مجله شجر

لیست کارخانه های شهرک صنعتی شمس آباد

شهرک صنعتی شمس آباد، یکی از مشهورترین شهرک های صنعتی تهران می باشد که افراد زیادی در این شهرک صنعتی مشغول به کار هستند. در حال حاضر صنایع مختلفی در این شهرک مشغول به فعالیت می باشند که از این صنایع می توان به صنایع شیمیایی و پلاستیک، سلولزی، برق و الکتریک، صنایع فلزی و ماشین سازی اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم با کارخانه هایی که در شهرک صنعتی شمس آباد مشغول به فعالیت هستند، آشنا شویم.

شهرک صنعتی شمس آباد

شهرک صنعتی شمس‌آباد، یکی از شهرک های صنعتی جنوب تهران است که با وسعتی بالغ بر ۳ هزار هکتار در سال ۱۳۷۲ افتتاح شد. این شهرک صنعتی را می توان بزرگترین شهرک صنعتی ایران و خاورمیانه دانست. در حال حاضر کلیه زمین ‌های صنعتی شهرک صنعتی شمس ‌آباد، با ۲۳۰۰ قرارداد منعقد واگذار شده و تعداد واحدهای صنعتی فعال در این شهرک، بالغ بر ۱۴۰۰ واحد صنعتی می باشد. شهرک صنعتی شمس‌آباد در 45 کیلومتری اتوبان تهران – قم، در فاصله 5 کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و فاصله 8 کیلومتری از اولین ایستگاه راه‌آهن تهران قرار دارد.

لیست کارخانه های شهرک صنعتی شمس آباد

نام بعضی از شرکت ها و کارخانه های مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد عبارتند از:

شرکت بخار الوند

مجموعه هلدینگ بخار الوند در سال 1376 با هدف تولید انواع تجهیزات پالایشگاهی در شهرک صنعتی شمس آباد تاسیس شد. از جمله محصولات این شرکت می توان به تولید دیگ های بخار، دیگ های آب داغ، دیگ های روغن داغ، مخازن تحت فشار و ذخیره، مخازن ذخیره و حمل گازهای مایع، خطوط تولید پودر ماهی و گوشت و سایر تجهیزات پالایشگاهی اشاره کرد.

شماره تماس: 02186174964

آدرس سایت: http://alvandsbs.com/

شرکت توسعه برق ایران 

شرکت توسعه برق ایران در سال 1368 فعالیت خود را با هدف تولید انواع سیم و کابل مسی و آلومینیومی در کارخانه ای به مساحت 20 هزار متر مربع واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تهران شروع به کار کرد. انواع کابل خود نگهدار و کابل های آلومینیوم فولاد روکشدار، سیم آلومینیوم، فولاد فوکس، مینک، داگ، هاینا و لینکس از جمله تولیدات این شرکت هستند.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، انتهای بلوار نارنجستان، نبش خیابان بهاران، پلاک 55

شماره تماس: 5 – 02156233033

آدرس سایت: https://www.iranpd.com/

استیل البرز

شرکت صنایع استیل البرز، فعالیت خود را از سالها پیش با پیشرفته ترین ماشین آلات در شهرک شمس آباد آغاز به کار کرد. اکنون پس از سالها تجربه ظرفیت تولیدات خود را در محصولات سینک اجاق گاز و هود به بیش از 1500000 قطعه محصول در سال ارتقاء بخشیده است.

آدرس: بزرگراه تهران – قم، 5 کیلومتر بعد از فرودگاه امام خمینی، شهرک صنعتی شمس آباد

آدرس سایت: https://steelalborz.com/

سازه پردازان

شرکت سازه پردازان در راستای اعتلای هر چه بیشتر صنعت کشور و ایفای نقش تاثیرگذار بر توسعه و ارتقاء سطح تولیدات با کیفیت داخلی و ارائه خدمات، با بهره مندی از نیروهای متخصص و مدیران مجرب از سال 1371 پا به عرصه صنعت کشور گذاشته و توانسته است گام های موثر و مثبتی را در حوزه های تولید و فروش قطعات خودرو، کالاهای الکترونیکی، خدمات مهندسی و تخصصی برداشته و به یکی از شرکت های مهم صنعتی کشور تبدیل شود.

آدرس: بزرگراه تهران – قم، 5 کیلومتر بعد از فرودگاه امام خمینی، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار آلومینیوم کاران، خیابان آبان سوم، پلاک 299

شرکت طبا صنعت

شركت طبا صنعت فعاليت خود را در سال 1358 با توليد انواع دستگاه ‌های آجيل شروع کرد و پس از گذشت سال ها با ارائه محصولات جديد و متنوع، به يكی از توليد كنندگان بزرگ صنعتی تبدیل شد. دستگاه خشک‌کن آجیل، دستگاه شورکن، دستگاه اتوماتیک مخصوص تفت دادن، دستگاه بوجاری، دستگاه مخلوط کن، دستگاه لوک خمره‌ای و انواع دستگاه آبگیری دستی و اتوماتیک از محصولات این شرکت می ‌باشند.

