منطقهاخباربین الملل

مردم نخجوان با ارسال نامه ای خواستار بازگشت به ایران شدند

واقعیت امر این است که با اوج گیری سیاست های دین ستیزانه و رویکرد مذهب پیرایی دولت علیف در کشور آذربایجان، جامعه مذهبی موجود در این کشور نه تنها عَلم مخالفت جدی را با سیاست های اتخاذی و تدوینی از سوی حاکمیت را بالا برده اند بلکه نوع رفتار توام با خشونت با جامعه و افراد دینی موجب شده است تا گونه ای بیم و خوف از آینده حیات دینی – مذهبی در این کشور احساس گردد.

مردم نخجوان با ارسال نامه ای خواستار بازگشت به ایران شدند

به گزارش شجرنیوز، واقعیت امر این است که با اوج گیری سیاست های دین ستیزانه و رویکرد مذهب پیرایی دولت علیف در کشور آذربایجان، جامعه مذهبی موجود در این کشور نه تنها عَلم مخالفت جدی را با سیاست های اتخاذی و تدوینی از سوی حاکمیت را بالا برده اند بلکه نوع رفتار توام با خشونت با جامعه و افراد دینی موجب شده است تا گونه ای بیم و خوف از آینده حیات دینی – مذهبی در این کشور احساس گردد.

از سوی دیگر با شدت گرفتن عملیات های رسانه ای و روانی دولت علیف علیه ایران و طرح مباحث قومی و نژادی و ادعای واهی مبنی بر الحاق سرزمینی، بسترهای رشد گرایشات ایرانشهری و تمایلات تاریخی در ذیل پیوستار جغرافیایی به ایران در میان بخش هایی از مردم آذربایجان رشد کرده است که وابسته و دلبسته تاریخ چندین هزارساله خود یعنی بازگشت به مام تاریخی وطنشان ایران هستند.

در حقیقت آنچه که پیش تر در قالب زمزمه های فرهنگی در این باره شنیده می شد امروز بر اساس شواهد و مدارک موجود در این باره و با تشکیل ایجاد تشکل ها و جریان های هویت بخش، تمایلات ایران دوستی مبنی بر الحاق سرزمینی شکل گرفته است. بطوریکه اخیراً نامه ای از سوی مردم نخجوان خطاب به ایران نوشته و منتشر شده است که در آن نامه مردم نخجوان از دولت و مقامات ایران خواسته و خواستار آن هستند که به خاک ایران بپیوندند. اگر چه پیش تر نیز تالشی های آذربایجان مطالبه ای این چنینی داشته اند و همواره تاریخ خود را با تاریخ ایران تعریف کرده و هویت می بخشند اما اتفاق مذکور در ارتباط با نخجوان با توجه به رویکرد مزبور مبنای شبه حقوقی پیدا کرده و می تواند در آینده بطور جدی تر دنبال شود.

 

مردم نخجوان با ارسال نامه ای به ایران خواستار بازگشت به ایران شدند

 

 

 

منبع: بولتن نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.