اخبارمجله شجر

انواع توری پلاستیکی: از ریز بافت تا PVC

همه چیز در مورد توری پلاستیکی

توری های پلاستیکی به دلیل کاربرد، مقاومت و دوام بالاتر در حال جایگزینی با توری های فلزی هستند که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند.

به طور کلی از توری پلاستیکی برای حفاظت و حصارکشی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان از توری مرغی پلاستیکی برای محافظت از طیور یا حصارکشی یک محوطه از مزرعه استفاده کرد. اما نکته مهم این است که از هر توری، با هر کیفیتی نمی توان استفاده کرد؛ چرا که علاوه بر اتلاف هزینه، وقت و انرژی، کاربرد مورد نظر را ندارد.

آشنایی با انواع توری پلاستیکی و کاربرد هر یک از آنها در این زمینه می تواند کمک بسیاری به داشتن یک انتخاب درست و خریدی مناسب می کند.

ویژگی ها و مزایای انواع توری پلاستیکی

نصب آسان توری پلاستیکی

توری پلاستیکی، مزایا و ویژگی های بسیاری دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به استفاده از آن روی می آورند. توری پلاستیکی علاوه بر داشتن وزن پایین و سبک بودن، استحکام بسیار بالایی دارد و قوی و بادوام است. تکنولوژی قالب گیری در تولید این محصول، ایجاد ساختار مناسب را سبب می شود. مزایای انواع توری پلاستیکی به شرح زیر است:

قدرت و استحکام بالاتر در کنار تراکم کمتر

یکی از مزیت های توری پلاستیکی، این است که تراکم کمتری نسبت به انواع دیگر توری های فلزی دارد. با این حال، تراکم پایین تر، موجب کاهش استحکام آن نشده است. در واقع وزن کاهش میابد در حالی که قدرت فدا نمی شود.

نصب آسان

یکی دیگر از مزیت های توری پلاستیکی، نصب آسان آن است. این توری ها به راحتی نصب می شوند و می توان بدون نیاز به کمک فردی حرفه ای در این زمینه آن را نصب کرد.

ماندگاری طولانی و بادوام

ماندگاری بالاتر، مزیت دیگری است که افراد را به استفاده از توری های پلاستیکی تشویق می کند. خورشید، آب و تغییرات آب و هوایی، تاثیر ناچیزی بر توری های پلاستیکی می گذارند. این موضوع موجب می شود آنها به اندازه کافی بادوام باشند. به این ترتیب در صورت خرید توری پلاستیکی، شما می توانید تا چندین سال بدون نگرانی در مورد هزینه های تعمیر و نگهداری، از آن استفاده کنید.

مقاومت در برابر آب

یکی از مشکلاتی که توری های فلزی دارند این است که در برابر آب و رطوبت، دچار زنگ زدگی می شوند. توری های پلاستیکی این مشکل را نداشته و در برابر آب، مقاوم هستند. به این ترتیب، دیرتر آسیب می بیند.

کاربرد توری پلاستیکی

همانطور که پیش از این گفته شد، توری پلاستیکی در موارد مختلفی همچون محافظت از حیوانات خانگی یا اهلی و محافظت از یک مکان خاص مانند باغ یا ملک مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا به تفکیک به بررسی کاربردهای توری پلاستیکی میپردازیم.

  • کشاورزی: برای محافظت از زمین های کشاورزی و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن از توری های پلاستیکی استفاده می شود.
  • ساخت و ساز: در ساخت و ساز برای محاصره منطقه مورد نظر از توری های پلاستیکی استفاده می شود.
  • دامداری: یکی از بیشترین استفاده هایی که از توری پلاستیکی می شود، برای محافظت از حیوانات اهلی مانند مرغ و خروس ها است.
  • حفاری های تاریخی: همچنین در حفاری های تاریخی از این توری ها استفاده می شود. با استفاده از این حصارها می توان بخش هایی از یک حفاری تاریخی را جدا کرد و به این ترتیب از ورود تصادفی کارگران و از بین رفتن شواهد جلوگیری کرد.

ویژگی هایی که برای خرید یک توری پلاستیکی مدنظر دارید هم بستگی به کاربردی دارد که از آن انتظار دارید. به عنوان مثال داشتن استحکام بسیار بالا برای حصارکشی یک منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و توری های پلاستیکی دارای استحکام بالای pvc هستند. حتی شاید بتوان گفت استحکام این توری از حصارهای چوبی هم بالاتر است.

