اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

وجود ۷ هزار انشعاب برق غیرقانونی در شهرقدس

شهرقدس- مدیر توزیع برق منطقه شهرستان قدس گفت: حدود هفت هزار انشعاب غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد که بخشی آنها به علت ساخت و سازهای غیرقانونی است.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، حسین سوری مدیر توزیع برق منطقه شهرستان قدس روز سه شنبه اظهار داشت: به طور مثال شهروندی برای ساخت چهار واحد جواز گرفته با ساخت هفت واحد، جریمه می پردازد، طبق قانون ما نمی توانیم به این ساختمان خدمات بدهیم، آنها از طریق انشعاب غیرقانونی از برق استفاده می کنند ولی ما هزینه ای دریافت نمی کنیم.

وی از دیگر مشکلات در تامین برق شهرستان را ساخت و ساز بی رویه اعلام کرد و افزود: با توجه به این که آماری از جوازهای صادره نداریم، نمی توانیم با آمادگی قبلی اقدام به گسترش شبکه نماییم، چون در هر شرایطی ما ملزم به ارائه خدمات هستیم، اگر ادارات خدمت رسان همزمان با صدور جواز اطلاع داشته باشند مشکلات خدمات دهی کمتر می‌شود.

وی بالکن در طراحی بناها را به عنوان چالش اداره برق یاد کرد و گفت: برای نصب تیر احتیاج به پیاده رو داریم و این بالکن ها کار را برای ما سخت می کند چون باید حریم و فاصله تیر کاشته از بنا حفظ شود که با وجود این بالکن ها کار دشوار می شود.

این مسئول ادامه داد: چالش دیگر ما مقاومت مردم برای نصب تجهیزات در کوچه ها است که در برخی موارد کار به نیروی انتظامی می کشد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۵ این اداره دارای ۳۰ هزار مشترک بود و در حال حاضر به ۱۵۲ هزار مشترک تقریبا با همان پرسنل و امکانات خدمات رسانی می کنیم.

مدیر توزیع برق شهرستان قدس گفت: اولین اقدام این مجموعه در سال قبل، رصد خاموشی های پنج سال گذشته بود که با جابجایی ۳۵ ترانس آنها را کم بار پر بار کرده، یعنی تغییر رنج ترانس را انجام دادیم و ۱۷ ترانس جدید نیز نصب کردیم.

سوری با اشاره به اجرای ۲ طرح بزرگ در شهرستان قدس گفت: خروجی های پست شهرقدس دو، به طور کامل اصلاح شدند و برای خیابان‌های صنعت و محدوده پشت نفت پارس از پست کارون در محدوده تهران برق تامین شد.

وی با بیان اصلاح کابل‌های روشنایی، اضافه کرد: تامین روشنایی معارضان سطح شهر با شهرداری است، سال گذشته یکهزار چراغ و سرچراغ از سوی شهرداری تهیه و با کمک ما شهر تقریبا روشن شد.

این مسئول گفت: ساختمان اداره برق منطقه با قدمتی در حدود ۴۰ سال فرسوده شده بود و در شان شهروندان و همکاران نبود، با بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ساختمان شماره یک را به طور کامل بازسازی کردیم.

سوری افزود: ساختمان حوادث تخریب و احداث شد و استراحتگاه برای پرسنلی که در شیفت های شبانه روزی در اداره مستقر هستند، تجهیز شد.

مدیر برق منطقه شهرقدس اظهار داشت: در سال گذشته، ما جزو اولین مناطقی بودیم که سیم های مسی را با کابل‌های خود نگهدار تعویض کردیم، با اینکه از نظر رسانایی به مراتب کابل‌های مسی بهتر هستند ولی سرقت آنها بیشتر است.

وی با اشاره به درخواست امام جمعه و فرماندار، گفت: روشنایی معابر و جابجایی تیرهای مزاحم از این موارد بود و این دو امر از برنامه های ما در سال پیش رو است.

سوری به عنوان یکی از معضلات ادارات برق از سرقت تجهیزات نام برد و خاطرنشان کرد: وقتی سرقت صورت می گیرد و به پست های برق آسیب می رسد، گاهی مواقع سبب سوختن لوازم برقی می شود و از سال گذشته وزارت نیرو دیگر قراردادی با شرکت‌های بیمه ندارد.

این مسئول با اشاره به لزوم استفاده شهروندان از تجهیزات محافظتی برای لوازم برقی تاکید کرد: با هر خاموشی و وصل مجدد برق یک جریان هجومی داریم که باعث نوسان ولتاژ می شود که اگر از یک برند خوب محافظ استفاده شود می توانیم سوختن لوازم منزل و محل کار را با نوسانات برق به صفر برسانیم.

سوری یادآور شد: سال ۱۴۰۱ با ابلاغ مصوبه دولت به بانک‌ها و ادارات دولتی مبنی بر کاهش ۳۰ درصد از مصرف، همه پای کار آمدند که کمک بزرگی به ما بود و در بخش مشترکان خانگی قطعی به دلیل ناترازی نداشتیم و قطعی ها بیشتر در بخش صنعت بود.

مدیر توزیع برق منطقه شهرقدس اظهار داشت: هر مشترک با خاموش کردن یک لامپ اضافی می تواند به صنعت کشور کمک کرده و اگر همه به این امر توجه کنند حجم بزرگی می شود که با این کار یک نیروگاه از مدار تولید خارج شده و استراحت می کند.

وی افزود: هر امری که باعث شود مصرف جریان کاهش یابد به نفع ما است و کمک به سپری شدن این ماه های پر مصرف می شود.

این مسئول گفت: در ساعات اوج مصرف که از حدود ۱۸ عصر تا ۱۲ شب است، وسایلی مثل جارو برقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و اتو را تا حد امکان به کار نبریم ، چون در این ساعات هزینه مصرفی با ضریب پنج محاسبه می شود.

مدیر توزیع برق منطقه شهرستان قدس اضافه کرد: منظور از درست مصرف کردن این است که در ساعات کم باری و میان باری که بهای مصرفی کنتور با ضریب یک است، از این وسایل استفاده کنیم، ساعات کم باری از ۱۲ شب تا ۷ صبح و میان باری از هفت صبح تا ۱۸ عصر است و بیشتر ناترازی در ساعت‌های اوج مصرف است، منظور از ناترازی یعنی مصرف و تولید به یک اندازه و تراز نباشند.

وی ادامه داد: با این کار هم در هزینه برق مصرفی مشترکان صرفه جویی و هم به صنعت و تولید در کشور کمک می شود، برای اطلاع رسانی در مورد درست مصرف کردن کارشناسان ما با حضور در مدارس اقدام به آموزش دانش آموزان در خصوص نحوه صحیح مدیریت مصرف می کنند.

مدیریت توزیع برق شهرستان قدس با اشاره به اینکه در پدافند غیر عامل هر مجموعه، ارگان و نهادی باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشد، یادآور شد: به این منظور اداره ما علاوه بر امکان تامین برق خود با نیروگاه خورشیدی به تجهیزات دیزلی نیز مجهز است. سوری افزود: این نیروگاه خورشیدی علاوه بر تامین مصرف داخلی ما امکان انتقال انرژی تولیدی به دیگر نقاط را دارد.

شهرستان قدس در غرب استان تهران با جمعیت بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در محدوه کوچک، از متراکم ترین مناطق مسکونی در کشور است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.