شهر وحیدیهاخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

جشنواره هفته سلامت در شهر وحیدیه برگزار شد

شهریار- جشنواره هفته سلامت با راه اندازی غرفه های فرهنگی، غدای سالم و سنجش سلامت در سالن همایش خلیج فارس شهر وحیدیه برگزار گردید.

معصومه مجاهدطلب – به گزارش شجرنیوز از شهریار امروز با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار و جمعی از مسئولین شهر وحیدیه جشنواره ای به مناسبت هفته ملی سلامت در سالن همایش خلیج‌فارس این شهر برگزار شد.

در این جشنواره غرفه هایی با عناوین فرهنگی، غذای سالم و سنجش سلامت نام‌گذاری شده بودند. در غرفه فرهنگی از کودکان نوآموز دعوت شده بود تا آنها را با فرایند کاشت گیاه آشنا کنند تا کودکان از سنین پایین یاد بگیرند چطور غذای سالم را تولید و استفاده کنند. غرفه سنجش سلامت هم طی امروز و فردا از مراجعه کنندگان تست قندخون و فشارخون رایگان انجام می‌دهد و در غرفه غذای سالم، غذاهای سنتی و سالم در معرض نمایش گذاشته شده بود و از بازدیدکنندگان پذیرایی به عمل می‌آمد.

جشنواره هفته سلامت در شهر وحیدیه

ناصح رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار در مصاحبه با شجرنیوز عناوین روزشمار هفته ملی سلامت را عنوان کرد و گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته ملی سلامت اعلام شده و شعار امسال «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» است.

ناصح در ادامه بیان کرد: مردمی سازی سلامت یعنی ما اقشار مردم در سنین مختلف را در تأمین و ارتقای سلامت خود و خانواده‌هایشان مشارکت دهیم؛ برای همین هر روز از این هفته با یک شعار اعلام شده است.

وی در ادامه افزود: ما باید شیوه زندگی سالم را ترویج دهیم به طور مثال ممنوعیت استعمال دخانیات، مصرف غذاهای سالم، ورزش کردن به صورت انفرادی و همگانی.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار تاکید کرد: یکی از مشکلات امروزه در جوامع چاقی است که حتی این مشکل در بچه‌ها هم به وضوح دیده می‌شود و می‌توان با ورزش و تغذیه سالم  این مشکل را رفع نمود.

جشنواره هفته سلامت در شهر وحیدیه

محبوبه زرین‌قلم رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر وحیدیه که در این مراسم حضور داشت در مصاحبه با شجرنیوز از برنامه‌های روزهای آتی در هفته ملی سلامت در شهر وحیدیه خبر داد و گفت: شهر وحیدیه مثل همیشه در عرصه سلامت و برگزاری مراسمات پیشتاز بوده است.

زرین‌قلم ادامه داد: برنامه‌های شهر وحیدیه در هفته ملی سلامت با برپایی جشنواره‌‌ی غذاهای سالم با مشارکت همشهریان، آموزش ویژه و رایگان در خصوص نقش خانواده در تأمین سلامت در حوزه جسمانی،روانی و اجتماعی به شهروندان، نمایشگاه و غرفه‌های تشکیل شده در سالن خلیج‌فارس، جشنواره آش‌های محلی و در کنار آن ارائه خدمات شبکه بهداشت و درمان و پایگاه سلامت شهر وحیدیه بخش جوقین، اعلام روز شمار هفته سلامت و ارسال پیام‌هایی در خصوص آن در فضای مجازی می‌باشد.

در پایان هدایایی از سوی مسئولین به کودکان نوآموز اهدا شد.

جشنواره هفته سلامت در شهر وحیدیه جشنواره هفته سلامت در شهر وحیدیه جشنواره هفته سلامت در شهر وحیدیه

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.