اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

ساعت‌ها بی‌آبی دلیل گلایه مردم شهرقدس

قطعی آب مکرر روزانه در شهرقدس منجر به گلایه شهروندان نقاط مختلف شده و در اغلب مناطق مردم با بی‌آبی مواجه هستند اما قرار است با تأمین آب از تصفیه خانه شماره ۶ تهران بخش قابل توجهی از کمبود آب برطرف شود.

ساعت‌ها بی‌آبی دلیل گلایه مردم شهرقدس

به گزارش شجرنیوز، گرمای هوا و افزایش میزان مصرف آب در کنار کاهش میزان بارش‌ها و ذخایر آبی و تراکم بالای جمعیت و ساخت و سازهای بسیار از مهمترین مسائلی است که موجب شده شهروندان شهرقدس نسبت به قطعی‌های مکرر و طولانی مدت آب رنج ببرند و گلایه‌های متعددی از نقاط مختلف شهر در این زمینه می‌شود.

یکی از شهروندان ساکن خیابان امامزاده گفت: کم آبی در بسیاری از محله‌ها وجود دارد و استفاده بهینه از آب باید در خانه و محل کار فرهنگ‌سازی شود با آبی که توسط پمپ تأمین می‌شود حیاط محل کار و منزل را با آب جارو و شستشو نکنند.

شهروند دیگری به قطعی 5 روزه آب اشاره کرد و گفت: قطعی آب از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 3 صبح ادامه دارد و وقتی از اداره آب پیگیری می‌کنیم علت را افت فشار می‌دانند.

شهروندان بلوار دانش‌آموز نیز گلایه‌های بسیاری از قطع 15 ساعته آب داشته و ساکنین خیابان هشت متری شورا نیز از وصل 3 ساعته آب در شبانه روز خبر داده و نسبت به رفع این معضل مطالبات خود را با مسئولان اعلام کردند.

250 لیتر بر ثانیه به منابع آبی شهرقدس افزوده می‌شود

حسین حق‌وردی نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد در ارتباط با این مسئله اظهار داشت: با توجه به مشکل کم آبی در شهرقدس و عدم امکان حفر چاه آب جدید، با همکاری مسئولان آبفا استان تهران انتقال آب از تصفیه‌خانه شماره 6 تهران با دبی 250 لیتر بر ثانیه با مساحت حدود 4 هزار متر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این حجم به اندازه حدود 10 حلقه چاه تأمین آب داشته که با ورود آن و تأمین ذخایر مخازن برای مدت‌ها مشکل آب شرب در شهرقدس برطرف خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد در زمینه استفاده از 5 حلقه چاه آبی که در اختیار شهرداری جهت آبیاری فضای سبز قرار گرفته گفت: اگر بتوانیم بخشی از پساب فاضلاب را به شهرداری بدهیم، در این صورت می‌توانیم چاه آب‌هایی که قابلیت شرب دارد را در اختیار آبفا قرار دهیم.

حق‌وردی در ارتباط با هدر رفت آب پساب مدول یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهرقدس خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه وزیر سابق، مشکل آبفا و آب منطقه‌ای برطرف شد و با قیمت‌گذاری این پساب می‌تواند در اختیار کشاورزان قرار گیرد و مدول 2 تصفیه‌خانه فاضلاب نیز باید امسال راه‌اندازی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.