اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

اعطای ۴۹۰ وام مشاغل خانگی در شهرستان‌های اسلامشهر، رباط‌کریم و بهارستان

مدیر میراث فرهنگی جنوب غرب استان تهران از اعطای ۴۹۰ وام مشاغل خانگی در شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم خبر داد و گفت: بازارچه صنایع دستی دائمی در شهرستان‌های غرب استان تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، حمید کریمی مدیر میراث فرهنگی جنوب غرب استان تهران، با اشاره به اعطای تسهیلات اظهار داشت: با هدف تقویت وضعیت معیشتی خانواده‌ها و رونق اقتصادی 490 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی حوزه صنایع دستی شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم وام کم‌بهره دریافت کردند.

وی افزود: متقاضیانی که در این 3 شهرستان در منزل کار می‌کردند، شناسایی و ساماندهی شدند و علاوه بر مجوز فعالیت، به هر نفر 100 میلیون تومان وام ارزان قیمت تخصیص یافت.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم با اشاره به اینکه مشاغل خانگی از جمله کسب و کارهایی هستند که با سرمایه اندک و بدون نیاز به فضای فیزیکی قابل توجه از سوی افراد خانواده در داخل منازل و یا فضاهای محدود دیگر به اجرا درمی‌آیند، تأکید کرد: افراد شناسایی و ساماندهی شده به بانک‌های عامل جهت پرداخت معرفی‌شده‌اند و در حال تکمیل مدارک برای دریافت تسهیلات بانکی کم‌بهره هستند.

کریمی گفت: هدف از ایجاد این مشاغل درآمدزایی برای افرادی است که به دلایلی مانند کمبود سرمایه یا عدم امکان دوری از خانه نتوانسته‌اند شاغل شوند.

وی با تأکید بر اینکه کسب مهارت لازم برای تولید کالاهای مورد نیاز جامعه، سرمایه اندک و پشتکار کافی برای راه‌اندازی مشاغل خانگی کفایت می‌کند، تصریح کرد: سال گذشته نیز جهت حمایت از صنایع دستی و مشاغل خرد خانگی از محل تبصره 15 و 16 به 542 نفر وام کم‌بهره با سود 4 درصد اعطا شد.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و حمایت مناسب از اقشار کم‌درآمد و به‌ویژه زنان می‌توان مشاغل خانگی را گسترش داد و به افزایش اشتغال‌زایی و تقویت وضعیت معیشتی خانواده‌ها و رونق اقتصادی کمک کرد، از این رو درصدد هستیم تا در هر یک از شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم بازارچه صنایع دستی دائمی در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی کنیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.