گوناگوناخبارورزش

هر آنچه در خصوص مینی گلف باید بدانید

از گذشته تا به امروز گلف به عنوان ورزشی لاکچری و مخصوص پولداران تلقی می شد. ولی با ابداع ورزش مینی گلف و کاهش هزینه ها تمامی افراد می توانند این رشته را یاد گرفته و از انجام آن لذت ببرند.

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: از گذشته تا به امروز گلف به عنوان ورزشی لاکچری و مخصوص پولداران تلقی می شد. ولی با ابداع ورزش مینی گلف و کاهش هزینه ها تمامی افراد می توانند این رشته را یاد گرفته و از انجام آن لذت ببرند.

مینی گلف چیست؟

رشته مینی گلف همان گلف است که در زمینی با مساحت بسیار کمتر و محدودتر انجام می شود. در ورزش مینی گلف به دلیل کوچک بودن زمین  تعداد ضربات کاهش یافته است. همچنین به این ورزش گلف مینیاتوری نیز گفته می شود.

مینی گلف ورزش مفرح

ورزش مفرح

تفاوت مینی گلف با گلف؟

در این بخش به ویژگی های این ورزش  اشاره خواهیم کرد:

  1. برای آموزش مینی گلف و یادگیری آن نیاز به مهارت های جسمانی بالا مانند گلف نمی باشد.
  2. محدودیت سنی برای این ورزش وجود ندارد. به همین دلیل مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.
  3. در اطلاعاتی که انجمن مینی گلف در خصوص این رشته در سایت خود قرار داده انجام این ورزش باعث تقویت قوای بینایی و دید می شود.
  4. انجام این ورزش به ویژه در سنین میانسالی و سالمندی باعث افزایش تمرکز خواهد شد. این افزایش تمرکز برای پیشگیری از آلزایمر بسیار می تواند مفید باشد.
  5. برای انجام این ورزش محدودیت مساحت وجود ندارد. با توجه به مساحت موجود در هر مکانی می توان این ورزش را انجام داد.
  6. مینی گلف را می توان در حیاط ، روف گاردن و پشت بام معمولی و حتی در لابی آپارتمان ها اجرا و بازی کرد.
  7. یکی از ویژگی های این ورزش قابلیت انجام آن به صورت انفرادی و گروهی می باشد.
  8. در بخش زمان هم  این رشته محدودیتی ندارد. در کمترین زمان ممکن می توان آن را انجام داد.

مینی گلف

زمینی که برای مینی گلف در نظر میگیریم باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

همانطور که اشاره کردیم محدودیتی برای فضای این ورزش وجود ندارد. بهتر است مساحت این زمین از 5 مترمربع کمتر نباشد. کف این زمین می تواند از چمن مصنوعی، موکت و یا حتی بتن و سرامیک باشد. ایده آل ترین حالت استفاده از  چمن مصنوعی  با الیاف نرم، کوتاه و مقاوم به آب آفتاب و سایش می باشد.

طراحی زمین این رشته  را به چه روش هایی می توان اجرا کرد؟

مینی گلف را می توان در ابعاد و اشکال هندسی متفاوت و متنوع اجرا کرد. این ورزش را می توان در زمین مسطح، دارای گودی، دارای پستی و بلندی و حتی در زمین هایی که دارای دریاچه و چاله آب کوچک نیز هستند اجرا کرد. در آخرین طراحی ها این رشته به صورت مدور و حتی پرتابل نیز اجرا شده است.

قوانینی که در مینی گلف می توان از آن استفاده کرد؟

با توجه به نحوه و مکان اجرا و طراحی این بازی میتوان قوانین بازی گلف اصلی را در آن اجرا کرد. همانطور که میدانید بازی گلف اصلی در دو نوع 9 حفره و 18 حفره انجام می شود. در صورت اجازه دادن فضای رشته مینی گلف می توان این قوانین را در همین بازی نیز اجرا کرد.

مینی گلف یک بازی خانوادگی:

برای انجام این رشته ورزشی نیاز به لباس خاص و ویژه و تجهیزات آنچنانی نیست. همچنین با توجه به محدودیت پوشش بانوان در کشور ما این بازی در ملاعام و محیط های عمومی به راحتی توسط بانوان قابل اجرا می باشد. قابلیت  انجام گروهی این ورزش می تواند دلیلی دیگر بر خانوادگی بودن این ورزش باشد. همچنین با توجه به اینکه این  رشته قابلیت اجرا و طراحی در شهربازی های سربسته را نیز دارد محدودیت فصلی برای انجام ولذت بردن از آن وجود ندارد. آموزش این بازی در کمتر از نیم ساعت می تواند صورت گیرد.

تعریف فدراسیون جهانی مینی گلف از این ورزش:

همانطور که اشاره شد مینی گلف در سازمان های بین المللی به آن  گلف مینیاتوری اطلاق می شود. در تعریف این رشته در این سازمان از عنوان ورزشی برای افزایش خونسردی، اعتماد به نفس، تمرکز و قدرت تصمیم گیری یاد شده است.   بازی این رشته را برای تمام سنین مجاز دانسته و پیشنهاد کرده است.

برای آشنایی بهتر و بیشتر این ورزش جدید بهتر است به کدام سایت مراجعه نماییم؟

 اطلاعات تکمیلی و مناسب در رابطه با مینی گلف را می توانید ابتدا از انجمن مینی گلف ایران و یا  با مراجعه به سایت های خبری معتبر مانند شجرنیوز کسب نمایید. این ورزش می تواند در ابتدا به عنوان تفریح و سرگرمی بوده و در ادامه می توان با دید حرفه ای نیز به آن نگاه کرد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

خبرنگار: حامدکریمی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.