اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

گزارشی از بازدید میدانی رئیس جمهور در جنوب تهران/ در سفر رئیسی به شهرری چه گذشت؟

رئیس‌‌جمهور به‌منظور بازدید از پروژه‌های در دست احداث و راکد شهرستان ری،‌ به این شهرستان سفر کرد.

به گزارش شجرنیوز از ری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران دقایقی پیش در رأس هیئتی مهمان مردم شهرستان ری شد تا ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان، در جریان آخرین وضعیت این شهرستان قرار گیرد.

بازدید میدانی رئیس جمهور

بازدید رئیسی ‌از پایانه توزیع محصولات پروتئینی و کشاورزی امین‌آباد ‌

آیت‌الله  ‌رئیسی عصر امروز در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان ری از پروژه پایانه فروش محصولات پروتئینی امین‌آباد بازدید کرد.

این پروژه که فاز اول آن با ارائه 18 غرفه به تعاونی‌های تولید و تولیدکنندگان محصولات پروتئینی اجرایی شده است، در صورت تکمیل به باراندازی برای توزیع محصولات کشاورزی به صورت ارزان و بدون واسطه تبدیل خواهد شد.

به گفته دکتر ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی، همچنین با تکمیل و بهره‌برداری از 2 فاز باقیمانده این پروژه، بخش مهمی از توزیع مرغ استان تهران به این پایانه منتقل خواهد شد.

با تکمیل فاز دوم این پروژه 40 غرفه برای خرده‌فروشی محصولات پروتئینی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و فاز سوم این پروژه نیز مربوط به ساخت سردخانه 3 هزار تنی برای محصولات کشاورزی و پروتئینی خواهد بود.

بازدید میدانی رئیس جمهور

بازدید رئیس جمهور از کمربندی دوم تهران

آیت‌الله‌‌ رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی‌اش در شهرستان ری، ‌در منطقه عملیاتی اجرای کمربندی دوم تهران در بخش قلعه نو این شهرستان حاضر شد و در جریان کم و کیف اجرای آن قرار گرفت.

طرح کمربندی دوم تهران در سال 1386 آغاز شد، مسیری که به طول 28 کیلومتر در 6 لاین، جاده بزرگراه امام رضا(ع) در شرق تهران را به اسلامشهر در جنوب غرب پایتخت متصل می کند و از مسیر جاده قدیم آزاد راه قم عبور می کند.

سال 1399 حدود هشت کیلومتر مسیر 6 خطه توسط راهداری بهسازی شد و آخرین برآورد سالانه 1401 برای تکمیل کمربندی سه هزار میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان برای تملک اراضی مورد نیاز است.

این مسیر 9 تقاطع دارد و پش بینی می شود که روزانه بیش از 60 هزار خودرو در روز از آن تردد کنند، مسیری که محور اصلی 2 خطه تبدیل به بزرگراه 6 خطه می شود و برای تکمیل و بهره برداری کامل نیاز به اعتبارات ملی دارد.

برای این کمربندی سه قسمت پیش بینی شده است که شامل تکمیل تقاطع غیر همسطح فیروزآباد، اصلاح هندسی میدان غنی آباد و برنامه ریزی در مسیر جاده ری ـ ورامین به جهت کاهش ترافیک عصرگاهی و صبحگاهی می شود.برای تکمیلی تقاطع غیر همسطح فیروزآباد برآورد امسال نشان از اعتبار مورد نیاز 44 میلیارد تومانی دارد که 30 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود و به 75 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

اصلاح هندسی میدان غنی آباد در برآورد اولیه به 26 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده 15 میلیارد تومان تامین شده است و برای تکمیل به 40 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.برای کاهش ترافیک مسیر ری- ورامین در مسیر 2.5 کیلومتری با چهار خط مسیر، براورد اولیه نشان از نیاز به اعتبار 60 میلیارد تومانی بدون تملک و تقاطع غیر همسطح داشت که اکنون این رقم به 100 میلیارد تومان برای تکمیل رسیده است.با اجرای این پروژه ها، به کاهش بار ترافیکی جنوب پایتخت در ساعات پیک عبور و مرور کمک خواهد شد.

