اخبار شهر رباط کریماخباراخبار شهرستان رباط کریمخبر مهمدر استان

آزادراه تهران – ساوه از زباله پاکسازی شد

رباط کریم- پاکسازی حاشیه جاده ساوه همزمان با هفته زمین پاک با حضور مدیرکل محیط زیست، فرمانداران ، شهرداری و بخشداری های استان تهران عصر روز پنجشنبه با اکیپ و ماشین الات کامل انجام شد.

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این آیین هدف از برنامه‌های پاکسازی را ایجاد فضایی به دور از نخاله و زباله برای همه شهروندان دانست و اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار “مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین” پیش از ظهر امروز برنامه پاکسازی حاشیه آزاد راه تهران-ساوه از زباله، پسماند و نخاله های ساختمانی برگزار و حجم زیادی زباله و نخاله های ساختمانی از محل پاکسازی شد.

علیرضا مزینانی افزود: در سال‌های گذشته برنامه‌های پاکسازی در حوزه‌های استان تهران، عمدتاً در شمال تهران و در حاشیه رودخانه‌ها انجام می‌شد، ولی امسال در کارگروه مدیریت پسماند استانی مقرر شد با توجه به وضعیت زباله و نخاله ها، برنامه پاکسازی در غرب استان تهران انجام شود.

وی با بیان اینکه در غرب استان تهران به ویژه شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم، شهریار و اسلامشهر در نیمه دوم سال پسماند سوزی حادی داریم و این موضوع باعث آلودگی شدید هوا می‌شود اضافه کرد: برنامه پاکسازی امروز در چهار محور شامل محور اسلامشهر عوارضی آزادراه تهران- ساوه تا صباشهر، محور شهریار محدوده صباشهر، محور بهارستان ابتدای روستای اورین تا ابتدای جاده پایانه ورودی نسیم شهر و محور رباط کریم چهارراه صبا باتری تا عوارضی رباط کریم برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در حاشیه این آزادراه در کل ساعات شبانه روز نخاله و زباله‌های زیادی تخلیه می شود و وضعیت مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: هدف ما به عنوان محیط زیست این است که به مجموعه‌های شهرداری، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های این منطقه کمک کنیم تا فضای این منطقه به نحو مطلوبی از زباله پاکسازی و محیط زیست سالم و به دور از نخاله و زباله برای شهروندان فراهم شود.

مزینانی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی شهروندان بدون توجه به ملاحظات محیط زیستی زباله های خود را در طبیعت رها می کنند، اظهار داشت: باید به این موضوع توجه داشت که طبیعت و محیط زیست متعلق به همه ماست و همه در قبال آن مسئولیم.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به گونه ای رفتار کنیم که این امانت را به خوبی و بهترین شکل به فرزندان و آیندگان خود منتقل کنیم، یادآور شد: خوشبختانه همه بخش‌ها امروز پای کار بودند و اقدام خوبی در راستای پاکسازی این منطقه انجام شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.