اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

فعالیت ۲ مرکز نگهداری دختران بی‌سرپرست در شهریار

شهریار- رئیس بهزیستی شهریار با ا شاره به فعالیت ۲ مرکز دولتی و غیردولتی نگهداری فرزندان دختر بدون سرپرست در این شهرستان اعلام کرد: در مراکز غیردولتی از رده سنی هفت تا ۱۲ سال و در مراکز دولتی از ۱۴ به بالا نگهداری می شوند که بیشتر این افراد دانش‌آموز هستند و در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، ناصر نیک افشار رئیس بهزیستی شهریار روز سه شنبه با حضور در مرکز شبه خانواده نگهداری دختران بدون سرپرست و فاقد سرپرست موثر همدلان علوی شهریار اظهار داشت: مراکز شبه خانواده فرصتی برای ارائه‌ یک محیط خانوادگی به کودکان و نوجوانان بدون سرپرست است.

وی با قدردانی از اقدامات حمایتی این مرکز خاطرنشان کرد: هیچ حمایتی مهم‌تر از این نیست که این فرزندان را همانند فرزند خود در خانواده بیاوریم و آنها احساس هویت کنند.

نیک افشار افزود: یکی دیگر از کاربردهای این مراکز استفاده از آن‌ها به عنوان یک خانه درمان موقت است، یعنی جایی که کودک از یک خانواده ناسالم یا یک محیط ناسالم، به آن جا انتقال می‌یابد و پس از درمان خودش و بهبود وضعیت خانواده دوباره نزد والدین خود برمی‌گردد.

این مسئول یادآور شد: برای مراکز غیر دولتی جهت نگهداری فرزندان ماهیانه با توجه به گروه سنی فرزندان ۷ تا ۱۲ سال یارانه از مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار، ۱۲ تا ۱۸ سال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به حساب موسسه و در صورتی که فرزند بیمار باشد مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واریز می شود.

حمایت بهزیستی شهرستان شهریار از خانواده های چندقلو

رئیس اداره بهزیستی شهریار با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری خواست تا با تغییر نگرش نسل جوان به موضوع فرزندآوری و تشویق آنها به ازدواج، تشکیل خانواده و مانع مواجه شدن کشور با خطر کاهش جمعیت در آینده نزدیک و پیر شدن بیش از پیش جمعیت باشند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ مسئولان خانواده‌هایی را که در این مسیر حرکت کرده‌اند و با فرزندآوری به جوانی جمعیت کشور کمک می‌کنند را مورد حمایت قرار دهند.

این مسئول افزود: بهزیستی نیز از خانواده بزرگ خود حمایت می‌کند و قطعاً خانواده های دارای فرزند چند قلو که نیز مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.

نیک افشار یادآور شد: در حال حاضر بهزیستی شهریار دارای ۱۳۶پرونده فرزند توامان است که از این تعداد ۱۱۵ پرونده ۲ قلو، ۱۸ سه قلو و سه پرونده چهار قلو است که در حال دریافت خدمات از این اداره هستند.

رئیس بهزیستی شهریار به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، در مرکز شبه خانواده نگهداری دختران بدون سرپرست موثر همدلان علوی به همراه کارشناس حوزه شبه خانواده و مسئول امورفرهنگی اداره حضور یافت و طی مراسمی از دختران این مرکز تجلیل کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.