اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

پویش مردمی بی زباله به حاشیه رودخانه کن و شهریار رسید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از برگزاری پویش پاکسازی حاشیه رودخانه کن در این حوزه این شهرستان خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از ری، محمد رستگاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان با اشاره به اینکه باید برای نهادینه شدن فرهنگ حفظ طبیعت تلاش کنیم و مردم در این حوزه نقش موثرتری دارند، گفت: با نهادینه شدن این فرهنگ، محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلودگی خواهیم داشت.
وی ترویج فرهنگ جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت، راه حل حفاظت از محیط زیست برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد و تقویت حس مسئولیت‌پذیری افراد نسبت به زباله تولیدی خود، می‌توان از محیط‌زیست حفاظت و حراست کرد.
این مسئول افزود: این پویش مردمی در روستای جهان آباد از مسیر عبور رودخانه کن با همکاری شهرداری و بخشداری کهریزک و جمعی از اهالی این روستا برگزار شد.
رستگاری یادآور شد: در این مراسم حدود ۲ تن زباله از طبیعت جمع آوری شد.

اجرای پویش مردمی بی زباله در شهریار

پویش مردمی بی زباله به حاشیه رودخانه کن و شهریار رسید

شیدا آکار رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: در راستای اجرای مرحله دوم پویش مردمی بی زباله در شهرستان، مسیر جاده وحیدیه تاروستای فرارت از پسماند عادی شامل نخاله های ساختمانی و زباله های رها شده، پاکسازی شد.
وی افزود: شهر وحیدیه بعد از شهریار و شاهد شهر سومین شهر شهریار است که به این پویش پیوسته و در این مرحله حدود ١٠٠ تن نخاله ساختمانی از محور مذکور جمع آوری و به مرکز مجاز انتقال یافت.
اکار با اشاره به شعار هفته محیط زیست امسال با عنوان نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی از ادامه برنامه های پویش مردمی بی زباله در شهرستان شهریار خبر داد و اظهار داشت: این پویش همگام با دیگر شهرستان های استان تهران با هدف مشارکت مردم و مسئولان در حوزه محیط زیست و ایجاد حساسیت های لازم اجتماعی، همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست ادامه خواهد داشت.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.