اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

انتظار 3 ماهه کارگران فضای سبز شهرقدس برای دریافت حقوق

شهرقدس- جمعی از کارگران فضای سبز و خدمات شهری شهرداری قدس نسبت به عدم پرداخت به موقع حقوق، مطالبات، بیمه و امنیت شغلی گلایه‌مند بوده و خواستار رسیدگی مسؤولان هستند.

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، جمعی از کارگران فضای سبز و خدمات شهری شهرداری قدس نسبت به پرداخت نشدن به موقع حقوق و مطالباتشان گلایه‌مند بوده و خواستار رسیدگی به  مطالبات و حقوق پایمال شده خود توسط مسؤولان هستند.

همچنین تبدیل وضعیت استخدامی، عدم ثبات و امنیت کاری و مشکلات بیمه‌ای از دیگر دغدغه‌هایی است که نیروهای شرکتی به دنبال تامین آن هستند.

مستاجریم و سه ماه حقوق نگرفتیم 

یکی از کارگران فضای سبز منطقه یک شهرداری شهرقدس اظهار کرد: حقوق ماهانه ما طبق استانداردهای وزارت کار پرداخت نمی‌شود و سه ماه است که حقوق، عیدی و اضافه کار دریافت نکرده ایم و خانواده‌هایمان نیز از این وضعیت ناراحت هستند و با گذشت 7 سال سابقه کاری بلاتکلیف مانده‌ایم.

کارگر دیگر ادامه داد: روزهای تعطیل سرکار هستیم و جمعه‌ها هم استراحت نداریم و ایام محرم و عید هم مشغول به کار هستیم اما حق و حقوقمان کم است و بیش از 3 ماه است که حقوق نگرفته ایم و پیش از این نیز حقوق ها را با تاخیر پرداخت می‌کردند.

کارگر دیگر فضای سبز از کرایه خانه عقب مانده و مشکلات مستاجری و حقوق پرداخت نشده گلایه کرد و افزود: 12 سال سابقه کار دارم اما مطالبات ما به موقع پرداخت نمی‌شود و با این وضعیت اقتصادی نمی‌توانیم نیازهای ضروری خانواده را تامین کنیم.

یکی دیگر از کارگران فضای سبز ضمن گلایه از بیرون ریختن وسایل خانه‌اش توسط صاحب خانه و دست و پنجه نرم کردن با خانه اجاره‌ای گفت: بیش از دو ماه است که حقوق و سنوات دریافت نکرده ایم و حقوقی که قبلا می‌دادند هم کمتر از تعرفه وزارت کار بود.

کارگران فضای سبز شهرقدس

دیرکردهای واریزی و حقوقی که پیمانکار پایمال می‌کند 

نیروی دیگری از حوزه خدمات شهری افزود: حقوقی که به حسابمان واریز می‌شود کمتر از میزان تعریف شده وزارت کار است و این مبلغ نامتعارف هم با تاخیر واریز می‌شود و معلوم نیست مابه التفاوت آن صرف چه کاری می‌شود.

نیروی شرکتی خدمات شهری شهرداری قدس با 6 سال سابقه کار از تبعیض‌های مختلف گلایه کرد و گفت: در گذشته حقوق و بیمه ما یک ماه پرداخت نشد و کسی پاسخگو نبود. اضافه کار و پاداش برای نیروهای شرکتی معنا ندارد و مبلغی که شهرداری به‌ازای یک کارگر به حساب پیمانکار واریز می‌کند با پرداختی پیمانکار متفاومت است و نیمی از این حقوق کسر می‌شود.

وی به عدم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کمبود نیرو در شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: با گذشت سه ماه از سال جدید حقوق‌های ما کمتر از استانداردهای وزارت کار است و آیا مدیران و معاونین و شهردار هم مانند کارگران مستاجر هستند و از وضعیت زندگی کارگران اطلاع دارند؟

یکی دیگر از نیروهای خدمات شهری با اشاره به اینکه پدرش سابقه ایثارگری دارد ولی از تبدیل وضعیت کارش خبری نیست، اضافه کرد: طی چهارسالی که فعالیت می‌کنم هیچ موقع حقوق سروقت دریافت نکردم و طبق وزارت کار عیدی و سنوات داده نمی‌شود و پیمانکار حقوق ما را پایمال می‌کند.

بی عدالتی در پرداخت حقوق از سوی پیمانکار و عدم پرداخت درست سابقه بیمه مسائلی بود که نیروی دیگر با 5 سال سابقه کاری اشاره کرد و ادامه داد: در بعضی از ماه‌ها بیمه یا پرداخت نشده و یا فقط چندروز پرداخت می‌شود و حق اولاد، مسکن و سنوات و دیگر مزایا به ما تعلق نمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: نبود امنیت شغلی نیروهای شرکتی معضلی است که برنامه‌ریزی برای آینده و پیشرفت در زندگی و تامین معیشت روزانه را با مشکل مواجه کرده و پیمانکار نصف حقوق نیروهای شرکتی را پرداخت نمی‌کند و چرا نباید این حقوق مستقیم از شهرداری واریز شود و دست دلالان و واسطه ها کوتاه شود؟

کارگران فضای سبز شهرقدس

افزایش دستمزد پس از رفع مغایرت‌ها

برای پیگیری مطالبات کارگران فضای سبز و خدمات شهری، سراغ شهردار شهرقدس رفتیم اما شهردار در این رابطه پاسخگو نبود و پس از پیگیری از برخی معاونان شهرداری، به این پاسخ رسیدیم که حقوق معوقه کارگران فضای سبز در روزهای آینده پرداخت خواهد شد و پس از مراحل اداری، در پایان سال مالی معوقات نیز حساب می‌شود.

همچنین براساس پیگیری ها، مطالبات و میزان حقوق نیروهای خدمات شهری بستگی به قرارداد آنها دارد و افزایش سنوات به لایحه مرتبط می باشد که مغایرت‌هایی در این زمینه وجود داشت که در حال برطرف شدن است و با رفع این مغایرت‌ها افزایش دستمزدها در سال جاری پرداخت خواهد شد.

باتوجه به گلایه های کارگران نسبت به اینکه عدم پرداخت معوقات و مزایا و تاخیر در پرداخت ها برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد و همیشه با این مشکل مواجه بوده اند، لذا امیدواریم کم توجهی به این قشر زحمتکش و پاکبان های شهرمان کم شود و شاهد تحقق وعده ها باشیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.