آدرس: بزرگراه تهران – قم، ۵ كيلومتر بعد از فرودگاه امام خمينی(ره)، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان، پاییزان جنوبی، پلاک ۱۸۶

شماره تلفن: 02156230392

آدرس سایت: http://taba-sanat.com/

شرکت مهندسی ماشین سازه ساحل

شرکت مهندسی ماشین سازه ساحل در سال 1383 در شهرک صنعتی شمس آباد، به مساحت 10 هزار متر مربع با 4 هزار متر مربع سالن تولید، شروع به کار کرد. این شرکت با هدف پشتیبانی ماشین سازی مطلق و ساخت ماشین آلات مورد نیاز صنایع نفت و گاز و ساخت استراکچرهای صنعتی سنگین تاسیس شد.  

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران- قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان، آذر جنوبی، پلاک 143

شماره تماس: 02156235107

آدرس سایت: http://www.motlagh-sahel.com/index.php

کارخانه کیان پرشیا

کیان پرشیا از سال 1380 در زمینی به مساحت 11 هکتار، واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تهران با هدف تولید انواع لوله‌ قطور فولادی اسپیرال و درز مستقیم و مقاطع و پروفیل فولادی جهت مصارف آب، نفت، گاز و صنعت ساختمان شروع به فعالیت نمود.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، بعد از فرودگاه امام خمینی، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان، انتهای خیابان دی

شماره تماس: 02156231310

آدرس سایت: https://kianpersia.com/

شرکت فولاد کاران پویا

شركت فولاد كاران پویا به منظور تولید قطعات استاندارد صنعتى و فلزى در سال 1377 تاسیس گردید. در حال حاضر عمده فعالیت‌های این شركت در راستای تامین قطعات مصرفی در خودروسازی می ‌باشد. این شركت با توجه به پتانسیل ‌های موجود و تخصص نیروی انسانی خود توانسته با شركت های ساپكو، كامكان و مگا موتور همكاری نماید.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نخلستان، خیابان گلشید 5، پلاک 100

شماره تماس: 02156231904

آدرس سایت: http://fkp.ir/

کفشدوزک پلاستیک

در سال 1384 فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات متنوع یکبار مصرف پلاستیکی آغاز کرد. دامنه‌ فعالیت این واحد تولیدی در تولید بسته‌ بندی و عرضه‌ محصولاتی از قبیل انواع سفره ‌های یکبار مصرف نایلونی، کاغذی، پارچه‌ ای، کیسه‌ های فریزر به صورت رول و شیت در سایزهای مختلف، کیسه ‌های زباله‌‌ خانگی و صنعتی در بسته‌ بندی‌ های متفاوت، انواع نایلکس ‌های رکابی شفاف، شیری و چاپی در طرح‌ های متنوع، دستکش یکبار‌مصرف، محافظ غذا، فویل آلومینیومی و … است.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، فاز آلومینیوم کاران، خیابان فروردین جنوبی، پلاک۲۴

تلفن: 0215623675

آدرس سایت: https://kafshdoozak-plastic.com/

گالوانیزه گرم ارک نوین

کارخانه گالوانیزه گرم ارک نوین فعالیت خود را در زمینه گالوانیزه گرم انواع قطعات فولادی و چدنی در سال 1380 آغاز نمود و در حال حاضر با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت، یکی از معتبرترین گالوانیزه کنندگان کشور به شمار می رود. این مجموعه، مفتخر به اجرای پروژه های متعدد گالوانیزه گرم و ارائه مشاوره های فنی- مهندسی در زمینه گالوانیزه انواع دکل، پایه و تجهیزات خطوط انتقال و پست های برق، مخابرات، تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، راه سازی، کشاورزی و سایر صنایع بوده است.

