اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

توصیه سرهنگ پیمان فتاحی برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار ۱۳ راهکار را برای پیشگیری از سرقت گوشی و دیگر وسایل همراه عابران پیاده، توصیه کرد.

توصیه سرهنگ پیمان فتاحی برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه

به گزارش شجرنیوز، سرهنگ پیمان فتاحی فرمانده انتظامی شهرستان شهریار در خصوص پیشگیری از سرقت گوشی و دیگر وسایل همراه عابران پیاده، در یادداشتی ۱۳ راهکار را به شهروندان توصیه کرده است.

۱-در مواقعی که با تلفن همراه در خیابان و معابر صحبت می کنید از هندزفری استفاده کرده و در غیر اینصورت صرفاً در موارد محدود و ضروری از گوشی همراه خود استفاده نمائید.

۲-اگر از گوشی تلفن همراه گران قیمت استفاده می کنید سعی کنید در اماکن عمومی آن را در معرض دید و نمایش دیگران قرار ندهید، ممکن است سوژه سارقان و افراد بزهکار قرار گیرید.

۳-در اماکن شلوغ و معابر گوشی همراه خود را در جیب پشتی شلوار قرار ندهید.

۴-مواقعی که تلفن همراه خود را در داخل کیف می گذارید از بسته بودن کیف اطمینان حاصل نمایید.

۵-هنگام صحبت کردن یا هرگونه فعالیت با گوشی همراه با توجه به کاهش تمرکز فرد به پیرامون، امکان سرقت گوشی همراه در اینگونه موارد بالا بوده لذا از قرارگیری در محل امن اطمینان حاصل کنید.

۶-در حین تردد در معابر از پیاده رو استفاده کرده و از تردد در حاشیه خیابان ها پرهیز نمایید.

۷-برنامه های ردیاب در گوشی تلفن همراه خود را فعال کنید.

۸-از در اختیار گذاشتن گوشی همراه خود در دست کودکان در مکان های شلوغ و معابر خودداری کنید.

۹-برابر بررسی های انجام شده سارقان گوشی قاپ، بیشتر دست به سرقت گوشی های تلفن همراه با قیمت بالا می زنند و زمانی که فرد با تلفن همراه صحبت می کند سارقان اقدام به قاپیدن آن و فرار از محل با استفاده از موتورسیکلت می کنند.

۱۰-سارقان در پیاده روها و معابر شلوغ، افرادی را که هنگام پیاده روی مشغول صحبت با گوشی خود هستند زیر نظر گرفته و در فرصتی مناسب اقدام به ربایش گوشی تلفن همراه آنها می کنند که لازم است هنگام استفاده از گوشی در خیابان بیشتر مراقب آن باشیم و حتی المقدور در گوشه ای مطمئن و به دور از سواره رو، پاسخگوی تلفن همراه خود باشیم چراکه حواس پرتی ناشی از صحبت با تلفن همراه می تواند زمینه ساز حوادث و سوانح رانندگی هم بشود.

۱۱-شهروندان باید در مراکز خرید و محل های شلوغ و پر رفت و آمد و در زمان صحبت با گوشی مواظب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن گوشی تلفن همراه در جیب پشت شلوار و دیگر نقاطی که دسترسی دیگران به آن را آسان می کند نیز خودداری کنند.

۱۲-استفاده از کیف های مخصوص نگهداری گوشی تلفن همراه که در نقاط مناسبی از کیف و یا لباس تعبیه می شوند و عدم قرار دادن گوشی در معرض دید درون خودرو نیز مورد تاکید است.

۱۳-هنگام مراجعه به بانک ها، ادارات و سازمان ها و یا مراکز پذیرایی مانند رستوران ها از قراردادن موبایل روی میزهای کاری خودداری و مراقب باشیم آنها را جا نگذاریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.