشهر مجدد اهمیت یافته و توجه مسئولان را به خود جلب کرده است.

متروها اساس حمل و نقل عمومی هستند، زیرا نه تنها سیستم های حمل و نقل انبوه عموم مردم را تامین می کنند، بلکه آنها را تکمیل می کنند و هزینه زیادی را نمی طلبند. حتی در شهرهایی با شبکه های حمل و نقل گسترده، تعداد سفرهای انجام شده با مترو بسیار بیش تر است.

از نظر اجتماعی، مترو شهری می‌تواند دسترسی را برای همه تسهیل کند. در واقع همه افراد از سالمند و کودک گرفته تا معلولان جسمانی می توانند از مترو برای جابجایی استفاده کنند. مترو با پایین بودن قیمت بلیط خود وسیله ای است که مستقیماً بر کاهش فقر و نابرابری تأثیر می‌گذارد. از نظر زیست محیطی، آنها می توانند لوازم حمل و نقل خوبی برای کاهش آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ای باشند. در نهایت از نظر اقتصادی می توانند مناسب ترین گزینه ممکن باشند.

مترو اسلامشهر

مترو اسلامشهر

ویژگی یک مترو شهری خوب چیست؟

ویژگی های مختلفی باعث شده است تا مترو شهری به سیستم حمل و نقل خصوصی ترجیح داده شود. یک خط مترو ایده آل دو عنصر را ارائه می دهد:

  1. کیفیت خدمات
  2. ادغام کامل با سایر روش های حمل و نقل

با این حال کیفیت خدمات خود به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. برای مثال می توان به در دسترس بودن، هزینه ارزان خدمات مترو، سرعت بالای آن و … اشاره نمود. مدیران و مسئولان راهسازی شهر تهران با نظر به این ویژگی های مثبت، در تلاش بوده اند تا خط مترو اسلامشهر را در آینده ای نزدیک راه اندازی کنند. برنامه ریزی توسعه شهری این نوید را به ساکنان این منطقه می دهد که در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی و تاسیس نهایی این خط مترو باشند. برخی از ویژگی های ایده آل یک خط مترو در ادامه بیان شده است:

در دسترس بودن: پوشش جغرافیایی در سراسر شهر و در دسترس بودن مسیر در بیشتر ساعات روز، مترو را به یکی از بهترین وسایل حمل و نقل شهری تبدیل کرده است. همه افراد در هر نقطه ای از شهر می توانند از مترو برای جابجایی استفاده کنند.

آسایش و راحتی: بیش تر مسافران در داخل مترو شهری، احساس آسایش بیش تری را تجربه می کنند. حمل و نقل این وسیله با راحتی بسیاری همراه است و مسافران در داخل مترو با مشقت و سختی روبرو نیستند. وجود وسایل خنک کننده و گرمایشی مناسب در داخل واگن های مترو، آن را به محبوب ترین وسیله برای جابجایی درون شهری تبدیل کرده است.

نرخ: هزینه بلیط مترو در مقایسه با دیگر لوازم حمل و نقل شهری، بسیار مناسب تر است. این سیستم حمل و نقل کم ترین مبلغ را برای حمل و جابجایی مسافران دریافت می کند.

مترو اسلامشهر

مترو اسلامشهر

اهمیت پایگاه خبری در اطلاع رسانی ساخت و ساز مترو

به گزارش شجر نیوز، یک پایگاه خبری می تواند نقش موثری را در اطلاع رسانی ایفا کند. تمامی اخبار مربوط به ساخت مترو اسلامشهر و حومه غرب و جنوب غرب تهران، در این پایگاه خبری بیان می شود. به طور کلی زمانی که یک منبع خبری موثق برای قرارگیری مطالب مربوط به حوزه حمل و نقل و ساخت لوازم عمومی مانند مترو وجود داشته باشد، انتشار اکاذیب در وب سایت های مختلف با محدودیت روبرو خواهد شد.

برای دسترسی به عمده اطلاعات در حوزه ساخت مترو اسلامشهر، می توانید اخبار این پایگاه را دنبال کنید. در این صورت به منبع بی نهایتی از اخبار صدق و غیر کذب دسترسی خواهید داشت.  به نقل از خبرنگاران شجر نیوز، استفاده از مترو شهری در تهران سیر تکاملی خود را طی می کند. با این حال، پیشرفت قابل توجهی که در سال‌های اخیر صنعت متروی شهری را در حال توسعه کرده است، احداث و راه اندازی خط مترو جدید و افزودن مسیرهای بیش تر برای حمل و نقل است.

به کارگیری موتورهای سنگین، به ‌ویژه موتورهای دیزلی در تاسیس متروهای جدید، باعث شده تا این وسیله نقلیه از اهمیت فوق‌العاده‌ای در حمل و نقل شهری برخوردار شود. الزامات راحتی، سرعت بالا، انطباق بیشتر با ترافیک جاده ای خودرو و …. در بسیاری از موارد این سیستم حمل و نقل را به حمل و نقل خصوصی ترجیح داده است.

مترو اسلامشهر

مترو اسلامشهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.