اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

دریافت عوارض آلایندگی معادن و صنایع از مطالبات مردم شهرقدس است

شهرقدس - رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس گفت: دریافت عوارض آلایندگی معادن و صنایع از مطالبات مردم شهرستان است و ما از مقامات استان درخواست داریم به این امر توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، حسین چناقچی رئیس شورای اسلامی این شهرستان،  روز شنبه به مناسبت روز زمین پاک اظهار داشت: تردد ماشین آلات سنگین و کامیونهای معادن و استان تهران از راه های مواصلاتی شهرستان، علاوه بر ایجاد آلودگی مضاعف، موجب فرسایش سریعتر جاده های موجود در حریم شهرستان می شود.

چناقچی با اشاره به محصور بودن شهرستان قدس در میان بزرگراه های پر تردد و ترانزیت یادآور شد: همین امر موجب آلودگی بیشتر محیط زیست شهرستان می شود که سعی مدیران بر این است تا از حمل و نقل پاک بهره بیشتری ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس افزود: وجود کارخانه آسفالت در محدوده شهرستان نیز بر این مشکلات و آلایندگی ها می افزاید.

چناقچی از اقدامات مسئولان شهری را راه اندازی پایگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان برشمرد و اضافه کرد: با توجه به وجود معادن شن و ماسه در حریم شهرقدس و هجوم ریز گردها به شهرستان از سمت معادن، این اقدام در سال گذشته صورت گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی گلخانه شهرداری قدس اعلام کرد: تولیدات گیاهی این گلخانه در کمتر از یک سال به ثمر نشست و بخشی از آنها به شکل گسترده در قالب طرح استقبال از بهار در بلوارها و میادین سطح شهر کاشته شد.

رئیس شورای شهرستان با اشاره به گوشه ای از اقدامات شورای اسلامی و شهرداری قدس افزود: در سال گذشته عملیات کاشت گل و گیاه به صورت گسترده در سطح شهر در قالب طرح استقبال از بهار با اجرای طرح گلکاری انواع گلهای زینتی، سازگار با آب و هوای شهر، شامل نسترن سفید، رز هفت رنگ، بنفشه، همیشه بهار و کامیس پاریس کاشته شدند.

این مسئول از پویش هر خانه یک درخت با همکاری شهروندان و همت سازمان فضای سبز شهرداری خبر داد و گفت: درختان مثمر برای ایجاد فضای سبز در منازل خود به رایگان از خدمات شهرداری بهره مند شدند، علاوه بر این در روز درختکاری نیز ۲۰۰ اصله نهال در شهرستان کاشته شد.

چناقچی از برنامه های شهرداری در سال ۱۴۰۲ سعی بر خودکفایی، افزایش تولیدات گیاهی و توسعه گلخانه های سازمان فضای سبز را بیان کرد.

این مسئول اضافه کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به منطقه، کنسرسیوم مترو شهرستان‌های غرب استان تهران، با حضور قدس، ملارد، باغستان، اندیشه و صفادشت تشکیل شد و اعضا بخشی از سهمشان را پرداخته و در بودجه امسال نیز بقیه آن پیش بینی شده است.

وی افزود: با اجرایی شدن طرح، مترو تهران از سمت شهرقدس به شهریار و اندیشه متصل می شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس از دیگر اقدامات جهت کمتر کردن آلودگی زمین و هوا را افتتاح ایستگاه راه آهن ملک در نزدیکی پل کفش ملی در مجاورت شهرستان قدس بیان و خاطر نشان کرد: در اینصورت شهروندان شهرقدس و اطراف آن، برای سفر با قطار به برخی از شهرهای کشور نیاز به حضور در میدان راه آهن و طی این مسیر طولانی را ندارند.

این مسئول تاکید کرد: زمین امانتی نزد ماست و آنرا باید برای آیندگان حفظ کنیم و در این موضوع تفاوتی میان مسئول و شهروند وجود ندارد هر کدام باید به وظایف خود در قبال آینده سازان این سرزمین متعهد باشیم.

وی یادآور شد: بر همین اساس هر سال روز زمین پاک و هفته زمین پاک از سوی مقامات محیط زیست نامگذاری می شود و شعار امسال، سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز نامگذاری شده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.