شهر شهریاراخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

حرکت دسته‌های عزاداری شهریار در روز شهادت امام علی(ع)/ تشییع شهید گمنام

شهریار- همزمان با سالروز شهادت امام علی علیه السلام سوگواران مولا با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در شهریار عزاداری کردند.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام دسته‌های عزاداری امروز دوشنبه مصادف با روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان در شهریار به راه افتاد.

حرکت دسته‌های عزاداری شهریار در روز شهادت امام علی(ع)/ تشییع شهید گمنام

هیئات مذهبی و سوگواران مولا با تشکیل دسته عزاداری، با نوحه خوانی و سینه زنی به عزاداری پرداخته و در غم شهادت مظلومانه امام علی علیه السلام گریستند.

تشییع شهید گمنام در مراسم شب قدر امامزاده اسماعیل(ع) شهریار

مراسم شب احیا بیست و یکم ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهریار همراه با تشییع پیکر مطهر شهید گمنام برگزار شد.

حرکت دسته‌های عزاداری شهریار در روز شهادت امام علی(ع)/ تشییع شهید گمنام

مراسم احیای شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان با حضور مردم شب زنده‌دار و ولایی شهریار در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شد. احیاکنندگان با خواندن قرآن کریم، دو رکعت نماز و دعای پرفیض جوشن کبیر، مداحی، مناجات و روضه خوانی و اعمال مشترک شب‌های قدر این شب پر فضیلت را مغتنم دانستند.

حرکت دسته‌های عزاداری شهریار در روز شهادت امام علی(ع)/ تشییع شهید گمنام

اجرای گروه تواشیح بقیه الله و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ادامه مراسم معنوی شب قدر برگزار شد. خواندن زیارت امام حسین(ع) در شب‌های قدر، قرآن به سر گرفتن که از اعمال مشترک شب‌های قدر است از دیگر اعمالی بود که احیاگران به‌جا آورده و با راز و نیاز، ذکر و استغفار از درگاه الهی طلب آمرزش کردند و در جوار این آستان مقدس برای فرج امام زمان (عج) و حاجت مسلمین دست به دعا گشود.

آستان متبرک امام زادگان و مساجد شهرستان ملارد ، میزبان عزاداران امیرالمومنین علی ( ع)

آستان متبرک چهار امامزاده واجب التعظیم در شهرستان ملارد بعلاوه مساجد سطح شهرها و روستاها و همچنین دو گلزار شهدای ملارد و بی بی سکینه س این شهرستان در شب شهادت حضرت علی ع ، پذیرای دلدادگان و دوستداران مولای متقیان علی ع بود و شیفتگان این امام مظلوم ضمن برپایی احیای شب قدر به سوگواری و عزاداری پرداختند .حرکت دسته‌های عزاداری شهریار در روز شهادت امام علی(ع)/ تشییع شهید گمنام

به گزارش شجرنیوز، در این مراسم و آئین های مذهبی ، سخنرانان پیرامون شناخت شخصیت ، فضایل و کرامات اولین امام شیعیان به ایراد سخن پرداخته و بخش هایی از سیره زندگی و حیات پربرکت این امام همام را برای شرکت کنندگان بیان نمودند.

حجت الاسلام بیگی از وعاظ شهرستان ملارد در جمع شب زنده داران در گلزار شهدای شهر ملارد ، طی سخنانی آیات متعدد قرآن و احادیث از ائمه اطهار درباره ارزش شب قدر را برای حاضرین تشریح کرد و نهایت بهره بردن از این فرصت نورانی ،جهت طلب بخشش، توبه، استغفار و دعا برای یکدیگر را به همگان توصیه نمود.

بر اساس این گزارش برنامه های شب دوم از لیالی قدر در شهرستان ملارد همانند سایر مراکز و محافل دینی و مذهبی سراسر کشور شامل قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی ، مرثیه‌سرایی و آیین قرآن بر سر گرفتن بود .

 

گفتنی است در جوار بسیاری از بقاع و مساجد ، ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از شرکت کنندگان برپا بوده و متولیان برخی از بقاع نیز ، برای شب زنده داران ضیافت سحری تدارک دیده‌اند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.