مجله شجراخبارجامعه

ساعت کاری پلیس + 10

آنچه که در ان مقاله می خوانید

در سال های اخیر کمتر کسی هست که نام دفتر پلیس + 10 را نشنیده باشد. تقریبا برای هر کاری اعم از خدمات وظیفه عمومی، صدور و تمدید پروانه کسب، گواهینامه و … باید به یکی از این دفاتر مراجعه کرد. مشکلی که در سال های اخیر، مخصوصا بعد از شیوع کرونا، در رابطه با نحوه کار پلیس + 10 بود، ساعت کاری این دفاتر است. در این مقاله به بررسی مساله ساعت کاری پلیس + 10 پرداخته می شود.

آشنایی با مجموعه پلیس + 10

پلیس + 10، در سال 1382 با ارائه خدمات محدود، در راستای تحقق دولت الکترونیک شروع به کار کرد. در طی 2 دهه گذشته، دفاتر خود را در شهرهای بزرگ و کوچک ایران افزایش داده است؛ به طوری که در تهران، هر منطقه ای برای ارائه خدمات یک یا چند دفتر پلیس + 10 دارد.

دفاتر پلیس + 10 تهران به تفکیک منطقه:

ساعت کاری پلیس + 10

با شیوع کرونا و تغییر ساعت کاری مراکز و دفاتر دولتی به دلیل برخورد با شرایط پیک این بیماری، سوال مهمی را در مورد ساعت کار پلیس + 10، مطرح کرده است.

ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1402 از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 7 لغایت 15 می باشد. این دفاتر، پنج شنبه ها از ساعت 7 تا ساعت 11 به ارائه خدمات الکترونیکی پلیس کشور اعم از صدور گذرنامه، تعویض گواهی نامه رانندگی، صدور پروانه کسب، ترخیص خودرو، صدور خلافی خودرو و … می پردازند.

ساعت کاری پلیس + 10 در ایام نوروز

طبق قوانین کشور، مراکز و دفاتر دولتی در هفته اول عید نوروز تعطیل می باشند و خدماتی به مشتریان خود ارائه نمی دهند. سوالی که ممکن است مطرح شود درباره ساعات کاری پلیس + 10 در ایام نوروز می باشد. آیا پلیس + 10 در ایام نوروز مانند سایر مراکز دولتی در هفته اول نوروز تعطیل می باشند؟

در پاسخ به سوال ساعات کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز باید گفت که بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، با هدف رسیدگی به  معافیت کفالت، خدمات پاسپورت، خدمات وظیفه عمومی و سایر درخواست های مربوطه، برخی از دفاتر پلیس + 10 در سراسر کشور در ایام نوروز ارائه دهنده خدمات پلیس کشور می باشند.

خدمات پلیس + 10

پلیس + 10 مجموعه ‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران می باشد. در دفاتر پلیس + 10 خدماتی ارائه می ‌شود که برای رفاه حال بهتر هموطنان در سراسر کشور قابل دسترسی است. خدمات این مجموعه شامل خرید دفترچه راهنمای وظیفه عمومی، تعویض کارت پایان خدمت، خدمات گواهینامه رانندگی و … است. اکثر مردم به دلیل آشنا نبودن با خدمات پلیس + 10، ساعات زیادی در این دفاتر معطل می شوند که در ادامه، شما را با شرح این خدمات آشنا خواهیم کرد.

  • خدمات وظیفه عمومی (صدور المثنی، تعویض کارت پایان خدمت و معافیت، تعجیل در اعزام به خدمت و …)
  • صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
  • صدور گواهی عدم سوء پیشینه
  • ثبت نام بیمه حوادث مسافران خارجی
  • خدماتگواهینامه رانندگی (صدور، تمدید، تعویض انواع گواهینامه رانندگی و صدور المثنی)
  • خدمات صدورپاسپورت شامل اخذ مدارک متقاضی پاسپورت و ثبت اطلاعات در سیستم
  • خدمات اجرائیات شامل صدور صورت وضعیتخلافی خودرو و ثبت درخواست رسیدگی غیرحضوری به شکایات صورت وضعیت خلافی خودرو
  • صدور و المثنیکارت هوشمند سوخت
  • تغییر آدرس مالک خودرو
  • خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)

در حال حاضر برخی از خدمات ارائه شده توسط دفاتر پلیس + 10، مانند استعلام خلافی خودرو و استعلام خودرو های مکشوفه، از طریق اپلیکیشن پلیس من و به صورت الکترونیکی به افراد ارائه می شود. به همین خاطر در برخی موارد، برای دریافت خدمات، نیازمند مراجعه به دفاتر پلیس + 10 نخواهد بود.

ساعت کاری پلیس + 10 در کرونا 1402

بنابر اعلام وبسایت epolice.ir دفاتر پلیس +10 در ایام کرونایی سال 1402، روزهای هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر (07:00 تا 15:00) و پنجشنبه از ساعت 7 تا 11 آماده ارائه خدمت به همشهریان تهرانی عزیز میباشند. (البته برخی از این شعب در روز پنجشنبه تعطیل هستند) اما در حال حاضر (تیر 1402) فعالیت این دفاتر بصورت عادی در سراسر شهر است.

سوالات متداول

پلیس + 10 خدماتی از قبیل خدمات وظیفه عمومی، صدور صورت وضعیت خلافی خودرو، صدور گواهی عدم سوء پیشینه، صدور و المثنی کارت سوخت، خدمات صدور و تمدید پروانه کسب، خدمات گواهینامه رانندگی و خدمات صدور پاسپورت است.

ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1401 از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 7.30 لغایت 14.30 و پنج شنبه ها از 7:30 تا 11.30 به ارائه خدمات می پردازند.

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، با هدف رسیدگی به درخواست های مردم در این ایام، برخی از دفاتر پلیس + 10 در سراسر کشور در ایام نوروز، ارائه دهنده خدمات پلیس کشور می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.