اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

کشف تخلف جدید در شهرداری تهران به روایت عضو شورا و سازمان بازرسی کل کشور

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتصاب برخی مدیران شهرداری تهران برخلاف مقررات صورت گرفته است، گفت: در این انتصاب‌ها، یا شرایط درج‌شده در اساسنامه سازمان‌های تابعه شهرداری برای انتخاب برخی مدیران عامل نقض شده است یا شرایط حداقلی تعیین‌شده در طرح طبقه‌بندی مشاغل و آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران برای بعضی سمت‌های مدیریتی رعایت نشده است.

به گزارش شجرنیوز، در روزهای اخیر برخی منابع خبری از ارسال نامه محرمانه‌ای توسط سازمان بازرسی کل کشور به لطف‌الله فروزنده، معاون وقت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران در سال 1401 خبر داده‌اند که در آن، این سازمان نسبت به عدم رعایت شرایط عمومی و اختصاصی در انتصاب 16 نفر از مدیران شهرداری توسط علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت و برخی مدیران منصوب وی در شهرداری تهران اعتراض کرده و خواستار ارایه توضیح درباره انتصاب برخلاف مقررات برخی مدیران عامل سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری و بعضی مدیران میانی ستاد، مناطق و واحدهای تابعه مدیریت شهری پایتخت شده است.

در این میان اما در یک سال گذشته، به جز دو نفر، سایر مدیرانی که در محتوای نامه منتشره منتسب به سازمان بازرسی از آنها نام برده شده است، در سمت خود باقی مانده‌اند و جابه‌جا نشده‌اند. این در حالی است که حتی پیش از انتشار خبر نامه مذکور توسط برخی منابع خبری نیز بعضی اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم رعایت مقررات، اساسنامه سازمان‌ها، طرح طبقه‌بندی مشاغل و آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران در برخی انتصاب‌های مدیریت صورت‌گرفته در مدیریت شهری پایتخت، در صحن شورا تذکر داده یا با شهردار تهران نامه‌نگاری کرده بودند و تاکید داشتند که بعضی از این انتصاب‌ها در مغایرت با رعایت اصل شایسته‌سالاری قرار دارد.

این نکته‌ای است که ناصر امانی، رییس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا روی آن دست گذاشت و اظهار کرد: من نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور خطاب به معاون شهردار تهران را ندیده‌ام و نمی‌توانم آن را به صورت رسمی تایید کنم، اما موضوع مطرح‌شده در خبرهای منتشرشده در فضای مجازی درباره این نامه، مساله تازه‌ای نیست و شخصا بارها به شهرداری تهران و خود شهردار درباره عدم رعایت مقررات در انتصاب برخی مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری و بعضی افرادی که در پست‌های مدیریتی در شهرداری تهران منصوب شده‌اند، تذکر داده بودم. بنابراین اگر سازمان بازرسی نامه‌ای هم در این خصوص به شهرداری ارسال کرده باشد، طبیعتا این نامه در تایید نظری است که ما قبلا در شورا مطرح کرده بودیم.

 

وی افزود: با وجود اینکه از سال گذشته درباره عدم رعایت مفاد اساسنامه سازمان‌ها، طرح طبقه‌بندی مشاغل و آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران در انتصاب برخی مدیران عامل سازمان‌ها و بعضی مدیران میانی ستاد، مناطق و واحدهای تابعه شهرداری به مسوولان مدیریت شهری تذکر داده بودم، اما مدیران شهرداری تهران به این تذکرات بی‌توجهی کردند. البته پاسخ‌هایی اداری را در این خصوص برایم ارسال کردند، اما این پاسخ‌ها قانع‌کننده نبود و می‌توان گفت عملا از کنار این تذکرات گذشتند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: برخی اسامی ذکرشده در اخبار مربوط به اعتراض سازمان بازرسی کل کشور به عدم رعایت شرایط انتصاب برخی مدیران توسط زاکانی، دقیقا همان مدیرانی هستند که ما نیز در سال گذشته درباره انتصاب آنها در سمت‌های مدیریتی مختلف، به شهردار تهران تذکر داده و با ایشان نامه‌نگاری کرده بودیم.

امانی در توضیح بیشتر درباره علت مغایرت انتصاب برخی مدیران شهرداری با مقررات گفت: تمام سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران، اساسنامه‌ای دارند که به تصویب شورا و تایید وزارت کشور رسیده است. در اساسنامه هر سازمان نیز برای انتصاب مدیرعامل شرایطی تعیین شده است، اما شاهد آن هستیم که در انتصاب برخی مدیران عامل سازمان‌های شهرداری، شرایط ذکرشده در اساسنامه رعایت نشده است، یعنی افرادی که واجد شرایط معین نیستند، به عنوان مدیرعامل در این سازمان‌ها منصوب شده‌اند. البته ما بلافاصله بعد از انتصاب این افراد به عنوان مدیرعامل، هم در صحن شورا و هم با ارسال نامه مکتوب به شهردار تهران در این خصوص تذکر دادیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع:صدآنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.