سلامتاخبارجامعه

بسته رایگان خدمات دندانپزشکی برای دانش‌آموزان ابتدایی‌

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان ابتدایی کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر ۲۰هزار نفر، خدمات دندانپزشکی را با استفاده از بسته وزارت بهداشت ‌به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

به گزارش شجرنیوز، اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش، با اشاره به اقدامات حوزه سلامت برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت و درمان منعقد شده است، دانش‌آموزان ابتدایی کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر 20 هزار نفر خدمات دندانپزشکی را با استفاده از بسته وزارت بهداشت و درمان به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

وی افزود: سایر دانش‌آموزان در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در مراکز خدمات جامع سلامت زیرپوشش وزارت بهداشت و درمان با تعرفه دولتی از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در زمان حاضر 2 میلیون و 200 هزار سفیر سلامت در سطح کشور فعالیت می‌کنند و با توجه به کمبود مربیان و مراقبین بهداشت با ابلاغ یک‌هفته‌ای به تمامی مدارس از ظرفیت‌های تمام دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران سلامت به‌شکل دوره‌ای استفاده می‌کنیم.

گودرزی تصریح کرد: سفیران سلامت به‌عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت دانش‌آموزی تمامی موارد و مطالب بهداشتی را از مربی بهداشت و یا از مجری طرح که رابط سلامت مدرسه است دریافت می‌کنند و موارد سلامت‌محور را به گروه همسال خود منتقل می‌کنند.

وی یادآور شد: سفیران سلامت دارای کتاب و منبع موثق در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند و بر مبنای سرفصل‌های کتب آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و به دانش‌آموزان همسال خود منتقل می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: با وجود 6 هزار مراقب سلامت در مدارس با کمبود نیرو در حوزه سلامت مواجه هستیم و با به‌کارگیری سفیران سلامت آموزش‌دیده در حوزه سلامت جای خالی مربیان بهداشت را پر خواهیم کرد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.