اخبار شهر صالحیهاخباراخبار شهرستان بهارستانخبر مهمدر استان

آیین کلنگ زنی مرکز فرهنگی و آموزشی نابینایان بهارستان با حضور محسن رضایی

بهارستان- دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در آیین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نابینایان شهر صالحیه شهرستان بهارستان شرکت کرد.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، در این مراسم محسن رضایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و تشکر از متولیان این حرکت جهادی گفت: این حرکات از اهداف مهم انقلاب هستند و این انقلاب جز برای خدمت به مردم بوجود نیامده است.

این آیین با حضور دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، محمدی رئیس ستاد توانمندسازی کشور ،عبداله نوحی فرماندار ، امام جمعه بخش گلستان ، بخشدار گلستان ،شهردار صالحیه و اعضای شورای اسلامی شهر صالحیه در سالن شهید فخری زاده برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم و متفاوت اسلام، عبادت از راه خدمت به مردم است و تعریف زکات عام هم مبتنی بر این امر است و هرکس بتواند از طریق توانایی خود به مردم خدمت کند، عبادت کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توانمندی های نابینایان و معلولان بیان داشت: هیچ بنده ای نیست که خدا به او دارایی و گنجی درون وجودش اعطا نکرده باشد فلذا باید با توانمندسازی نابینایان، ناشنوایان و معلولان این دارایی بالقوه را بالفعل کرد، بنابراین توانایی این قشر ارزشمند باید ابتدا کشف شود و سپس از آن بهره‌برداری کرد.

رضایی راه اندازی این مجتمع را منبع خیر و برکت و معنویت برای این منطقه دانست و اظهار داشت: ضمن ساخت سازه های آموزشی و ورزشی باید طرحی اقتصادی متناسب با این مجتمع برای خودکفایی اداره مجموعه تهیه شود.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان ضمن‌ مهم بر شمردن امر علم و آموزش و با تاکید بر اهمیت حوزه ورزش و تغذیه، خاطرنشان کرد: ورزش می‌تواند به تقویت اراده و انگیزه نابینایان کمک شایانی کند و امر تغذیه نیز در علوم جدید جایگاه مهمی پیدا کرده است و امروز شاهد روش‌های تغذیه درمانی هستیم لذا ضمن توجه به امور آموزشی باید به حوزه ورزش و تغذیه توجه ویژه ای داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.