اقتصاد ایراناخباراقتصادخبر مهم

خبر خوش وزیر راه به خانه‌اولی‌ها

وزیر راه و شهرسازی در جمع مردم طبس با اشاره به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: مردم دغدغه تامین مسکن خود را نداشته باشند و تمام افرادی که فرم «ج» آنها قرمز نشده نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

خبر خوش وزیر راه به خانه‌اولی‌ها

به گزارش شجرنیوز، رستم قاسمی که رئیس جمهور را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کند امروز در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهر طبس در پاسخ به دغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تامین مسکن اظهار داشت: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند «ج» آنها قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

وی افزود: در حوزه مسکن برنامه ما این است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش ما این است که مصالح از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی نباشد و از طریق خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.

قاسمی با بیان اینکه ساخت برخی واحدها را خود مردم و برخی را بنیاد مسکن بر عهده می‌گیرد تا کارها به سرعت پیش برود گفت: با این قانون جدید جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده به ما اجازه خوبی داده و زمین، وام و کمک‌های خوبی به مردم ارائه خواهد شد تا صاحب‌ خانه شوند

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه در شهر طبس ۲ قطعه جدید برای الحاق به شهر تعیین شده و به دنبال الحاق قطعات دیگری هم هستیم گفت: برخی مردم اذعان دارند که برخی شرکت‌ها در وسط شهر طبس زمین‌های خوبی را گرفتند ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و علت را بررسی خواهیم کرد.

قاسمی تاکید کرد: در شهر طبس مشکل زمین نداریم. طرح‌های خوبی به شهر الحاق خواهد شد تا به همه مردم زمین برسد و این کار هم سریع انجام خواهد شد.

وی افزود: نگاه ما این است که مردم راحت زندگی کنند و نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار رییس جمهوری با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، دقایقی در جمع مردم قرار گرفت و به مشکلات آنان گوش داد.

تسریع در روند واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، استخدام نیروهای بومی در معادن شهرستان، تسریع در واکسن کارگران معادن، افزایش اجاره‌بها در طبس، کاهش درصد تسهیلات مسکن از مشکلات و درخواست‌ها مطرح شده از سوی مردم شهر طبس بود که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که برخی از مشکلات در حوزه اختیارات و وظایف من نیست اما به مسوولان متولی در دولت برای پیگیری منتقل خواهم کرد.

رستم قاسمی همچنین از سایت مسکن ملی شهر طبس بازدید کرد و در نشستی در سالن جلسات شهدای فرودگاه طبس، مشکلات طرح مسکن ملی شهرستان طبس را مورد بررسی قرار داد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ـ رییس‌جمهوری ـ امروز (جمعه ۱۹شهریورماه ۱۴۰۰) در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد.

تعدادی از اعضای هیات دولت و وزیران از جمله وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

گفتنی است، طرح جهش تولید و تامین مسکن که روز ششم شهریورماه ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید هم‌اکنون به قانون تبدیل و ابلاغ شده و تمامی سطوح دولتی و بخش خصوصی برای اجرایی شدن این قانون تلاش خواهند کرد.

از جمله مهمترین ویژگی‌های این طرح می‌توان از پرداخت تسهیلات ۱۰ تا ۱۲ درصد برای تولید مسکن، الزام دستگاههای دولتی برای در اختیار گذاشتن زمینهای در محدوده حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی و تکلیف وزارت صمت برای تامین مصالح مورد نیاز احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی اشاره کرد. این در حالی است که پیش از این سود وام طرح جهش تولید و تامین مسکن ۱۸ درصد تعیین شده بود که پس از انجام کارهای کارشناسی به ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.