گوناگوناخبارورزش

دبیرکل فدراسیون گلف: انجمن مینی گلف با برگزاری مسابقه دهه مقاومت نقش فرهنگی خود را بدرستی ایفا نمود

دکتر مهرداد جمشیدی در گفتگو با روابط عمومی انجمن مینی گلف، به نقش مهم سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های ورزشی در تداوم مکتب شهدای انقلاب بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره نمود. در ادامه از شما دعوت می شود مشروح این گفتگو را بخوانید.

به گزارش شجرنیوز به نقل از روابط عمومی انجمن مینی گلف ایران، به بهانه برگزاری مسابقه مینی گلف با عنوان گرامیداشت دهه مقاومت و ایام شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تصمیم گرفتیم با دبیرکل فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر مهرداد جمشیدی گفتگویی ترتیب دهیم و از نقطه نظرات وی در مورد برگزاری این مسابقه باخبر شویم.

سوال: باتوجه به برگزاری یک دوره مسابقه مینی‌گلف با عنوان گرامیداشت ایام شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه مقاومت توسط انجمن مینی گلف ایران، لطفا درخصوص نقش سازمان ها، نهادها و به‌ویژه مجموعه های ورزشی در تداوم مکتب این شهید بزرگوار و مقاومت نکاتی را بیان بفرمایید.

دکتر جمشیدی: بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما بزرگواران و اهالی جامعه‌ی بزرگ ورزش کشور، آرزوی توفیق روزافزون برای ورزشکاران گلف، مینی گلف، انجمن‌های تابع و دست اندرکاران انجمن مینی گلف دارم. بر هیچ کس پوشیده نیست که سازمان‌ها و نهادها و مجموعه‌های ورزشی نقش بسزایی در تداوم مکتب شهدای انقلاب و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگوار دارند. با توجه به اینکه مکتب اولیه تمام رشته‌های ورزشی بر پایه اخلاق، اخلاق مداری و منش انسانی استوار است، این موضوعات در رشته مینی گلف، گلف و انجمن‌های تابع ظهور مشهودی دارد.

همانطور که همه واقف هستند، اخلاق ورزشی در شهدای بزرگ انقلاب و حاج قاسم سلیمانی بزرگ تجلی داشت و همه‌ی ما این را می‌دانیم که ایشان پهلوان به نام کشور عزیزمان هستند. ایشان در حقیقت جزو الگوهای اخلاقی مداری و انسانیت و منش‌های والای انسانی برای تمام ورزشکاران هستند اما نقش سازمان‌ها و نهادها و مجموعه ورزشی در تداوم این مکتب چیست؟ همانطور که خدمتتان عرض کردم، سازمان‌ها و نهادها می‌توانند با تاسی از اخلاق این شهید والامقام، یک الگوی تمام عیار را به ورزشکاران و زیرمجموعه‌های خودشان معرفی کنند.

همچنین سازمان‌ها و نهادها در بحث اخلاق، منش انسانی و اسلامی می‌توانند با برگزاری جشنواره‌ها، رویدادها، گرامیداشت‌ها و حتی برگزاری کارگاه‌های ورزشی و کارگاه‌های فنی، مسیر شهدا را ادامه دهند و ما باید بتوانیم کمترین سهمی را که در بزرگداشت این بزرگواران داریم، ادا نماییم.

دبیر کل فدراسیون گلف افزود: همانطور که انجمن مینی گلف به درستی پیش‌بینی نموده و با برگزاری جشنواره و مسابقه در جهت تکریم هفته مقاومت، نقش فرهنگی خود را که در کنار نقش ورزشی و فنی این رشته دارد، به درستی تشخیص داده است، سایر سازمان‌ها و نهادها هم می‌توانند به همین منوال در رشته‌های تخصصی خود برنامه‌ریزی کنند و این نزدیکی و قرابت مباحث فنی و فرهنگی را پوشش دهند. از طرفی سازمان‌ها می‌توانند منش و اخلاق پهلوانی را که در وجود شهدای بزرگوار انقلاب از جمله حاج قاسم سلیمانی بوده است، برای ورزشکاران به تصویر بکشند. از طرفی ورزشکاران با تاسی از اخلاق این بزرگواران، انشالله بتوانند منش و روح پهلوانی را در ورزش کشور زنده نگه دارند.

سوال: از آنجایی که رشته مینی‌گلف یک ورزش خانواده محور می باشد برگزاری مسابقاتی با عناوین این چنینی چه تاثیری می‌تواند در شناساندن منش سردار سلیمانی و تلاش های ایشان برای گسترش تفکر مقاومت در بین نوجوانان و جوانان داشته باشد؟

دکتر جمشیدی: مستحضرید که رشته‌ی مینی گلف، یک رشته خانوادگی است؛ یعنی جزو معدود رشته‌هایی است که همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند در ایام فراغت، بدون محدودیت‌های پوششی، زمانی و مکانی در کنار همدیگر قرار بگیرند و این رشته را تجربه کنند. با توجه به اینکه خانواده رکن اساسی جامعه است و برای اینکه ما بتوانیم یک جامعه‌ی سالم داشته باشیم، باید درون خانواده‌ها را به آن نحوی که شایسته است، با مباحث فرهنگی و ورزشی آشنا بکنیم.

در رشته مینی گلف همه‌ی اعضای خانواده در یک سبد ورزشی جای می‌گیرند و پدر و مادر به عنوان رکن‌های اساسی تربیتی و فرهنگی خانواده به همراه فرزندان می‌توانند در یک فضای ورزشی و خانوادگی حضور داشته باشند. حضور خانواده‌ها در چنین جشنواره‌هایی، هم می‌تواند یاد و خاطره‌ی شهدای بزرگوار انقلاب را زنده نگه دارد و هم در شناساندن منش سردار سلیمانی بزرگ نقش موثری داشته باشد.

وی ادامه داد: باید به این موضوع توجه کرد که پایه و ریشه‌ مباحث فرهنگی در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد و با برگزاری مسابقاتی برای رده‌های نوجوانان و جوانان، می‌توانیم آنان را با منش و اخلاق پهلوانی شهدای اسلام و سردار سلیمانی آشنا نماییم. همانطور که می‌دانید، اکثر قریب به اتفاق این بزرگواران ورزشکار بودند و منش پهلوانی و اخلاق ورزشی را رعایت می‌کردند. با تلفیق اخلاق ورزشی و منش پهلوانی که در روح شهدای اسلام بوده، می‌توانیم تعداد بسیاری از این شهدا را به عنوان یه الگوی تمام عیار برای نوجوانان و جوانان معرفی نماییم. با توجه به مبحث خانوادگی بودن رشته‌ی مینی گلف که پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندان، همه در کنار همدیگر و در یک ساعت مشخص، این رشته‌ی ورزشی را تمرین می‌کنند، برگزاری چنین رویداد‌هایی، می‌تواند نقش موثری در خانواده‌ها ایفا کند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.