بازدید میدانی رئیس جمهور

بازدید از مجتمع انبارهای چای امین‌آباد

مجتمع انبارهای امین آباد معروف به انبار چای، در دهه 40 تاسیس شده و در سال 1390 در اجرای مصوبه هیات تسویه، سازمان چای که از نهادهای زیر مجموعه وزارت بازرگانی سابق بوده منحل و اموال و دارایی های آن از جمله این مجتمع به نام سازمان مرکزی تعاون روستایی منتقل شده است.

مساحت این مجتمع به 79 هزار متر مربع می رسد که هشت سوله با زیر بنای 38 هزار و 670 متر مربع و سه باب ساختمان اداری به مساحت یک هزار و 415 متر مربع دارد.

این مجتمع دارای امتیازاتی مانند آب، برق، گاز و تلفن به همراه محوطه سازی با روکش آسفالت و محوطه پارکینگ مجهز به باسکول های توزیع بارهای سبک و سنگین، ساختمان آتش نشانی، حمل و نقل، تعمیرگاه و پست برق، موتورخانه، رستوران، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و منع ذخیره آب است.

در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان تهران در سال 1400، اختصاص 30 میلیارد تومان برای تکمیل بار انداز محصولات کشاورزی امین آباد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، همچنین برای تکمیل و ارسال طرح سردخانه سه هزار تنی با برآورد اعتباری 20 میلیارد تومان و تهبه برآورد بازسازی و تجهیز مشاعات و امکانات مجتمع به مبلغ 10 میلیارد تومان تصویب شد.

تاکنون سالن شماره 1 به صورت اجاره ای به اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی برای ایجاد پایانه فروش محصولات پروتئینی تحت سامانه توزیع هوشمند با هزینه کرد تقریبی هشت میلیارد تومان از منابع خود این اتحادیه واگذار شده است.

همچنین 18 غرفه عمده فروشی محصولات کشاورزی در فاز نخست توسط اتحادیه تعاونی های روستایی ایجاد و مزایده برای هفت سالن و امکانات باقی مانده از طریق سامانه ستاد دولت در 2 مرحله برگزار شده است.

بازدید میدانی رئیس جمهور

حضور رئیسی در جمع نمازگزاران مسجد حسین بن علی (ع) شهر ری

آیت‌الله ‌سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه و در جریان سفر به شهرستان ری، با حضور در مسجد حسین بن علی (ع) و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، در سخنان کوتاهی در جمع نمازگزاران این مسجد با اشاره به نقش بسیار مهم مساجد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز هم مساجد ما همانگونه که امام راحل عظیم‌الشأن‌مان فرمودند، سنگر است و بسیاری از اقدامات و امور خیر و عام‌المنفعه در مساجد و توسط اهل مساجد رقم می‌خورد.

رئیسی همچنین مساجد را خاستگاه شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تا زمانی که مساجد ما پابرجاست و از مأذن‌های آن بانگ توحید و شهادت بر نبوت پیامبر(ص) و امامت امیرالمومنین (ع) و اولادش به گوش می‌رسد، یقین بدانید دشمن در به ثمر نشاندن توطئه‌ها و نقشه‌های خود علیه این ملت و کشور موفق نخواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: دولت وظیفه‌اش خدمتگزاری است و فرزندان شما در دولت در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت هستند و انشاءالله با دعای خیر شما خوبان بتوانیم خدمتگزاران خوبی باشیم و مشکلات را کاهش دهیم.

بازدید میدانی رئیس جمهور

بازدید رئیسی از تصفیه‌خانه جنوب تهران

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه دولت به شهرستان ری از مراحل تکمیل پروژه بزرگ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در شهرستان ری بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه بزرگ ملی در جریان آخرین وضعیت مراحل تکمیل آن قرار گرفت.

بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در جنوب تهران در 8 فاز طراحی شده است که 6 فاز آن به بهره‌برداری رسیده و 2 فاز پایانی آن نیز در حال تکمیل است.

