اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

قبور آرامستان دارالسلام اسلامشهر همسطح‌سازی شد

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اسلامشهر از اجرای عملیات همسطح سازی قبور در آرامستان دارالسلام این شهر خبر داد وگفت: این آرامستان میزبان پنج شهید گمنام دفاع مقدس است.

قبور آرامستان دارالسلام اسلامشهر همسطح‌سازی شد

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، یاسین جعفرزاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد سازمان از ابتدای سالجاری تاکنون، اظهار داشت: آرامستان دارالسلام اسلامشهر در فضایی به وسعت ۱۹۰هزار مترمربع با میزبانی پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بزرگراه الغدیر واقع شده و مدیریت این سازمان در تلاش است تا بیشترین خدمات را با بهترین کیفیت به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

وی افزود: ساخت بنایی مخصوص سالن برگزاری مراسمات ترحیم و مناسبت های مذهبی جهت رفاه حال شهروندان، آسفالت و بهسازی پارکینگ آرامستان، انعقاد قرارداد و انجام عملیات گودبرداری و ساخت قطعات سه طبقه مابین قطعات قدیمی جهت جبران کمبود قبور دفنی، پیگیری در خصوص رفع محدودیت اراضی و تامین نیاز سازمان به خرید اراضی جدید جهت ایجاد ساخت قطعات دفن و ایجاد ظرفیت پذیرش متوفی و انتقال سریع غرفه های بازار سنگ از اراضی سازمان از مهمترین برنامه هایی است که در دستور کار سازمان آرامستانهای شهرداری قرار دارد.

جعفرزاده با اشاره به برون سپاری برخی خدمات در آرامستان تاکید کرد: برخی امور خدماتی سازمان از قبیل حفظ و نگهداری فضای سبز، رفت و روب محوطه و معابر سازمان و برخی خدمات متوفیان در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان از طریق برگزاری مناقصه عمومی به بخش خصوصی واگذار می گردد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اسلامشهر افزود: به منظور ادای احترام به هنرمندان، قهرمانان، نام آوران و اصحاب رسانه یک قطعه جدید در جنب قطعه شهدای گمنام در آرامستان دارالسلام جانمایی شده است که با موافقت شهردار و پس از تصویب و اخذمجوزهای لازم از شورای اسلامی شهر، عملیات اجرایی و احداث قبور به زودی آغاز می‌شود که پس از تشکیل جلسات کارشناسی با حضور دستگاه‌های فرهنگی و متولی شهر نحوه تشخیص و انتخاب نام آوران و افراد شاخص در حوزه های مختلف و صدور مجوزهای قانونی به طور رسمی کار دفن در این قطعه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌ها و اقدامات عمرانی و خدماتی انجام شده این سازمان، بیان کرد: با توجه به درخواستهای مکرر مراجعین در راستای حفظ حقوق شهروندی و تکریم به مراجعه کنندگان و به منظور تسهیل در دسترسی به قبور اموات، عملیات همسطح سازی قبور در مجموعه آرامستان دارالسلام آغاز شده و از این پس در قبور احداثی جدید نصب سنگ قبر با رعایت الزامات قانونی و در چارچوب آیین نامه های ابلاغی انجام می شود.

این مسئول اضافه کرد: همسطح سازی قبور علاوه بر عملیات عمرانی نیاز به یک کار فرهنگی و ایجاد تغییر نگرش در میان اقشار مختلف مردم دارد که در این راستا مدیریت آرامستان دارالسلام نیاز به یاری همه دستگاه‌های فرهنگی و همراهی همشهریان عزیز دارد که امیدواریم با همراهی و همکاری همه جانبه مراجعه‌کنندگان و بازماندگان اموات این امر میسر شود.

جعفرزاده با اشاره به تدفین بیش از ۳۵ هزار نفر از اموات در مجموعه آرامستان دارالسلام، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد و گسترش شهر و افزایش جمعیت منطقه و محدودیت ظرفیت آرامستان دارالسلام بالطبع افزایش ظرفیت دفن اموات در این مجموعه یکی از مهمترین و ضروری ترین برنامه های سازمان است که در این راستا با همکاری مجموعه مدیریت شهری و همراهی خیرین اقداماتی برای تهیه اراضی مورد نیاز انجام شده که در صورت تأمین این اراضی میتوان تعداد قطعات جدیدی را برای دفن اموات در نظر گرفت و پاسخگوی نیازهای منطقه شد.

هوای اسلامشهر ناسالم برای همه اقشار جامعه
همچنین شاخص کیفیت هوای اسلامشهر با شاخص عددی ۱۶۹ در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.

براین اساس، همه افراد مخصوصا افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.