پلی وینیل کلراید یا PVC در واقع جنس اصلی توری پلاستیکی است که علاوه بر شکل و ظاهر متفاوت، از توری در برابر پارگی، رطوبت و … محافظت می کند.

همچنین در صورتی که قصد خرید حصار برای مرغداری و جلوگیری از حمله حیوانات دیگر را دارید، توری مرغی پلاستیکی انتخاب مناسبی است؛ چرا که علاوه بر حفاظت از این حیوانات اهلی، در صورت جویده شدن توسط آنها، به دلیل نداشتن مواد شیمیایی، سلامتشان را به خطر نمی اندازد.

برای خرید حفاظ در منطقه ای با رطوبت بالا، بهتر است از توری های گالوانیزه گرم و یا توری پلاستیکی استفاده شود؛ چرا که حفاظ های چوبی و فلزی به سرعت در هوای مرطوب دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شوند.

انواع توری پلاستیکی

انواع توری پلاستیکی

شناخت انواع توری پلاستیکی و کاربرد آن می تواند کمک بزرگی در صرف هزینه مناسب در کنار کارایی بالا برای محافظت از مکان مورد نظر ایجاد کند.


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: انواع بسته بندی خلاقانه


توری مرغی پلاستیکی

توری مرغی، از جمله حصارهایی است که برای محافظت از مرغداری و جلوگیری از حمله حیوانات به آن مورد استفاده قرار می گیرد. توری مرغی از نوع مناسب و با مقاومت بالا در صورتی که به شکل درستی از آن استفاده شود، در ایمن نگه داشتن طیور، نقش بسزایی خواهد داشت.

توری مرغی پلاستیکی از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن با چگالی بالا و وزن پایین ساخته شده است که ماندگاری بالایی داشته و جایگزین خوبی برای توری های فلزی است. این توری ها زنگ نمی زنند، در نتیجه برای استفاده در مناطق با آب و هوای مرطوب گزینه های مناسبی هستند. توری مرغی پلاستیکی عمدتا در پرورش جوجه، مرغ بالغ و اردک مورد استفاده قرار می گیرد.

توری پلاستیکی ریزبافت

توری های پلاستیکی در طیف گسترده ای و با ویژگی های متفاوتی تولید می شوند. این توری ها با اندازه دهانه یا سوراخ ریز و درشت و در اندازه های متفاوتی وجود دارند. هر چه اندازه چشمه توری بزرگتر باشد؛ طبعا قیمت، مقاومت و وزن آن نیز افزایش میابد. از توری پلاستیکی ریزبافت برای اهداف متفاوتی مانند حفاظت از زمین های کشاورزی و محافظت از پوشش گیاهی در برابر تگرگ و نور خورشید استفاده می شود.

توری پلاستیکی درشت بافت

توری پلاستیکی درشت بافت در مقابل توری ریزبافت قرار می گیرد و اندازه چشمه بزرگتری دارد، در نتیجه مقاومت آن هم افزایش میابد. البته باید در نظر داشت که درشت بافت بودن توری های پلاستیکی و بزرگ تر بودن چشمه های آن ها، باعث می شود موجودات موذی ریز جثه به راحتی به درون محوطه حصارکشی شده داخل شوند.

توری پلاستیکی محکم

استحکام توری پلاستیکی، یکی از نکاتی است که در انتخاب آن باید مدنظر قرار گیرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای خرید یک توری مناسب حتما به مقاومت آن توجه ویژه ای داشته باشید.

توری پلاستیکی نسوز

مقاومت در برابر آتش، یکی از مهمترین ویژگی هایی است که توری های پلاستیکی باید داشته باشند. توری پلاستیکی نسوز، یکی از انواع توری است که می توان با خیالی راحت از اشتعال ناپذیر بودنش، از آن استفاده کرد. به همین دلیل توری پلاستیکی نسوز جزء پرکاربردترین و پرفروش ترین انواع توری پلاستیکی است.

توری حصاری

توری حصاری

از دیگر انواع توری پلاستیکی می‌توان به توری حصاری اشاره کرد. این توری‌ ها بیشتر برای کشیدن حصار دور زمین‌ های کشاورزی، مکان نگهداری حیوانات و اماکن مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه هزینه کشیدن دیوار بسیار افزایش پیدا کرده به همین دلیل توری ‌های حصاری می‌توانند جایگزین مناسبی برای دیوارکشی آجری یا بلوکی باشند.