تکمیل فاز 7 و 8 این تصفیه خانه از مصوبات سفر استانی دولت سیزدهم به استان تهران است که 2000 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

این پروژه بزرگ ملی 17 منطقه از 22 منطقه شهرداری تهران با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد و با بهره‌برداری کامل آن 84 میلیون مترمکعب در سال به ظرفیت تولید پساب استان تهران برای استفاده در بخش کشاورزی و صنعت اضافه خواهد شد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از مراحل تکمیل این پروژه، معاون اجرایی و استاندار تهران را به تسریع در تامین و تخصیص بودجه این پروژه با مشارکت دادن بخش خصوصی و همچنین منابع داخلی مکلف کرد.

دکتر رئیسی همچنین با تعدادی از کارگران این پروژه به صورت چهره به چهره به گفتگو پرداخته و وضعیت کاری و معیشتی آنها را جویا شد و بر پرداخت به موقع حقوق و معوقات آنها تاکید کرد.

بازدید میدانی رئیس جمهور

بازدید از عملیات عمرانی بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری

آیت‌الله ‌رئیسی در جریان سفر به شهرستان ری از عملیات عمرانی بیمارستان شهدای هفتم تیر در جنوب این شهر بازدید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با حضور در مسجد حضرت حسین بن علی (ع) بلوار شهید آوینی شهرری پس از اقامه نماز ظهر و عصر با نمازگزاران این مسجد دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید میدانی رئیس جمهور

‌افتتاح 1100 مرکز آموزشی و پرورشی با دستور رئیسی

‌1100 مرکز آموزشی و پرورشی با بیش از 5 هزار کلاس درس در سطح کشور همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر با دستور رئیس‌جمهور در دبیرستان 24  کلاسه خیرساز دکتر رضا گل نراقی بخش فشافویه شهرستان ری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح 1100 مدرسه در سراسر کشور گفت: امیدواریم تا مساله کمبود مدارس با همت دولت و کمک خیرین در مناطق مختلف سریعا حل شود؛ بعضی از پروژه‌ها طی چندین سال تکمیل می‌شود اما تکمیل برخی دیگر از طرح‌ها مانند ساخت مدارس نباید طولانی شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پروش اقدامات فراوانی انجام داده اما همچنان مسیری طولانی در پیش دارد، افزود: معلمان زحمات زیادی کشیدند اما باید تلاش بیشتری کرد تا آموزش‌وپروش ما در حد تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرد؛ از معلمان و مدیران آموزش‌‌وپرورش می‌خواهم تا انتظار جامعه برای پرورش دانش‌آموزان فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی را برآورده کنند.

‌تعداد 5164 کلاس درس در زیربنایی به متراژ 730 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان به سیستم آموزشی کشور اضافه شد. 72 درصد پروژه‌ها در مقطع ابتدایی و 28 درصد پروژه‌ها در سایر مقاطع تحصیلی می‌باشد. از 1100 پروژه، 582 پروژه دولتی و 518 پروژه هم به صورت مشارکتی افتتاح شد.

استان لرستان با 93 هزار متر مربع بیشترین زیربنای تحویلی را به خود اختصاص داده است. در این طرح تعداد 160 هزار دانش‌آموز منتفع شده‌اند. از تعداد 5164 کلاس درس در این طرح، استان خوزستان با 746 کلاس، بیشترین سهم را دارد.

جزئیات برنامه‌های سفر رئیس جمهور به شهر‌ستان ری

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر به شهرستان ری با حضور در شهر حسن‌آباد بخش فشافویه در مراسم بهره برداری از دبیرستانه پسرانه خیر‌ساز شرکت می‌کند.

رئیس جمهور همچنین از‌ بیمارستان شهدای هفتم تیر، انبارهای چای امین‌آباد، طرح عمرانی میدان غنی‌آباد، طرح کمربندی دوم (جنوب تهران) و کنارگذر قلعه نو  بازدید خواهد کرد.

حضور در جمع مردم شهرستان ری در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، دیدار با علما و روحانیون شهرستان و حضور در شورای اداری از دیگر برنامه های این سفر یک روزه رئیس جمهور به شهرستان ری است.

منبع: تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.