اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

فعالیت دوباره مراکز فرهنگی و ورزشی شهرقدس پس از محدودیت‌های کرونایی/ چمن استادیوم پس از ۲۰ سال مرمت می‌شود

شهردار قدس با اشاره به ازسرگیری فعالیت های مراکز فرهنگی و ورزشی پس از محدودیت‌های کرونایی گفت: زمین چمن استادیوم ورزشی پس از گذشت ۲۰ سال مرمت نشده است لذا بازسازی اساسی روی آن انجام خواهد شد.

فعالیت دوباره مراکز فرهنگی و ورزشی شهرقدس پس از محدودیت‌های کرونایی/ چمن استادیوم پس از ۲۰ سال مرمت می‌شود

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، سعید شهلی شهردار قدس اظهار کرد: میزان بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از آن محقق شده است.

وی گفت: از بودجه ۹۰۰ میلیاردی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در بحث فروش اموال بوده که باتوجه به صحبت‌های صورت گرفته در مرحله آخر انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم به این مرحله نرسیم.

شهردار قدس با بیان اینکه از مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان بخشی متعلق به ارزش افزوده بوده اما شهرفروشی و دریافت مبالغ از فروش تراکم نداشتیم، ادامه داد: املاکی که در گذشته به شهرداری بدهکار بودند را شناسایی کرده و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شدند و مودیانی که همکاری نمی‌کردند از طریق مراجع قضایی پیگیری شد و با قطع انشعابات و پیگیری آرا کمیسیون ماده ۷۷ و اجرای ثبت نسبت به وصول مطالبات اقدامات گسترده‌ای انجام شد.

وی افزود: در این راستا هر دو هفته یکبار کمیته درآمد از ابتدای سال برگزار شد و تاکنون این میزان بودجه محقق شده است و لازم به ذکر است که سال گذشته کل بودجه شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان بود و امسال به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و خوشحالیم که توانستیم در ۶ ماه نخست سال ۴۰۰ میلیارد تومان آن را محقق کنیم با وجود اینکه شرایط کمی خاص است و ساخت‌وسازها و درخواست صدور پروانه در شهر کمتر شده است.

شهلی در خصوص میزان درآمد از مراکز فرهنگی گفت: در حال حاضر این آمار به تفکیک را نداشته اما ساماندهی اماکن فرهنگی و ورزشی در دستور کار است و بسیاری از اماکن که در سال ۱۴۰۰ درآمد پایین داشتند و به دلیل کرونا تعطیل بودند، در سال ۱۴۰۱ در حال فعال شدن هستند و نشست‌هایی در این موضوع برگزار شده و همه اماکن یا در اختیار پیمانکار قرار داده شده یا در اختیار شهرداری تا به صورت مستمر درآمدزایی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بخش فرهنگی و ورزشی بیشتر هزینه بر است تا جوانان از این مراکز استفاده کنند و ساماندهی، سازماندهی، کارشناسی و مشخص شدن قیمت‌ها انجام شده و در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.

شهردار قدس در خصوص فرهنگسراها گفت: برای این مراکز برنامه مدون نوشته شده و در فرهنگسراها یکسری مربی باید استخدام می شد اما در سال‌های گذشته به دلیل نوع قراردادی که با شهرداری داشتند، شکایت آنها زیرمجموعه شهرداری قرار می‌گرفت و راهکارهایی در این زمینه درنظرگرفته شده که میزان خسارت و زیان‌ها کمتر شود و فرهنگسراها نسبت به گذشته فعال‌تر شوند.

وی ادامه داد: در ایام کرونا فرهنگسراها تعطیل بود و راه‌اندازی مجدد آن زمان‌بر شد اما برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده که به نحو احسن بتوان از فرهنگسراها استفاده کرد.

شهلی در ارتباط با زمین چمن استادیوم ورزشی افزود: این زمین از زمان ساخت و باگذشت حدود ۲۰ سال تعمیر و مرمت نشده بود و با تصمیم شورا قرار شد بازسازی اساسی روی زمین انجام شود و بودجه مناسبی پیش‌بینی شده و مناقصه انتخاب پیمانکار برگزار شده و به زودی کار انجام شده و تا پایان سال به اتمام می رسد و چمن با استانداردهای بالا جهت بازی تیم‌های لیگ برتر آماده خواهد شد.

وی تصریح کرد: توسعه استادیوم در برنامه کاری بوده و زمین چمن مصنوعی دیگری اضافه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.