اخبار شهرستان پردیساخبارخبر مهمدر استان

۷ حلقه چاه غیرمجاز در پردیس مسدود شد

پردیس- مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد ۷ حلقه چاه غیرمجاز در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی یک هفته کاری خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از پردیس، وحید مرادی نسب مدیر امور منابع آب تهران و پردیس با اشاره به برخورد با سودجویان و متخلفان اظهار داشت: با تلاش کارشناسان بازرسی و نظارت و حقوقی و با اخذ دستور قضایی در یک هفته کاری 7 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در شهرستان‌های تهران و پردیس در مجموع با دبی 11 لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی افزود: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی از خروج 217 هزار و 800 مترمکعب آب در سال از سفره‌های آب زیرزمینی در حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.

مرادی نسب در ادامه با تأکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

  مدیر امور منابع آب تهران و پردیس در پایان با بیان اینکه هرگونه حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه‌ها بدون مجوز و داشتن حق آبه جرم محسوب می‌شود و با برخورد قاطع از طرف این امور روبه رو خواهد شد خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.