گزارش و تحلیلاخبارخبر مهمذره بین شجرسیاست

اصلاح طلبان از سیدحسن خمینی درخواست شرکت در انتخابات را دارند

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره گمانه زنی‌های انتخاباتی اصلاح طلبان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شجرنیوز، غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره آخرین تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰ گفت: نهاد اجماع ساز در حال تدوین نحوه رای گیری در شورا و مقدمه چینی برای انتخاب‌های درون حزبی است و گفت‌وگو‌ها برای انتخاب نامزد پیشنهادی در جریان است.

وی با اشاره به گمانه زنی‌های رسانه‌ها درمورد نامزد‌های احتمالی اصلاح طلبان تصریح کرد: برخی از احزاب نامزد‌های خودشان را معرفی می‌کنند و درمورد نامزد‌های احتمالی خود گفتگو می‌کنند؛ برخی از احزاب هم نهایتا کار را به نهاد اجماع ساز ارجاع می‌دهند تا تصمیم نهایی در شورا گرفته شود، مثلا درباره حزب کارگزاران محسن هاشمی گزینه احتمالی این حزب است.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: آقای عارف گفتگو‌های خود را درمورد نامزدی ریاست جمهوری شروع کرده است، اما اینکه نهایتا چه تصمیمی بگیرد معلوم نیست؛ افرادی مثل آخوندی، پزشکیان و ظفرقندی هم از کاندیدا‌های احتمالی دیگر هستند که باید دید آیا حزبی آن‌ها را مطرح می‌کند یا نه؛ تا یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود که آیا احزاب نامزد‌های خود را به نهاد اجماع ساز معرفی می‌کنند یا این نهاد گزینه‌هایی را مطرح می‌کند.

ظریفیان درباره احتمال نامزدی سید حسن خمینی گفت: آقای سیدحسن خمینی به دلیل اینکه دارای یک جایگاه ملی هستند، برخی از افراد و احزاب اصلاح طلب درخواست شرکت او در عرصه انتخابات را دارند، اما احتمال اینکه او چنین تصمیمی بگیرد، کم است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه انتخابات قبلی به نظر می‌آید نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان افرادی را انتخاب می‌کند که دارای هویت مستقل اصلاح طلبانه باشند.

منبع: الف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.