اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

معاون رئیس جمهور مصوبات سفر رئیس قوه مجریه به شهرستان بهارستان را تشریح کرد

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه شهرستان بهارستان نیازمند توجه جدی دولت در تمام حوزه های اجتماعی، فرهنگی، تولیدی، صنعتی، عمرانی و خدماتی است به تشریح مصوبات سفر رئیس جمهور به این شهرستان پرداخت.

معاون رئیس جمهور مصوبات سفر رئیس قوه مجریه به شهرستان بهارستان را تشریح کرد

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، محسن منصوری روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان بهارستان که با حضور رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت برگزار شد، افزود: رئیس جمهور با سفربه تک تک شهرستان استان تهران به صورت کاری و عملی مشکلات این شهرستان ها را بررسی می کنند و در این سفر نیز بسته ای از مجموعه پیشنهادات برای تصویب در شورای اداری حاضر شده است.

وی یادآور شد: در خصوص مسائل بهارستان، مشکلات را باید در ۲ دسته دید، یکی مسائل اجتماعی و فرهنگی و دیگری عمرانی و اقتصادی است که در این ۲ دسته کلی، پیشنهاداتی برای کاهش مشکلات این محدوده جغرافیایی ارائه می شود.

منصوری اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه شهرستان واجرای شبکه آب و فاضلاب را یکی از این پیشنهادات معرفی کرد و اظهار داشت: توافقات آن از قبل با سازمان برنامه و بودجه انجام شده و نیمی از تعهد را نیز مجموعه شرکت آب و فاضلاب بر عهده گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان سلامت موارد شهرستان را در سه حوزه به عنوان مصوبه پیگیری می کند، گفت: اجرای ۱۵۰ کلاس درس در قالب ۱۰ مدرسه برای شهرستان که از کسری جدی فضای آموزشی رنج می برد، مصوب می شود، مساله اتباع نیز این کسری را تشدید کرده است ضمن اینکه یک برنامه ریزی نیز باید بر روی جریان خیران مدرسه ساز انجام گیرد.

وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای هیات دولت که دعوت شده، با موضوعیت خاصی است تا هر کدام از موارد و مشکلات شهرستان بهارستان را پیگیری کنند، تاکید کرد: چون بهارستان نیازمند توجه جدی است و نیازمند توجه و پیگیری همه اعضای هیات دولت است.

منصوری خاطرنشان کرد: در تقسیم شهرستان ها و ساز و کاری که در وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده، بهارستان از محرومترین شهرستان ها است، از همین رو، در این سفر رئیس جمهور تعداد بیشتری از اعضای هیات دولت دعوت کردیم تا به صورت تخصصی مشکلات شهرستان را پیگیری کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: کمربندی جنوبی که طرح مشترک میان راه و شهرسازی و شهرداری است و از سه شهرستان رباط کریم، بهارستان و اسلامشهر عبور می کند، در محدوده شهرستان بهارستان با تخصیص حداکثر ۵۰۰ میلیارد تومان می توان کار را به اتمام رساند.

وی بافت های فرسوده شهرهای این شهرستان را مشکلی بسیار جدی دانست و خواستار ورود جدی بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برای برنامه ریزی در حوزه بازآفرینی شهری و کاهش مشکلات این مناطق شد.

منصوری ادامه داد: در حوزه امور ادرای و استخدامی، ارتقای درجه فرمانداری بدون شک کاری شدنی است و نیاز هم هست، در این شهرستان، فرمانداری با ۲ معاونت اداره می شود در حالی که باید با ارتقای ساختار اداری آن، با سه تا چهار معاونت امور آن را پیش برد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ۱۲ سال از تثبیت شهرستان بهارستان می گذرد اما هنوز بسیاری از ادارات در آن مستقر نیستند که باید با برنامه ریزی ریزی و ساختار چابکی، نمایندگی دستگاه ها را در این شهرستان مستقر ساخت.

وی اضافه کرد: از وزارت ورزش و جوانان می خواهیم برای تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام این شهرستان دست به کار شود، ابن وضعیت سالن های ورزشی نیمه تمام برای هیچ دولتی شایسته نیست ضمن آنکه برای بهارستان ۲ سالن ورزشی جدید در ۲ منطقه کم برخوردار شهری پیش بینی شده است.

منصوری پیرامون احداث ایستگاه مترو در بهارستان خاطرنشان کرد: ما تعهد اجرای مترو را نمی پذیریم اما تعهد صدور مجوز را می توانیم بپذیریم، اگر بتوانیم مجوز مطالعه و اتصال مترو اسلامشهر به بهارستان را صادر کنیم، دوستان خودشان باید سرمایه گذاری کنند. اما امکان سرمایه گذاری از جانب دولت نیست.

معاون اجرایی رئیس جمهور از تصویب کمک به تجهیز اورژانس شهر گلستان شهرستان بهارستان خبر داد و گفت: در زمینه تعیین تکلیف زمین های خالی که در میان لکه های صنعتی یا کشاورزی قرار دارد، باید تصمیم گیری کرد تا زمینه تخلف نیز فراهم نشود.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: پیش از این مصوبه ای برای لکه های صنعتی استان تهران صادر شده بود که چهار مورد از این لکه ها در شهرستان بهارستان قرار دارد و در قالب شهرک صنعتی بخش خصوصی فعالیت می کند و مشکلات آنها نیز به مرور در حال رفع شدن است.

این مسئول اظهار داشت: مجموع زمین کشاورزی شهرستان به یکهزار و ۵۰۰ هکتار می رسد که هر نوع فعالیت کشاورزی خارج از گلخانه ای در این بهارستان غیر منطقی به نظر می رسد از همین رو باید نسبت به راه اندازی شهرک های گلخانه ای و توسعه آن برنامه ریزی کرد و تسهیلات ویژه ای برای آن نیز تخصیص می یابد.

منصوری بر لزوم تعیین تکلیف ساختمان دانشگاه پیام نور تاکید کرد: در صورتی که این بنا ظرفیت کار علمی دارد باید به سرعت به تکمیل و بهره برداری برسد در غیر این صورت ساختمان را تحویل دولت دهند تا ساختمان از این حالت فعلی خارج شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور از تصویب راه اندازی ۲ کلانتری برای شهرهای نسیم شهر و گلستان خبر داد و به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای دیواره سازی در اطراف ۲ رودخانه ای که از میان شهرهای شهرستان گلستان عبور می کند اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در مورد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، معاونت بانوان اقدامی را در دست پیگیری دارد که در صورت نیاز، تسهیلاتی نیز پرداخت می شود، افزود: در حوزه فرهنگ ما به واقع نیاز به جریان تبلیغ فشرده و جدی و منجر به نتیجه داریم تا در شهرستان اتفاق بیافتد.

منصوری به هماهنگی انجام شده با شهرداری ها برای احداث خانه های عالم با سازمان تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغان دینی اشاره و اعلام کرد: این شهرستان با حجم از جمعیت، برای رفع بسیاری از مسائل اجتماعی، نیاز به ایجاد جریان تبلیغی دارد که با این هماهنگی های انجام شده می توان در این مسیر گام برداشت.

به گزارش شجرنیوز ، رئیس جمهور را در این سفر یک روزه ، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور ،میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ، علیرضا فخاری استاندار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،ائمه جمعه و جماعات و مسئولان شهرستان بهارستان همراهی می کنند.

رئیس‌جمهور پیش از این، به شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم سفر کرده و تصمیماتی برای رفع مشکلات این مناطق گرفته است.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.