اخبار شهرستان شمیراناتاخبارخبر مهمدر استان

۲۸ هکتار از اراضی ملی شمیرانات آزادسازی شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: ۲۸ هکتار از اراضی ملی این شهرستان واقع در چهارباغ لواسانات از دست متصرفان خلع ید و آزادسازی شد.

۲۸ هکتار از اراضی ملی شمیرانات آزادسازی شد

به گزارش شجرنیوز از شمیرانات، جمشید جویباری  اظهار داشت: متصرفان به استناد سند سال ۱۳۲۰ در زمین مذکور ساخت و ساز و فروش انجام داده بودند، در حالی که با تصویب قانون ملی شدن اراضی اسناد پیشین از درجه اعتبار ساقط و اخیراً نقشه کاداستر این پلاک نیز اخذ شده است.

وی ادامه داد: پرونده بازگشت ۲۸ هکتار از اراضی ملی چهارباغ از سال ۱۳۸۵ مفتوح و به کارشناسی ۹ نفره رسید که در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته موفق به اخذ رای خلع ید شده‌ایم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات خاطرنشان کرد: پیگیری برای اخذ رای تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و اعاده به وضع سابق اراضی نیز ادامه دارد.

این مسئول از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌های ملی به سرعت مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

شمیرانات با ۱۲۸ هزار هکتار ۹ درصد مساحت استان تهران را تشکیل می دهد و از مساحت یاد شده ۱۱۵ هزار هکتار اراضی ملی است؛ همچنین ۲۵ هزار هکتار از ۷۰ هزار هکتار دشت لار تحت مدیریت منابع طبیعی شمیرانات قرار دارد که در مجموع زمین‌های ملی این شهرستان را به ۱۴۰ هزار هکتار می‌رساند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران، دارای ۵۷ آبادی و مزرعه، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.