اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

معطلی بازنشستگان شهرداری ملارد برای دریافت سنوات/ شهرداری: سنوات طبق قانون پرداخت می‌شود

تعدادی از کارگران مجموعه شهرداری «ملارد» که از دی تا اسفند ماه سال گذشته به تدریج بازنشسته شده‌اند، می‌گویند شهرداری علارغم توان مالی کافی مطالبات سنواتی آن‌ها را نمی‌پردازد.

معطلی بازنشستگان شهرداری ملارد برای دریافت سنوات/ شهرداری: سنوات طبق قانون پرداخت می‌شود

به گزارش شجرنیوز، تعدادی از کارگران شهرداری ملارد گفتند: بخشی از احکام بازنشستگی ما با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و بخشی دیگر به صورت عادی صادر شده و رقم حق سنوات پایان خدمت‌مان باتوجه به میزان سوابق کاری از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متغیر است اما تا این لحظه هنوز با ما تسویه حساب نشده است.

کارگران بازنشسته مجموعه شهرداری ملارد با یادآوری اینکه برابر مقررات کار و تامین اجتماعی سنوات پایان کار حقی بابت جبران سال‌هایی‌ست که کارگران نیروی جوانی و تجربه کاری خود را در توسعه کارگاه صرف کرده‌، افزودند: مطابق قانون؛ این مزایا باید در زمان بازنشستگی و ترک کار پرداخت شود تا به پشتوانه آن کارگران بازنشسته بتوانند از عهده مخارج سالمندی برآیند.

براساس اظهارات این گروه از کارگران بازنشسته؛ یکی از اعضای شورای شهر ملارد در مراسم تقدیر از باز نشستگان که اسفند ماه سال گذشته توسط شهرداری برگزار شد به نقل از شهردار اعلام کرد که شهردار در نظر دارد سنوات بازنشستگی کارگران را به جای یک ماه حقوق بر مبنای دو ماه پرداخت کند که علارغم ارسال اسناد و مدارک هنوز انجام نشده است.

یکی از کارگران بازنشسته درباره سرانجام پرداخت سنوات بر مبنای دو ماه به او و همکارانش گفت: در خرداد ماه سال جاری شهردار لایحه‌ای به شورا فرستاد مبنی بر اینکه می‌خواهند به بازنشستگان ۲ ماه در سال سنوات بدهند که نهایتا ۹ نفر کل اعضا شورای شهر این نامه را تایید کردند و پس از تایید فرمانداری، مصوبه شورای شهر جهت اجرا به شهرداری ارسال شد.

این کارگر بازنشسته با بیان اینکه هنوز این مصوبه اجرایی نشده است، افزود: استناد شهرداری برای اجرا نشدن مصوبه؛ رای دیوان عدالت اداری است که در آن ذکر شده سنوات یک ماه در سال پرداخت شود. این درحالیست که رای مذکور توسط شعبه تخصصی دیوان صادر شده نه توسط شعبه عمومی دیوان که نشان می‌دهد رای الزام‌آور نمی‌باشد و اگر شهرداری براساس مصوبه شورای شهر سنوات ما را پرداخت می‌کرد به هیچ عنوان قانونا دچار مشکل نمی‌شد.

او گفت: به ادعای برخی مدیران شهری ملارد مهم‌ترین عامل معوق ماندن سنوات کارگرانی که به مرور از شهرداری ملارد بازنشسته می‌شوند کمبود نقدینگی است اما شهرداری ملارد با توجه با اینکه از اداره دارایی بابت ارزش افزوده پول دریافت می‌کند، مشکل مالی ندارد و با همین پول حقوق کارگران و کارکنان شهرداری را می‌پردازد.

این کارگر بازنشسته با بیان اینکه شهردار باید به وعده خود درخصوص پرداخت سنوات دوماه عمل کند، گفت: انتظار داشتیم بعد از سی سال کار و تلاش شهردار، مطابق مصوبه شورای شهر مزایای ما زحمتکشان را با ۶۰ روز همراه با مزایا پرداخت می‌کرد که متاسفانه کارفرما با تفسیر غلط از رای دیوان اجرای این مصوبه را ممکن نکرد.

در این زمینه مهدی نسایی (معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ملارد) گفت: مطابق آنچه قانون الزام کرده و حق قانونی کارگران است، سنوات کارگران بازنشسته شهرداری ملارد پرداخت می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.