شهر فردوسیهاخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

دوره آموزش عملیات آتش نشانی مکان‌های مسقف در شهریار برگزار شد

شهریار- به همت سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری فردوسیه شهریار، کلاس‌های آموزش تکمیلی در راستای تمرین در مسیرهای خروج در مکان‌های مسقف و دود گرفته برای کارکنان این سازمان روز شنبه برگزار شد.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری فردوسیه شهریار در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی گفت: در این دوره با استفاده از اساتید برتر و متخصص آموزش‌های بسیار خوبی در حوزه مکان‌هایی که شعاع دید کافی به دلیل دود گرفتگی ندارند به اجرا درآمد تا در مواقع لزوم نسبت به اقدام عملی آن گام برداریم.

ایوب بیات افزود: آموزش کارکنان و امداگران سهم مهمی در کاهش خطای انسانی و حفظ جان شهروندان دارد و قطعاً با برگزاری این دوره‌ها شاهد ارتقاء سطح علمی و عملی امدادگران خدوم سازمان خدمات ایمنی آتش نشانی شهرداری خواهیم بود.

وی با اشاره به تجهیزات سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری فردوسیه خاطرنشان کرد: خرید ۲ دستگاه پمپ کف کش کاملا استیل ایتالیایی، ۱۰ دست لباس کامل عملیاتی روز دنیا به همراه تمام تجهیزات انفرادی مانندکلاه، دستکش، چکمه و فلش هود، یک دستگاه وینچ پنج تن خودرویی، یک دستگاه تیفور پنج تن دستی ژاپنی، تشک نجات شیلا فایر بهمراه فن توربو شارژ کره ای برای ارتفاع ۲۱ متر، ۶۰۰ لیتر کف شیمیایی، پنج عدد پرژکتور دستی ضد انفجار، پنج عدد چراغ قوه ضد انفجارانفرادی، تهیه یکدستگاه موتور سیکلت صفرکیلومتر، یکدستگاه مزدا صفر تک کابین جهت امداد ونجات، تعویض تایرهای کلیه خودروهای سبک وسنگین، قرارداد خرید وتجهیز کامل دو منظوره یک دستگاه خودرو ۶ تن صفر کیلومتر به همراه برج نوری جهت مدیریت بحران از جمله اقدامات این سازمان است.

دوره آموزش عملیات آتش نشانی مکان‌های مسقف در شهریار برگزار شد

بیات اظهار داشت: آموزش در مباحث مختلف آتش نشانی، امداد ونجات و شناخت مواد شیمیایی و خطرناک و اخذ مدرک معتبر از مراکز آموزشی، آموزش روزانه وتمرین کلیه مباحث و تجهیزات در هر شیفت با کلیه کارکنان و همچنین آموزش دقیق و کامل مقدماتی مقابله با حریق، شناخت انواع خاموش کنندهای دستی ونحوه کار با خاموش کننده وشیمی حریق و شناخت مواد شیمیایی خطرناک مجزا از جمله اقدامات آموزشی این مجموعه است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری فردوسیه یادآور شد: آموزش کلاس به کلاس حدود یکهزار و ۸۰۰ دانش آموز راهنمایی و دبیرستان پسرانه و دخترانه شهر فردوسیه، شرکت در مسابقال والیبال آتش نشانیهای استان تهران به میزبانی شهرداری صفادشت و کسب جام تیم اخلاق استان و افتتاح ایستگاه موقت شهرک ثامن از سری دیگر اقدامات این مرکز است.

شهر فردوسیه از توابع شهرستان شهریار در جنوب غرب استان تهران واقع شده که از شمال به شهریار، از غرب به وحیدیه، از شرق به صباشهر و از جنوب به شاهد شهر مشرف بوده و براساس برآورد جمعیت آمایش سازمان برنامه و بودجه استان تهران در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.