آدرس دفتر مرکزی: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان، خیابان آبان، کوچه آبان 3، پلاک 298

تلفن: 02156231846

آدرس سایت: https://arknovin.com/

بلور نوری تازه

شرکت بلور نوری تازه در سال1379 فعالیت خود را با راه اندازی فاز اول کارخانه تحت لیسانس سوگای ژاپن در شهرک صنعتی شمس آباد شروع به فعالیت کرد و پس از آن، با افتتاح فاز دو کارخانه تنوع محصول خود را افزایش داد و با تکیه بر توانمندی های بومی و متخصصین خود توانست به برترین برند کشور در حوزه تولید بلور و کریستال تبدیل شود.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد

شماره تماس: 02156232727

هوافضايی درنا

شرکت هوافضایی درنا، به عنوان شرکت پیشرو در صنعت ایران، در سال 1367 تاسیس شد. زمینه اصلی فعالیت این شرکت، تولید محصولات کامپوزیتی است که به عنوان یک صنعت نوآورانه تلقی می‌ شود. شرکت هوافضایی درنا دارای قابلیت طراحی و تولید قطعات فلزی و کامپوزیتی است که در صنایع مختلف کاربرد دارند.

آدرس: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، فاز 3، بلوار سروستان، فرعی گل سرخ، پلاک 15

شماره تلفن: 02156232421

كوره های صنعتی ايران

شرکت کوره های صنعتی ایران در سال 1364 با هدف بهره گیری بیشتر از امکانات داخل کشور پا به عرصه این صنعت گذاشت. این شرکت در صنایع مختلف از جمله صنایع فلزی مخصوصا فولاد و آلومینیوم و صنایع سرامیک مانند آجر نسوز چینی و صنایع شیمیائی مثل کوره های سوخت گوگرد اسید سولفوریک و کوره گالوانیزه و … کارهای برجسته ای را به انجام رسانده است.

آدرس کارخانه : بزرگراه تهران – قم، شهرك شمس آباد، بلوار بوستان، گلبن 14، پلاك 3

تلفن کارخانه : 02156232115

آدرس سایت: http://www.iif-co.com/site%20fa/index-1.html

تجهيزات نفت

شرکت صنایع تجهیزات نفت به عنوان یکی از شرکتهای مادر تخصصی تابعه شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و در حال حاضر شامل بر پنج شرکت تولیدی تابعه در زمینه تولید انواع شیرهای صنعتی، تجهیزات سرچاهی و اتصالات فولادی فعالیت می کند.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان، بلوار نخلستان، خیابان گلشید ششم

آدرس سایت: https://www.peic.co/

فولاد بست ايرانيان

شرکت فولاد بست ایرانیان با بیش از 40 سال سابقه فعالیت، با هدف خدمت رسانی و مرتفع نمودن بخشی از نیاز صنعت عمران کشور، تاسیس شد و هم اکنون با کوله باری از تجربه و تخصص در صنعت ریخته گری، کسب جایگاه اول در حوزه تولید و عرضه ملزومات نصب داربست در پروژه های عمرانی و ساختمانی کشور را به عنوان ماموریت خود برگزیده است.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، 5 کیلومتر بعد از فرودگاه امام خمینی، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نارنجستان، گلبرگ 2، پلاک 13 و 15

شماره تماس: 5 – 02156230982

آدرس سایت: https://fouladbast.com/

كارگلاس

کارخانجات توليدی و صنعتی کارگلاس در سال 1356 و با ظرفيت توليد 2000 قطعه شيشه نشکن در روز، فعاليت خود را آغاز نمود. امروز مجتمع جديد کارخانجات کارگلاس در زمينی به مساحت 35 هزار متر مربع با 25 هزار متر مربع سالن در شهرک صنعتی شمس آباد با بهره گيری از آخرين دستاوردهای فن آوری روز در سطح دنيا اقدام به توليد انواع شيشه های ايمنی نشکن، طلقی و دوجداره می نمايد.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد

تلفن کارخانه: 3 – 02156232030

لاستیک سازی عنايت

شرکت لاستیک سازی عنایت با توان علمی، تخصصی و تکنولوژی مدرن، با بیش از نیم قرن تجربه افتخار دارد به عنوان اولین سازنده قطعات لاستیکی و روکش غلطک در خدمت صنایع ایران بوده و نیز از معتبرترین تولید کنندگان فرآورده های لاستیکی در ایران می باشد.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نارنجستان، خیابان گلبرگ 2، پلاک 11

شماره تلفن: 02155755660

فولاد فام

شرکت فولاد فام با بیش از 35 سال تجربه در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای تولیدی و کنترلی، تولید قطعات و مجموعه‌ های فلزی، در حال فعالیت است. این شرکت در سال های اخیر، به یکی از بزرگترین تولیدکننده انواع قطعات فلزی، اعم ‌از انواع خار فنری، خار مهره، بست ‌های شیلنگ و بست‌ های شاخک دار با تنوع بالا تبدیل شده است.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، بعد از فرودگاه امام خمينی، شهرك صنعتی شمس آباد، بلوار گلستان، خيابان گلشن 9