توری ‌های حصاری در گذشته مقاومت بالایی نداشتند و به همین خاطر زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند ولی در سال های اخیر مقاومت آنها افزایش پیدا کرده است. در نتیجه توری حصاری میان مردم اهمیت زیادی پیدا کرده و تمایل افراد برای خرید این توری‌ها نیز افزایش یافته است.

اغلب توری حصاری به رنگ سبز دیده می شود ولی این مدل توری ها دارای رنگ بندی های مختلفی همچون زرد، قرمز و سفید نیز هستند. این توری دارای انواع مختلف گالوانیزه، پلاستیکی و PVC است. توری‌های حصاری در جدا کردن دو زمین از یکدیگر، به عنوان حفاظ برای منازل مسکونی، محافظت از کارگران ساختمانی و … نیز کاربرد دارند.

توری بسته بندی

توری بسته بندی برای حمل و نگهداری میوه از جمله سیب زمینی، پیاز، گردو، پرتقال، لیموترش و سبزیجات؛ همچنین برای حمل و جمع آوری توپ که نیاز به عبور هوا دارند، استفاده می شود. در حال حاضر توری بسته ‌بندی محصولات در ظرفیت‌ ها و سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می ‌شود. تغییر در پارامتر‌هایی چون سایز و ظرفیت توری ‌ها، قیمت نهایی این محصولات را برای فروش توری بسته بندی متنوع تغییر می ‌دهد.

توری پیازی

برخی از محصولات کشاورزی برای عرضه نیاز به بسته‌ بندی دارند که برای بسته ‌بندی این محصولات باید از توری پیازی استفاده کرد. توری‌های پیازی دارای دوام بالایی بوده که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد برای عرضه محصولات کشاورزی خود اقدام به خرید این توری‌ها کنند. این توری ها در انواع مختلف و رنگ‌های گوناگون تولید می‌شوند. توری های پیازی برای بسته ‌بندی محصولات کشاورزی هستند، چرا که این دسته از کیسه‌ها مزایای بسیاری دارند و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن‌ها شده است.

توری محافظ

برای انجام فرآیندهایی همچون بسته بندی محصولات، انبار کردن آنها و … لازم است تا از مواد مختلفی استفاده شود. در این بین یکی از محصولاتی که می توانید با خرید و استفاده از آن به نگهداری و توزیع محصولات خود در صنایع مختلف کمک کنید، توری محافظ می باشد. این توری به شما اجازه می دهد تا بتوانید فرآیند انبار کردن و همچنین مراحل توزیع و بسته بندی کالاهای خود را به راحتی و به سریع ترین شکل ممکن انجام دهید.

توری راشل

توری راشل نیازی اساسی و مهم در صنعت بسته بندی کالا می باشد. به کمک این توری می توان محصولات را به بهترین شکل، بسته بندی و نگهداری کرد. توری راشل بافت محکم و ظریفی دارند، انواع مواد غذایی را در معرض هوای تازه قرار می دهند که این موضوع سبب شده تا محصولات کپک نزنند و عمر نگهداری آنها افزایش یابد. استفاده از توری راش به سهولت کارها کمک زیادی کرده است.


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: پیکسل چیست؟


قیمت انواع توری پلاستیکی

توری مرغی پلاستیکی

به طور کلی قیمت توری فلزی به استحکام، بافت و ابعاد و وزن آن بستگی دارد. طبعا توری که به صورت سفارشی ساخته می شود، قیمت بیشتری نسبت به نمونه های موجود در بازار دارد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت توری های پلاستیکی به اینجا مراجعه کنید، به این ترتیب می توانید حدودی از قیمت این محصول در ایران را به دست آورید. امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب توری پلاستیکی و خرید آن از فروشگاه های معتبر، با قیمت مناسب و به صرفه یاری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    آیا توری های پلاستیکی در مقابل اشعه خورشید مقاوم هستند ؟ یعنی بعد از مدت کوتاهی دچار پوسیدگی و از دست دادن رنگ ظاهری و کیفیت و ماندگاری آنها نمیشود؟ عمر مفید توری پلاستیکی برای حصار زمین‌های کشاورزی و باغات چند ساله ؟ و تفاوت قیمت آنها با توری فلزی چقدره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.