اخبار شهرستان دماونداخبارخبر مهمدر استان

۳ شکارچی غیرمجاز در کوه سفید دماوند دستگیر شدند

دماوند- رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند اعلام کرد: سه شکارچی غیرمجاز سابقه دار در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند دستگیر و سلاح شکاری و لاشه یک راس قوچ وحشی آز آنان کشف شد.

به گزارش شجرنیوز از دماوند نقی میزار کریمی رئیس اداره محیط زیست این شهرستان در این باره به خبرنگاران گفت: غروب روز جمعه محیط بانان یگان حفاظت این اداره در حین گشت و کنترل ارتفاعات بوا دره منطقه شکار ممنوع کوه سفید متوجه حضور سه نفر شکارچی غیرمجاز می شوند که قوچ وحشی شکار کرده بودند، به سرعت وارد عملیات تعقیب و گریز می شوند.

وی اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت این اداره سریعا برای دستگیری متخلفین وارد عمل شده و همزمان تقاضای اعزام نیروی کمکی می کنند که بلافاصله یک تیم دیگر از ماموران این اداره و کلانتری کیلان هم به محل اعزام می شود.

این مسئول ادامه داد: طی عملیات ماموران در تاریکی شب و کوهستان سخت گذر در نهایت سه نفر شکارچی غیر مجاز با یک قبضه سلاح شکاری، لاشه یک راس قوچ وحشی و سایر آلات و ادوات جرم دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: ۲ نفر از این متخلفان داری سابقه شکار و حمل سلاح غیر مجاز بوده که در این راستا پرونده ای تشکیل و به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرای دماوند معرفی و هدایت می شوند.

منطقه ممنوعه کوه سفید در استان تهران و سمنان قرارداشته و سطح شهرستان دماوند را می پوشاند که مساحت این منطقه در حدود ۱۵۰ هزار هکتار است.
از انواع گونه های شاخص جانوری این منطقه می توان به قوچ، میش، کل ، بز، گرگ، روباه و گونه هایی از جمله جوندگان اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.