شماره تماس: 4 – 02156232133

آدرس سایت: https://www.fouladfam.ir/

تعاونی سلامت یاران بهار

شرکت تعاوني سلامت یاران بهار در سال 1385 به منظور تولید انواع بیسکویت، کیک و کلوچه تاسیس و در سال های اخیر در زمینه های تولید انواع کیک، کلوچه و بسته بندی (شکر، خشکبار، قند قهوه، نسکافه و کافی میت) فعالیت می کنند.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، روبروی خیابان گل افشان 2، ابتدای فاز توسعه

شماره تماس: 7-02156233525

ونوس شيشه

شرکت ونوس شیشه در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید پیشرفته ترین شیشه های ساختمانی و خودروئی آغاز نمود. این مجموعه در زمینی به وسعت 80 هزار متر مربع و زیر بنای 30 هزار متر مربع در شهرک صنعتی شمس آباد واقع شده است. بهره گیری از مدرن ترین ماشین آلات اروپائی و تیمی متخصص و توانا، ونوس شیشه را در زمره برترین تولید کنندگان شیشه های ساختمانی و خودرویی در ایران و منطقه خاورمیانه قرار داده است.

آدرس شرکت: تهران، پاسداران شمالی، نبش نارنجستان چهارم، برج آرتمیس، طبقه ۹

شماره تلفن : 02172486

آدرس سایت: https://venusglass.net/

جهان كريستال

شرکت جهان کريستال بزرگترين شرکت توليد ظروف کريستال، در زمينی به مساحت 10 هزار متر مربع در شهرک صنعتی شمس آباد احداث شد. اين شرکت با بهره گيری از پيشرفته ترين تکنولوژی های روز دنيا، در فرآيند توليد خود با استفاده از مرغوبترين مواد اوليه استاندارد، محصولاتی با کيفيت بسيار بالا را روانه بازار می کند.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان

شماره تماس: 0215623281202156232960

آدرس سایت: http://www.jahancrystal.com/fa

سيلون صنايع پوشاک عالی مقام

شرکت سيلون صنايع پوشاک عالی مقام در سال 1374 به منظور تولید انواع پوشاک تاسیس و در سال های اخیر در زمینه تولید انواع پوشاک (مردانه، زنانه، البسه امدادی، البسه ورزشی، البسه ویژه کار و البسه نظامی) و تسمه های فلزی (مفتول و تسمه برنجی، سیم جوش برنجی و برخی از آلیاژها و محصولات ویژه) فعالیت می کند.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرك صنعتی شمس آباد، فاز 3، بلوار سروستان، خیابان گل سرخ 9 قطعه شماره 26

تلفن کارخانه: 5 – 02156232434

پاک برنز

شرکت پاک برنز با بیش از 30 سال سابقه در زمینه های انجام ریخته گری آلیاژهای پایه مس، آلومینیوم، چدن، فولاد، استیل و همچنین ریخته گری قطعات صنعتی، خودرو، پمپ های آب، صنایع هوایی، نفت، گاز و پتروشیمی در شهرک صنعتی شمس آباد شروع به فعالیت کرد.

آدرس: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار بهارستان، نبش نارنجستان

شماره تماس: 02156233103

آدرس سایت: http://pakbronze.com/

نماسازان امروز

شرکت نماسازان امروز در سال 1382، در زمینه تولید مصالح عایق صنعتی و نمای ساختمان با هدف تأمین و تولید مصالح مدرن و سبک و بهینه سازی مصرف انرژی و سبک سازی ساختمان تشکیل و خطوط تولید خود را در شهرک صنعتی شمس آباد تهران راه اندازی نمود. گام برداشتن در جهت فناوری های روز و رویکرد نوآورانه در زمینه تولید محصولات سبک و عایق جز اهداف این شرکت می باشد.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، خیابان گلشن 9، پلاک 20

آدرس سایت: http://www.namasaz.com/public/

سان الكترونیک شهير

شرکت سان الکترونیک شهیر در سال 1382 به منظور واردات لوازم خانگی و صوتی تصویری تاسیس و در سال 1387 مبادرت به ساخت کارخانه ای جهت تولید لوازم صوتی، تصویری و لوازم خانگی در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تهران نمود.

آدرس کارخانه: بزرگراه تهران – قم، شهرک صنعتی شمس آباد، فاز توسعه بلوار استقلال تقاطع عظام بازارچه استقلال پلاک 40

آدرس سایت: https://www.irantrading.co.ir/

سخن پایانی

در این مقاله با کارخانه های موجود در شهرک صنعتی شمس آباد آشنا شدیم. اگر شما در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستید یا مجموعه ای را می شناسید که در این مجموعه فعالیت می کنند که در این لیست نبود از طریق کامنت، با ما در میان بگذارید تا آن مجموعه ها را نیز  به این لیست اضافه کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.