مجلس و دولتاخبارسیاست

پرداخت کمک‌های معیشتی تا زمان اجرای کالابرگ ادامه خواهد داشت

سخنگوی دولت با بیان اینکه مسیر پرداخت کمک‌های معیشتی تا زمان اجرای کالابرگ ادامه خواهد داشت، گفت: دولت به طور جدی به دنبال تامین امنیت غذایی مردم است.

پرداخت کمک‌های معیشتی تا زمان اجرای کالابرگ ادامه خواهد داشت

به گزارش شجرنیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز سه شنبه ۱۹ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت گفت: همچنین شهادت تعدادی از جوانان این مرز و بوم و مدافعان امنیت مردم را تسلیت عرض می‌کنم. اقدامات سازمان دهی شده اخیر، نشان داد دشمنان از هر فرصت برای ضربه به امنیت مردم استفاده می‌کنند.

وی افزود: در زلزله اخیر خوی نیز رئیس‌جمهور بلافاصله دستور رسیدگی فوری دادند و مسئولان دولت در صحنه حاضر شدند؛ در مجموع به ۱۱۰۰ نفر از کسانی که دچار خسارت شده بودند، خدمات رسانی شد.

سخنگوی دولت با اشاره به بازگشایی تعدادی از کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل اظهار کرد: کارخانه نساجی مازندران به فعالیت بازگشته و بیش از ۴۰۰ کارگر به این کارخانه بازگشتند و بعضاً سه شیفته در آن فعالیت می‌شود؛ همچنین حقوق کارکنان کارخانه از منابع خود آن، پرداخت شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور به روسیه برای شرکت در اجلاس کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: در این سفرهای قراردادهایی در زمینه‌های نفتی و راه آهن منعقد شد که به سرعت به دنبال اجرای آن هستیم.

وی با بیان اینکه دولت به طور جدی به دنبال تامین امنیت غذایی مردم است، گفت: مطابق آمار سازمان برنامه و بودجه، خرید تضمینی گندم در امسال افزایش ۳و ۶ دهم برابری داشت و الحمدالله تمام مطالبات کشاورزان هم پرداخت شده است.

سخنگوی دولت گفت: از ابتدا قانون برنامه و بودجه در خصوص کالابرگ منوط به فراهم بودن زیرساخت‌ها بود که در حال حاضر هنوز زیر ساخت‌ها فراهم نیست و یارانه‌ها به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: پیشگام اهمیت قائل شدن و فراهم کردن شرایط اعتراض و آزاداندیشی، مقام معظم رهبری هستند و ایشان سال هاست بر ترویج کرسی‌های آزاداندیشی تاکید داشته‌اند. در همین مسیر نیز رییس‌جمهور در حوزه نخبگانی این مهم را دنبال کردند و در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، این مسئله بررسی شد. دولت از هرگونه مشارکت آزادانه نخبگانی حمایت می‌کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: در حوزه عمومی برای این امر، وزارت کشور مکلف شد که با همکاری دستگاه‌های مختلف پیشنهادهایی برای سازماندهی اعتراضات فراهم کنند.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره مهلت سرپرستی زاهدی‌وفا در وزارت کار گفت: مطابق اذنی که از رهبر معظم انقلاب گرفته شده بود، آقای زاهدی‌وفا تا تعیین وزیر بعدی سرپرست این وزارتخانه هستند و به‌زودی گزینه پیشنهادی دولت معرفی خواهد شد.

سخنگوی دولت در مورد لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: یکی از سیاست‌های دولت متناسب سازی حقوق تمام اقشار حقوق بگیران است و برای این امر پیش از این متناسب سازی حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز انجام شد.

بهادری جهرمی گفت: اولویت دولت از بین بردن ساختارهای فسادزا است و در همین راستا دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی، پیگیر این موضوع بوده است. این دبیرخانه به دنبال از بین بردن بسترهای فساد است تا مبارزه با فساد به صورت پیشینی انجام شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره وارد آمدن خسارات به کسب و کارهای حقیقی و دیجیتالی، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای حقیقی و دیجیتال با خسارت مواجه شدند و بسیاری از واحدهای اقتصادی مجبور شدند ساعت کاری کمتری مشغول کار باشند و این خسارت ایجاد کرد.

وی گفت: کسانی که مشوق و آمر به این آشوب‌ها بودند، باید به سهم خودشان جبران خسارت کنند و دستگاه قضایی هم اعلام کرده که باید برای جبران خسارت‌ها هم حکم اعلام شود و دولت هم گزارش خسارات را تدوین میکند تا خسارت گرفته شود.

وی افزود: در این ایام مثلا به ۹۰ آمبولانس که مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند، خسارت وارد شد. کسب‌وکارهایی که در این ایام خسارت دیدند، اعلام خسارت کنند و دولت حمایت می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: دارویی که خانم مهسا امینی مصرف می‌کرد تهیه مواد اولیه‌ آن بارها به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل وارد می‌شد، آنوقت نمی‌شود اینجا از حمایت دم زد یعنی در زمینه تامین داروها با اقدامات ضد حقوق بشری مانع ورود دارو می‌شوند اما بعد مدعی حمایت می‌شوند و این ادعا مضحک است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.