امام و رهبریاخبارسیاست

رییس جمهور کوبا به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کرد

رییس جمهور کوبا، همسرش و هیأت همراه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند.

به گزارش شجرنیوز از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی (ره)، میگل دیاز کانل رییس جمهور کوبا و هیات همراه روز سه شنبه با حضور در حرم مطهر امام راحل ضمن ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) دیدار و گفت وگو کرد.

رییس جمهور کوبا در این دیدار بر امکان همکاری ۲ کشور برای خنثی کردن تحریم های امپریالیسم جهانی در حوزه های مختلف مانند فناوری، بهداشت، همکاری های دانشگاهی تأکید کرد.

میگل دیاز کانل گفت: ما فیدل را به عنوان الگوی هرروزه در کارها قرار داده‌ایم، زمانی که انقلاب ایران به پیروزی رسید ما دانش آموز بودیم و در آن زمان امام خمینی و رهبران مذهبی همراه ایشان به چهره هایی الهام بخش تبدیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ما شگفت انگیز بود که آنان چگونه در مبارزه خود موفق شدند و توانستند قدرت امپریالیستی حاکم بر ایران را شکست دهند و ارزش های اخلاقی مدنظر خود را محقق کنند، به همین خاطر امام خمینی در میان ما به یک رهبر بزرگ قابل ستایش تبدیل شد.

رییس جمهور کوبا تاکید کرد: جنایات صهیونیست ها در غزه نسل‌کشی است، ما با ۳۰۰ دانشجوی فلسطینی جلسه برگزار و همراه آنان در مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردیم.

رییس جمهور کوبا از یادگار امام برای سفر مجدد به کوبا دعوت کرد و در پایان در دفتر یادبود حرم امام خمینی نیز یادداشت نوشت.

حجت الاسلام سید حسن خمینی نیز در این دیدار گفت: آینده کوبا با وجود یاران کاسترو حتما روشن است؛ کوبایی ها دوستان زیادی در ایران دارند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)  اظهار داشت: اشتباهات آمریکا برای مردم کوبا بیش از هرکس ملموس است.

وی با اشاره به خاطره حضور فیدل کاسترو در حرم امام خمینی و جماران، و سفر خود به کوبا، آن سفرها را «بسیار خاطره‌انگیز» خواند و گفت: او از نظر شخصیتی توانایی جذب و برقراری ارتباط بالایی داشت و برای نسل ما شخصیتی بسیار دارای احترام و نماد مبارزات آزادی خواهانه است، او در کنار چه گوارا نماد شخصیت هایی بود که زیر بار ظلم نمی‌رفتند و امیدوارم کوبا راه ایشان را ادامه دهد.

یادگار امام با آرزوی پایان یافتن وقایع غزه خاطرنشان کرد: تمام منطقه به خاطر این وقایع در فضایی غمناک به سر می برد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، “میگل دیاز کانل” رئیس جمهور کوبا بامداد دوشنبه با استقبال بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و کوبا وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا به دعوت رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید این کشور در صدر هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.